Opel Vivaro-bremser.
Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 07-01-04 17:40

Hej

Min Kæreste har en opel vivaro som firma vogn.
problemet består i at når den har stået noget, tid vil den ikke bremse, før
pedalen er helt i bund.Der efter er der ikke noget problem. Opel i Lemvig
skiftede dækkene hvilket var tiltrængt og mente dermed at problemet var
løst. Men her til morgen gjorde den det samme, efter at havde stået hele
natten ville den ikke bremser før pedalen var helt i bund. Da hun så
kontaktede opel igen påstod de at det er skidt fra sne og salt som sidder
sig på bremseskiverne. Kan det passe.

Det skal lige siges at bilen er lidt over 1½år gammel.

mvh Jimmi

Fra : Leonard

Dato : 07-01-04 18:22

"Jimmi Jakobsen" <Jimmi_jakobsen@yahoo.dk> wrote:

>Opel i Lemvig
>skiftede dækkene

Hvad skulle dækkene gøre ved bremserne?
- jeg ville finde et andet værksted, er der ikke et Opelværksted i
Struer eller Holstebro hvor de ved bare lidt om forskellen på bremser
og dæk.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 07-01-04 22:36

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Hvad skulle dækkene gøre ved bremserne?
> - jeg ville finde et andet værksted, er der ikke et Opelværksted i
> Struer eller Holstebro hvor de ved bare lidt om forskellen på bremser
> og dæk.

Samme her.
En bremsepedal skal ALDRIG kunne gå i bund med mindre der er noget seriøst
galt med bremse systemet!
Som de fleste af os vel husker fra køreprøven så har alle nye biler et
to-kredsbremsesystem som gør at kun hvis BEGGE kredse fejler skal pedalen
kunne gå i bund.

Hvad er det for et Opel værksted der ligger i Lemvig?

/Morten

Fra : KASO

Dato : 08-01-04 10:34

"Jimmi Jakobsen" skrev d. 07-01-04 17:40 dette indlæg :
> [...]
sidder
> sig på bremseskiverne. Kan det passe.
>
> Det skal lige siges at bilen er lidt over 1½år gammel.

Prøv evt. et Renault-værksted - bilen er reelt en Renault med Opel-logo,
så det er tænkeligt, at Renault har bedre styr på den!

http://www.kandu.dk/

Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 09-01-04 06:17

Jeg har snakket med GM dem som importerer Opel, de havde aldrig hørt om et
sådan problem og støttede værkstedets forklaring, men jeg har snakket med
Opel Lemvig igen, og de indvilgede i at få bilen ind til tjek igen, selvom
værkføren påstod at det var almindeligt for en bil, hans gjorde det også. Nu
må vi se, ellers tror jeg vi bruger et Renault eller uautoriseret værksted
næste gang.

Lige et tilføjelse problemet løste sig selv i aftes, da bilen ikke ville
køre, da alle advarselslamper lyste igen... for 4 eller 5 gang

Tak for rådene Mvh Jimmi