Deltagelse i Dakar - hvad koster det
Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 07-01-04 13:30

Hej med jer.

Er der nogen, der ved hvad det koster at deltage i KTM's (eller andres)
"lej dig en MC og mandskab til turen" - eller hvor man kan læse mere (ja
jeg har checket dakar.com men finder intet)

Ikke fordi jeg "lige står og skal deltage" men det kunne nu være sjort at
vide.

Hilsen

Bo Stilling Christiansen, XJ600, DT250
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=17

Fra : Soren Lindholt

Dato : 07-01-04 15:45

Bo Stilling Christiansen <bo_stilling@hotmail.com> wrote in article
<01c3d519$f9f8b2b0$3d0112ac@pc4250>...
> [...]
> jeg har checket dakar.com men finder intet)
>
> Ikke fordi jeg "lige står og skal deltage" men det kunne nu være sjort at

Jeg så nogen anslå at Dullums deltagelse ville koste omkring 700.000 incl
mekaniker med lejet plads i en følgebil.
KTM har vist ikke leje-modellen mere, det havde de til Six days for nogen
år siden.

Du kan finde reglementet her, der står bl.a. at tilmeldingsgebyret er
omkring 12.000 euro, hvis man tilmelder sig inden fristen. Det er incl.
bl.a. mad, benzin på specialprøverne, og en drink til sejrsfesten !!!

mvh Søren

Fra : Brian Lænø

Dato : 07-01-04 18:34

"Bo Stilling Christiansen" skrev
> [...]
> jeg har checket dakar.com men finder intet)
>
> Ikke fordi jeg "lige står og skal deltage" men det kunne nu være sjort at

På eurosport snakkede de om en austrailer, hvor hans hjemby havde lavet en
indsamling, til at dække hans udgifter.
Beløbet var vist 40.000 ?

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-01-04 09:22

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> writes:

> På eurosport snakkede de om en austrailer, hvor hans hjemby havde lavet
> en indsamling, til at dække hans udgifter.
> Beløbet var vist 40.000 ?

Var det tilfældigvis samme australier som brækkede foden midt på
specialprøven i onsdags tror jeg? Alligevel kørte han de sidste 400km og
kom i mål som nummer 9?

Der var jeg f*ndme imponeret!

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 07-01-04 19:06

Det er meget nemt. gå ind på www.dakar.com
Der kan du se hvad det koster og hvordan du skal forberede dig både fysisk
og mc'en.
Det er forøvrigt skrevet af Hubert Oriol, som har vundet på mc flere gange.
Prisen for en mc inkl fører er i år 6500,- euro inkl. en kasse på 1m2 til
reservedele (begynderklassen). Dette er et tilbud til nybegynderer i Dakar.
Derudover kommer der nogle faste udgifter til leje af GPS (som er tvunget
udstyr leveret af Dakar origanisationen) så startprisen er tæt på 10000,-
Euro
Jeg vil tro et par hundrede tusinde vil slå til i begynderklassen, hvor man
ikke må skifte motor og ikke har mekaniker med. = svært ved at
fuldfører!!!!!!
Men fedt ville det være at prøve.
Hilsen
Torben

Fra : Lars

Dato : 13-01-04 23:49

"Underbjerg / Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> ikke må skifte motor og ikke har mekaniker med. = svært ved at

Så vidt jeg ved har Stephanie Peterhansel vundet 6 gange på MC, og det er
mere end Hubert Oriol.

Lars