Autoudfyldelse i Access skal slås fra
Fra : speednissen

Dato : 07-01-04 13:28

HJÆLP

I en access-database har hver post en hel del felter hvor der skal
tastes tal ind. Hvis jeg eks. har tastet 4 ind i det ene felt, 5 i det
næste og via TAB-tasten springer frem til det næste, sætter Access
selv 6 ind i feltet. Det er dette sammenhæng overhovedet ikke smart,
da hvis nu man bare ville springe felt over og lade være tomt, måske
ikke opdager at der er sat et tal ind!!!

jeg kan ikke finde nogle steder i indstillinger hvor dette slås fra -
hu du løsningen vil jeg være meget glad.

Mvh
Nis

Fra : pre

Dato : 07-01-04 15:21

Hvilken Access?

Du får den bedste hjælp ved at komme med præcise oplysninger.
Her kun et gæt: Access opfordrer altid til sætte en "Primary Key". Den er
ikke påkrævet men praktisk. Er den sat som AutoNummer sikres mod dubletter.
Det kan dog også være automatiske Indeks numre.
Alt nævnt frs version 2003.
pre

Fra : pre

Dato : 07-01-04 15:27

Det kunne måske være en idé at se på "dk.edb.database. ms-Access".
pre

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-01-04 16:17

"speednissen" <speednissen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg kan ikke finde nogle steder i indstillinger hvor dette slås fra -
> hu du løsningen vil jeg være meget glad.

Kan du beskrive næremre, hvordan dine felter er defineret? Tasdter du
direkte i en tabel eller i en formular?

Jeg han arbejdet med Access i lang tid, men har aldrig mødt en opførsel, som
den du beskriver, med mindre der ligger kode bag.

Jan

Fra : speednissen

Dato : 08-01-04 14:46

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> wrote in message news:<3ffc22f6$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg han arbejdet med Access i lang tid, men har aldrig mødt en opførsel, som
> den du beskriver, med mindre der ligger kode bag.

Hej

Det er Access XP jeg kører på. Basen er meget simpel. Består af 50
felter. De første 3 er tekst-felter, 46 næste er tal-felter og det
sidste felt er primær nøgle med autonumerering. Hvis jeg taster
direkte ind i tabellen og f.eks. i 4. felt dkriver "6" i næste felt
skriver "7" og springer til næste felt med TAB eller pil, udfylder
Access selv med "8".?????

mvh
Nis

Fra : pre

Dato : 08-01-04 16:04

Du kan ikke uden videre slå Autonummerering fra.
Det er et felt som opdateres af Access hver gang du indsætter en ny record.
Feltet bruges mest til faktura numre og til den primære nøgle. Nøglen, som
har tre varianter,
indstilles fra Værktøjslinien. Feltet ses i "Design view" lige til venstre
for feltnavnet.