graviditet
Fra : Huus

Dato : 07-01-04 12:51

Nu er min kone og jeg nye indenfor dette nedenstående område, så derfor
dette indlæg.

Hvor meget hold er der i debatten omkring, at det bedste tidspunkt for at
blive gravid ifm sex, ligger ca. 14 dage før 1. menstruationsdag ?? Kan man
sætte nogle procenter og tolerancer på, hvor mange dage ægløsningen kan
afvige med ??

mvh
Huus'et

bashuus"FJERN"@tiscali.dk

Fra : Gitte

Dato : 07-01-04 14:27

Hejsa

>Nu er min kone og jeg nye indenfor dette nedenstående område, så derfor
>dette indlæg.

Men velkommen til alligevel

> [...]
>sætte nogle procenter og tolerancer på, hvor mange dage ægløsningen kan

Det er (ifølge min viden i hvert fald) ganske rigtigt, at ægløsning
finder sted omkring dette tidspunkt. Eller som jeg selv plejer at
formulere det, ca. midtvejs mellem 2 menstruationer.
Men hvis det er så nyt for jer, så kan jeg forestille mig, at I ikke
har specielle problemer, med at blive gravide? Jeg mener, I lyder ikke
til at have forsøgt i ½ og hele år.... Så hvorfor ikke bare dyrke
rigeligt med sex, i den uges tid, der ligger midt mellem perioderne?

Det har virket ganske fint for mig 2 gange nu, første gang blev jeg
gravid efter 3 måneder, anden gang var den der i første forsøg

Held og lykke med det

MVH
Gitte

Fra : Huus

Dato : 07-01-04 15:30

.....nyt og nyt ....båp båp !! Det kan man så vende og dreje det. Det var nu
ment med graviditeten - Sex'en er OK. Du ved - kun i weekenden skat - jeg er
træt, skal sove, op på arbdejde, og hvad der ellers måtte være af
bekymringer inden senge tid

Sex er godt, sex er sundt - sex har man året rundt

mvh
Huus'et

Fra : Gitte

Dato : 07-01-04 16:27

Hej

> [...]
>ment med graviditeten - Sex'en er OK. Du ved - kun i weekenden skat - jeg er
>træt, skal sove, op på arbdejde, og hvad der ellers måtte være af

Det var nu også ønsket omkring graviditet, jeg mente var nyt )
Jamen, hvis I begge ønsker en graviditet, så må begge jo også arbejde
på det - og sex er altså nu en gang vejen frem, ikke søvn )
Ved godt, det ikke er helt så simpelt, men det gælder altså også nogle
gange om at prioriterer, og måske lade vasketøjet ligge til i
morgen... Klart at man ikke har lyst til sex, hvis man liiiige skal 47
ting, inden sengetid, men så må man gøre op med sig selv, hvad der er
vigtigst - og oprydning, rengøring og anden "huslig" nussen rundt (som
mange kvinder har for vane) kan IMO slet ikke måle sig med
fornøjselsen ved sex ))))))))
Og nej, jeg kender ikke det der med kun i weekenderne - det kunne jeg
bestemt ikke nøjes med....

>Sex er godt, sex er sundt - sex har man året rundt

Nemmerlig )))))))))))

MVH
Gitte

Fra : Huus

Dato : 08-01-04 07:36

......som du dog kan skrive det. Jamen det er jo så sandt som det er så sagt
..... og mere til endda !!

Når man så er nymf, så er det andda endnu sværere til tider

Fra : Mette

Dato : 07-01-04 15:00

"Huus" <bashuus"FJERN"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> sætte nogle procenter og tolerancer på, hvor mange dage ægløsningen kan

Tjek http://www.parenthood.com/pregovulate.html her kan I nemt regne ud,
hvornår I har størst chance for befrugtning...Det kræver, at I ved hvor
mange dage hendes cyklus varer, for det varierer nemlig fra kvinde til
kvinde.

Fra : Huus

Dato : 08-01-04 07:38

Det var faktisk en helt god side, du har henvist til. Faktisk står der
rigtig mange ting på den, men hvis man ikke er fortrolig med det engelske
sprog, eller ikke udøver sproget så tit, har man brug for en ordbog liggende
ved siden af, for at kunne klare gloserne !!

Men ellers 10 - 4

mvh
Huus'et

Fra : sb

Dato : 08-01-04 13:37

"Huus" <bashuus"FJERN"@tiscali.dk> wrote in message news:<3ffbf2bb$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> sætte nogle procenter og tolerancer på, hvor mange dage ægløsningen kan

Glem alt om statistikker og knald løs når I har lyst. Hvis I ikke har
travlt med at få børn så lad være med at tænke over det - det er det
mest effektive. Omvendt, hvis I tænker meget overtimingen så skulle
det ikke undre mig at det ikke bliver til noget. Det er en velkendt
sammenhæng og årsagen til at folk bliver gravide af at købe hund, tage
på ferie eller andet, der trænger "hjernen" i baggrunden.

I øvrigt afhænger graviditeten ikke kun af bestemte dage. Det kommer
også an på hvor regelmæssig kvindens cyklus er. Hvis den er meget
uregelmæssigt og/eller hvis hun får hormonbehandling eller lign. så er
det ret uberegneligt. En pige jeg kendte blev gravid på den første dag
efter menustruationen. Det burde være umulig, men det var det altså
ikke...

Fra : Huus

Dato : 08-01-04 14:02

jo jo, lige på og hårdt - sådan!! Jeg var lige ved at være nervøs for at man
skal være professor, for at sætte børn til verden !! Anatomien er jo lidt
underlig til tider, og det er ikke et under hvis man ikke kan finde hoved og
hale i det til tider !!

mvh
Huus'et

Fra : Bæ9

Dato : 24-01-04 23:02

> [...]
> dette indlæg.
>
> Hvor meget hold er der i debatten omkring, at det bedste tidspunkt for at

Ja, hvad ellers?