Grains of paradise
Fra : Christian

Dato : 07-01-04 12:00

Er der nogen der ved hvad det er på dansk? Nedenfor er en definition jeg har
fundet, men den gør mig ikke umiddelbart klogere.

1. grains of paradise, Guinea grains, Guinea pepper, melagueta pepper,
Aframomum melegueta -- (West African plant bearing pungent peppery seeds)

-Christian

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 07-01-04 12:55

De hedder paradisfrø på dansk.
Må vist ikke indtages da de er lettere hallucinerende, men jeg mindes at ha'
set bitter/bjesk opskrifter med paradisfrø.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 07-01-04 13:31

"Christian" <krakkoid123@_NOSPAM_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. grains of paradise, Guinea grains, Guinea pepper, melagueta pepper,
> Aframomum melegueta -- (West African plant bearing pungent peppery seeds)

Paradisfrø - fås hos http://www.bjesken.dk

koster kr. 91,95 for 50g. Aner ikke hvad de smager af,men dyrt er det da.

mvh Jette

Fra : Christian

Dato : 07-01-04 15:19

Tak det var lige hvad jeg havde brug. Nu skal jeg bare finde nogle at dele
med da jeg skal bruge under 1 gr.

-Christian