Stor varebil til alm. kørekort?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-01-04 23:41

Hej!

Hvad findes der af store varebiler til alm. kørekort (B). Jeg har brug for 16
m^2....! Findes der noget? Og hvor mange kg kan jeg efterfølgende (lovligt)
laste ind i den?

Svaret på "hvorfor?" findes i min signatur...

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : Leonard

Dato : 07-01-04 00:22

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad findes der af store varebiler til alm. kørekort (B). Jeg har brug for 16
>m^2....!

Noget af det største er vel Sprinter og VW LT, eller en Iveco Daily.
Europcar udlejer en Iveco med et ladrum på 408 x 206 x 220 og det
giver lidt mere end 16 kubikmeter for det er vel det du mener.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-01-04 00:28

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Svaret på "hvorfor?" findes i min signatur...

> http://www.schradertegner.dk/radioer

Har kigget på siden.
Hjemmestyret får mindst 3 føl på tværs hvis jeg ville købe den samling.
Tror også jeg fik besked om at bevæge mig et eller andet sted hen.

Ellers ser det ud til at være en intressant samling

Har lige kigget på http://www.deblaabude.dk/ de lejer ud, men ligger
desværre for dig i Esbjerg.
Men der må da være noget tilsvarende i din nærhed.
Hvad med Østergaard ?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Q

Dato : 07-01-04 01:40

> [...]
16
> m^2....! Findes der noget? Og hvor mange kg kan jeg efterfølgende

Ring til den lokale Europcar og bestil en "gruppe 7-bil"

Se specs her:
http://www.europcar.dk/fleat/fleat_pages/varelast/vare_sider/gruppe7.html

Jeg tvivler på at du får problemer med vægt hvis du bare skal læsse "et par"
radioer i den ..

/peter