Transparent Picturebox
Fra : Niels B

Dato : 07-01-04 13:56

Nu har jeg tæsket internetet rundt i over en uge for at finde en måde hvorpå
jeg kan gøre en picturebox transparent og stadig tegne på den med pset og
line. Meningen er at jeg vil lægge to pictureboxe over hinanden, hvorved de
sammensættes til et billede og hvor jeg stadig kan kontrollere pictureboxene
hver for sig. Der skal kun bruges pset og line i begge bokse.

Jeg fandt en OCX der hedder SeeThroughPicture på www.vb-components.com som
kan det jeg vil, men hvis jeg skalerer den på følgende måde så tilter den:

Picture1.Scale (0, 100)-(100, 0)
SeeThroughPicture1.Scale_ 0, 100, 100, 0 ' Sådan er syntaxen nu engang.

Er der ikke nogle kloge hoveder der kan give et bud på hvordan det kan gøre
???

Kan VB.net dette ???

Fra : Billyboy

Dato : 08-01-04 23:54

> [...]
pictureboxene
> hver for sig. Der skal kun bruges pset og line i begge bokse.

Hej prøv at se på dette link.

http://www.vbexplorer.com/VBExplorer/gdi1.asp

Istedet for at bruge de laaaaangsomme controls så brug API'en den kan man
(ALT) med.

Mvh Billyboy

Fra : Niels B

Dato : 09-01-04 19:49

Jeg er ikke så god til det med API kald,,,,jeg kigger lige på dit link. Tak.