Skabs-antisemitisme i DK er vedvarende mik~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-01-04 10:17

Jødekritik i DK

Det ligger til kristen-jødisk kulturs generelle had og fortrængninger, at
alle har brug for fjendebilleder og god-ond forenklinger

Nogle dem-og-hos had-målgrupper er meget berettigede og gavnlige - fx
muslimerne idag. De er jo direkte farlige for vor kultur, liv, lemmer,
økonomi osv.

Ifølge den jødiske bankmand og universitets-videnskabsmand Markus Rubin ("
Læs "Spredt blandt folkeslagene" bind 3) var der megetn saglighed i
københavnernes raseri mod den jødisk-danske stat-i-staten ved
Napoleonskrigenes afslutning da DK var gået bankerot, men jødisk finans
lukrerede på deres indforståede, internationale logebror samarbejde, og
hæleri, ulovlig spekulation og bedrag, båret af manglende solidaritet med
værtslandet, var næsten berettiget alibi for den groteske pøbelvold, som
kong Fr6 undlod at sætte politiet ind imod i de første par døgn.("
Jødefejden", 1819 se nedenfor)

Aversionerne mod anderledeshed er i sig selv aldrig OK, og vold mod
mindretal i fredstid er altid uundskyldelig, men der var bestemt fejl på
begge sider - som i alle konflikter.

For at mindske hvad irriterede, begyndte jøder som Brandes i DK og Heinrich
Heine i Tyskland at assimilere sig, og integration blev næsten perfekt - dog
ikke i ØstTyskland hvor ortodokse progromjøder strøm ind i ufordøjeligt,
uintegrabelt kæmpeantal.

De allerfleste danskere er idag fuldstændig neutrale overfor jøder - udover
at nogle er bøsser og/eller selvmedlidende og små-irriterende - som så
mange andre pseudo-forfulgte mindretal.

Nogle har fra forældre overtaget samme overdrevne kritiske holdning, som
prægede krigstidens danske nazier = ca 1% af befolkningen.
Nogle har valgt at efterrationalisere deres yndlingsfjendebillede med at
palæstinensere ikke har fair play - hvad mange ulandsfolk ikke har.

------------------------

Jødiske grupper kritiserer igen EU
Jødiske grupper fortsætter med at beskylde europæiske lande og
EU-Kommissionen for antisemitisme. EU-Kommissionens chef Romano Prodi har
tabt tålmodigheden og aflyser planlagt møde.
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=393932

Myten om den kroniske uskyld
Sofie Lene Bak er netop blevet Ph.D. på en afhandling om antisemitisme i
Danmark i første halvdel af århundredet. Kunne den slags overhovedet
forekomme i vort rolige, tolerante samfund? Ja selvfølgelig, siger Bak.
http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=393798

"Jødisk blev til palæstinesisk
Nu er Folkekirkens Nødhjælp blevet afsløret som pengegriske talfuskere.
Men de har mere på samvittigheden, nemlig en kedelig tendens til Israel-had.
I en artikel om antisemitisme skriver cand.theol Ole Andersen, at
Folkekirkens Nødhjælp fjerner det jødiske element fra kristendommnen og
erstatter det med et palæstinensisk
I organisatoinens blad NØD understreges det at "de første kristne var
palæstiensere, Det betyder at Peter, Paulus, Maria Magdalene osv ikke mere
betragtes som jøder. Geoffrey Cain i BT mandag 27. marts 1997

BESKRIVELSE AF JØDEFEJDENS OPTØJER I KBHV 1819

" Man havde taget fat i hende.
Og vredet hendes arm om på ryggen.
Og så begyndte spasen.
Man fiskede en række af hendes pølser op af gryden og hængte dem om halsen
på hende.
Og hun skreg, og alle lo fordi de syntes det så så komisk og latterligt ud.
Og man forstod ikke hvorfor hun skreg.
Men senere forstod man det jo.
For pølserne var koghede.
Og så gav man slip på hendes arm, for hun skreg så forfærdeligt, og så hev
og sled hun i pølserne for at få dem væk, men de var koghede.
Havde brændt sig fast.
Sorte blodpølser.
De havde brændt sig helt ind gennem huden.
Og hun sled og skreg for at få dem væk.
Og til sidst holdt folk op med at le, for der blev helt stille."
Per Olov Enquist: "Fra Regnormenes liv".

" Mellem de indtægtskilder, som var de enkelte landsherrers
privilegier, figurerer altid jøderne ved siden af møntret, toldindtægter,
saltværket og lignende. Kulturhistorie af Egon Friedell

Men længe før oprettelsen af den østrigske republik, da Lueger i
halvfemserne var blevet borgmester i Wien på en antisemitisk kampagne, havde
de kristelig-sociale allerede indtaget den typiske dobbelttydige holdning
til jøderne i nationalstaten - fjendtlighed over for de intellektuelle og
venlighed over for den jødiske handelsklasse.
Antisemitismen, 1968 by Hannah Arendt

The jews are the moral genius among nations by virtue of their
capacity for despising thehuman in themselves more than any other
people.Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Vidal

Dato : 08-01-04 13:23

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message news:<m8QKb.3200$Yn.3044@fe08.usenetserver.com>...

> og/eller selvmedlidende og små-irriterende - som så
> mange andre pseudo-forfulgte mindretal.

He, he...

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-04 15:00

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> He, he...

Mindretal kan lide martyrium

Alle bør gå efter bolden og ikke manden - og kun når APJ kalder folk gale,
minder jeg om at han er den eneste her, der skylder piller fra psykiatere at
han er rimelig normal nu.

Det er ikke at gå efter manden men at nyttiggøre ting han selv har pralet
af, som forstørrelsesglas for vigtig bold-pointe