Backup forundring
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-01-04 23:11

Efter megen diskussion her i gruppen fik jeg startet min backup
procedure med Retrospect 5 (tak til Morten for en god vejledning)

Første hele backup var fin, de første inkrementale backups i december
gik også godt, men nu er jeg i tvivl.

Prøver at tjekke om nogle vigtige filer fra mit skrivebord nu også er
kommet over. Sherlock kan ikke finde dem på den eksterne FWdisk. Det er
ugens automatiske backup tirsdag kl 22.

Loggen siger:
"
+ Normal backup using EasyScript Backup at 06/01/2004 22:25
Can't access catalog for backup set Backup Homemappe, error -43
(file/folder not found).
06/01/2004 22:25:37: Execution incomplete.

+ Normal backup using EasyScript Backup at 06/01/2004 22:31
To backup set Backup Homemappe

- 06/01/2004 22:31:54: Copying michottosen on Macintosh HD
Can't read file "Banegård7.JPG", error -1 (unknown),
path: "michottosen/Pictures/iPhoto
Library/Albums/EsbjergArkitektur/Banegård7.JPG".
Can't read file "Banegård8.JPG", error -1 (unknown),
path: "michottosen/Pictures/iPhoto
Library/Albums/EsbjergArkitektur/Banegård8.JPG".
og så videre"

Så nu har jeg nogle spørgsmål:
- den der Backup Homemappe (fil) ligger ovre på den eksterne FWdisk, er
det forkert?
- Når jeg tager en info på den er den ændret den 6jan.04 kl 22:31 (den
er altså 'aktuel'), men den kan jo ikke åbnes. Er backuppen indeholdt i
denne fil?
(tiligere backups placerer filerne i Users/mitnavn/dokumenter og i
do/skrivebord)
- Hvorfor virker det ikke nu?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 09-01-04 23:05

Hej Mich

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

Jeg plejer at bruge v 4.3 på OS 7.5.5 og 9; men mon ikke, det er det
samme?

[snip]

> [...]
> + Normal backup using EasyScript Backup at 06/01/2004 22:25
> Can't access catalog for backup set Backup Homemappe, error -43

Ovenstående ser jeg, som om Retrospect-scriptet ikke kan finde det
katalog, den selv laver over indholdet i det back-up'ede (fattede du
den?) det kan ske, hvis du har flytet/omdøbt den mappe, som den lægger
sine kataloger i. Prøv at lede efter kataloget med sherlock eller se
inde i Retrospect. hvor den ville forvente, at det skulle ligge.

> [...]
> Can't read file "Banegård8.JPG", error -1 (unknown),
> path: "michottosen/Pictures/iPhoto
> Library/Albums/EsbjergArkitektur/Banegård8.JPG".

Kan ikke huske hvad fejl -1 er det skulle vel ikke være, at du havde
flyttet de pågældende filer fra deres placering i /michottosen/.......
efter at Retrospect var begyndt at backe up; men inden den havde
kopieret de pågældende filer?

> Så nu har jeg nogle spørgsmål:
> - den der Backup Homemappe (fil) ligger ovre på den eksterne FWdisk, er
> det forkert?

Altså filen "Backup Homemappe" eller måske hedder den kun "Homemappe" er
Retrospects katalog over, hvad du har backet up IKKE de kopierede
filer.

> - Når jeg tager en info på den er den ændret den 6jan.04 kl 22:31 (den
> er altså 'aktuel'), men den kan jo ikke åbnes. Er backuppen indeholdt i
> denne fil?

Nej - det er kun en "liste" over filnavne og størrelser etc.

> (tiligere backups placerer filerne i Users/mitnavn/dokumenter og i
> do/skrivebord)
> - Hvorfor virker det ikke nu?

Ikke nemt at vide; men har du flyttet rundt på noget?

Skriv evt direkte uden SLETDETTE - jeg er lidt ustabil på news ;-(

/Seb
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-01-04 19:43

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> sine kataloger i. Prøv at lede efter kataloget med sherlock eller se
> inde i Retrospect. hvor den ville forvente, at det skulle ligge.

Tak for dit indspark, Sebastian.
Jeg har ikke flyttet noget. Retroens skal finde det katalog, som ligger
på den eksterne hd. Men det kan den åbenbart ikke rigtigt, og alligevel:
det bliver opdateret, men der kommer ikke nogen filer over. Jeg arbejder
meget fra skrivebordet med aktuelle dokumenter (for siden at lægge dem i
relevante mapper på hd'en). Men de ses ikke i skirvebordsmappen på baup
(eksterne) hd'en.

> [...]
> flyttet de pågældende filer fra deres placering i /michottosen/.......
> efter at Retrospect var begyndt at backe up; men inden den havde

Nej, da. Da jeg ændrede filer (billeder) fra 'nytår' til 'nytaar', blev
de ikke fejlmeldte

> Altså filen "Backup Homemappe" eller måske hedder den kun "Homemappe" er
> Retrospects katalog over, hvad du har backet up IKKE de kopierede
> filer.

Det havde jeg også lidt på fornemmelsen, men den er dæleme da stor nok
(3+ Gb)

> Nej - det er kun en "liste" over filnavne og størrelser etc.

Den lister altså filer, som den ikke trækker med over til den eksterne.
Underligt fænomen.

> Ikke nemt at vide; men har du flyttet rundt på noget?

Nej.

> Skriv evt direkte uden SLETDETTE - jeg er lidt ustabil på news ;-(

Tak. dette indlæg er sendt i kopi til din mail.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-01-04 22:01

> [...]

> Prøver at tjekke om nogle vigtige filer fra mit skrivebord nu også er
> kommet over. Sherlock kan ikke finde dem på den eksterne FWdisk. Det er

Det slår mig lige, at Retrospect pakker alle filerne i én stor fil. Den
kan kun læses og udpakkes af Retrospect. Derfor kan du naturligvis ikke
finde enkelte filer med Sherlock. Prøv i stedet at åbne dit Backup Set
inde fra retrospect. Så vil du kunne se alle filerne, der er i sættet.
At du får et par fejl er vist meget normalt. Det får jeg også tit.
Sangen A laugh 'n a half med D:A:D giver konsekvent fejl. Den spiller
fint i iTunes, så filen selv ser ud til at virke. Det tager jeg ikke så
tungt, da den ikke er så vigtig. Jeg har cd'en
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 12-01-04 23:18

Hejs

> Det slår mig lige, at Retrospect pakker alle filerne i én stor fil. Den
> kan kun læses og udpakkes af Retrospect. Derfor kan du naturligvis ikke
> finde enkelte filer med Sherlock. Prøv i stedet at åbne dit Backup Set

Det var vist også det jeg skrev til dig, Mich.
Fik du det til at virke?

> [...]
> fint i iTunes, så filen selv ser ud til at virke. Det tager jeg ikke så
> tungt, da den ikke er så vigtig. Jeg har cd'en

Det er der formodentlig ikke noget at sige til : i filnavne er temmelig
forbudt, da det er intern adskiller af mapper - øh ligesom \ er det på
PC og / også er det på Mac (Unix)

/Seb

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-01-04 00:29

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Det var vist også det jeg skrev til dig, Mich.
> Fik du det til at virke?

Nej, desværre (se mit indlæg som svar til Henrik i denne tråd). Men tak
for dine mails.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 00:48

> Sangen A laugh 'n a half med D:A:D giver konsekvent fejl. Den spiller
> fint i iTunes, så filen selv ser ud til at virke. Det tager jeg ikke så
> tungt, da den ikke er så vigtig. Jeg har cd'en

Det er kolon'et som den kløjs i. På OS9 bruges kolonet som seperator i
stinavnene.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-04 19:52

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det er kolon'et som den kløjs i. På OS9 bruges kolonet som seperator i
> stinavnene.

Tak til jer begge, men det er gruppens navn og ikke filnavnet.
Disneyland After Dark forkortede sig i starten med D:A:D, men de har
vist efterhånden brugt flere tegn. Navnet på Mappen i iTunes er D_A_D,
og det er ikke mig, der har fundet på det. Filnavnet til pågældende sang
er "08 Laugh'n' A 1/2.m4a". Jeg ved ikke, om det er for specielt. Jeg
kunne i hvert fald ikke få lov til at sende dette indlæg, fordi
skråstregen var et forkert tegnsæt. Nu har jeg selv sat en identisk
udseende skråstreg.

<http://www.d-a-d.dk/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 17-01-04 21:37

Hej Henrik

> [...]
> kunne i hvert fald ikke få lov til at sende dette indlæg, fordi
> skråstregen var et forkert tegnsæt. Nu har jeg selv sat en identisk

Det er formodentlig skråstregen; men det løser jo stadig ikke problemet
med at hente filer retur.

/Seb

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-01-04 00:29

> [...]
> finde enkelte filer med Sherlock. Prøv i stedet at åbne dit Backup Set
> inde fra retrospect. Så vil du kunne se alle filerne, der er i sættet.

Når jeg åbner mit backup set fra den eksterne hd inde fra Retroen (v.
5.1.175 som ligger på PB'en) via File > Open, får jeg ikke andet end et
vindue med Summary + Options + Snapshots. Der er ikke nogen mulighed for
'udfoldning' af filen, så jeg kan se filerne.

> At du får et par fejl er vist meget normalt. Det får jeg også tit.

Ups, det håber jeg da ikke er gnenemgående for programmet? :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-04 23:21

> [...]

> vindue med Summary + Options + Snapshots. Der er ikke nogen mulighed for
> 'udfoldning' af filen, så jeg kan se filerne.

Du skal ikke vælge file>open. Jeg ved ikke, hvad man skal bruge den til.
Du skal åbne dit Backup Set fra listen over Backup Set i selve selve
Retrospect og ikke gå op i menuerne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 17-01-04 21:37

Hej Mich

> Du skal ikke vælge file>open. Jeg ved ikke, hvad man skal bruge den til.
> Du skal åbne dit Backup Set fra listen over Backup Set i selve selve
> Retrospect og ikke gå op i menuerne.

Og det gør man (i v4) ved at vælge det "fanebladet" "Imediate" og dér
vælge restore og så vælge det rigtig backup set etc. Har du ikke en
manual????

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-01-04 23:38

> [...]

> Og det gør man (i v4) ved at vælge det "fanebladet" "Imediate" og dér
> vælge restore og så vælge det rigtig backup set etc. Har du ikke en

Jo, jeg har prøvet metoden forleden. Den der restore virker som
'udfoldning', og det er nu meget rart at kunne se de enkelte mapper og
filer

Undskyld at jeg ikke har meldt tilbage.

Om Monster har en manual, må han vist hellere selv svare på :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-04 00:35

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Om Monster har en manual, må han vist hellere selv svare på :)

Jeg troede, spørgsmålet var rettet til dig. Det var jo dig, der havde et
problem. Jeg har naturligvis en manual. Den ligger på cd'en som PDF-fil.
Sådan er det jo nu om dage. Jeg har jo lige opgraderet til Retrospect
Desktop 5.1, og du har vist en 5.0. Jeg ved ikke, om der er sket de
store ændringer, hvad betjening angår. Men du må jo også have en manual
på cd'en.
--
Henrik Münster
Esbjerg