Juryen - rosende spoiler
Fra : Bo Warming

Dato : 07-01-04 09:37

Juryen - rosende spoiler

Dustin Hoffmann er moralsk-højtravende spejderdreng advokat

Gene Hackmann og våbenindustrien er skurk, skurk, skurk.

John Cusack og hans skønne kæreste er snedige misbrugere af
lægdommersystemet, og søger at afpresse den højstbydende part og kan styre
denne "runaway jury". Millioner af $ skifter hænder, når USA arrangerer
"retfærdighed" ved erstatningspsykotiske class action søgsmål mellem firma
og skadelidt.

Alligevel er filmen vildt spændende , lærerig, overraskende, fornyende

Glistrup har altid hævdet at brug af nævninge svarer til at lade amatører
være jumbojetpiloter og hjernekirurger - og når man ser det korrupte
amerikanske lægdommer-system må man give ham ret.
Dommeres retsbelæring er en joker der vil noget.
Men der kommer gode Hollywood-film ud af sådan hæsblæsende kreativ
korruption, som er ajourført med nyeste IT-teknologi.

Ideen om at lægmænds involvering i doms-maskineriet gør retsvæsenet
demokratisk er så rablende sindsyg som USA-grundlovs§ om våbentilladelser
til alle.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Taba

Dato : 07-01-04 18:02

> Ideen om at lægmænds involvering i doms-maskineriet gør retsvæsenet
> demokratisk er så rablende sindsyg som USA-grundlovs§ om våbentilladelser
> til alle.

Hehe, troede aldrig jeg skulle sige det: Men jeg er enig med dig i det punkt

/Taba