kan ikke slette mails
Fra : mette

Dato : 06-01-04 22:05

Halløj der
Jeg har fået et lille problem med min mailbox. Skulle måske lige skrive
at jeg bruger OS 10.2.8 og det mailprogram der følger med der.

Stort set alle mine mails består af en enkelt linie:

"Beskeden fra "XXX <XX@XX.dk> om "Vs: Reservation af telt" er ikke
hentet fra serveren. Du skal gøre kontoen aktiv for at hente den."

Hvad er det for en konto der snakkes om her?

Hvis jeg går ind på min webmail, kan jeg se mails og indhold helt fint.
Det er rimeligt irriterende.
Håber at nogen kan hjælpe.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-01-04 22:22

mette <mette@agner-clausen.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad er det for en konto der snakkes om her?
>
> Hvis jeg går ind på min webmail, kan jeg se mails og indhold helt fint.

Enten: Postkasse i arkivmenu>etabler forbindelse
Eller: Indstillinger > flueben i boksen: Medtag denne konto, når der
hentes post
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst](ML)

Fra : mette

Dato : 07-01-04 17:48

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENhintosh.com> wrote:

> Enten: Postkasse i arkivmenu>etabler forbindelse
> Eller: Indstillinger > flueben i boksen: Medtag denne konto, når der
> hentes post
> M.

Den første du nævner, kan jeg ikke finde.
Den anden du nævner, har hele tiden været krydset af.
Det er iøvrigt også kun een af de fem konti jeg har kørende, der
driller. I dag kom mailen fint igennem, men de beskeder jeg har fået
tidligere, kan jeg stadig ikke åbne/slette.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-01-04 22:57

mette <mette@agner-clausen.dk> wrote:

> Halløj der

Halløj igen.
Hej Mette og velkommen til.
Håber Mortens svar duede.
Jeg bruger ikke Mail.app, så jeg kan ikke svare fornuftigt.

Se lige at få fjernet din ægte email adresse fra suppens indstillinger.
Du blir spammet, når du bruger den ægte.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : mette

Dato : 07-01-04 17:48

> [...]
>
> Se lige at få fjernet din ægte email adresse fra suppens indstillinger.
> Du blir spammet, når du bruger den ægte.

Hejsa preben
Ja ja. Nu har jeg skiftet mail-adressen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-01-04 00:09

mette <mcagnerdk@hotmail.com> wrote:

> Hejsa preben
> Ja ja. Nu har jeg skiftet mail-adressen

Det blir du glad for, tro mig.
Håber ikke spamhøsterne allerede har været der.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : mette

Dato : 08-01-04 20:08

Det tror jeg at de har. Det vælter ihvertfald ind med mails.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-01-04 20:49

mette <mcagnerdk@hotmail.com> wrote:

> Det tror jeg at de har. Det vælter ihvertfald ind med mails.

Så kan du lære det (ville Nick sige)

Og man skriver altså _under_ den tekst man citerer

Håber du får gavn af dk.edb.mac

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten

Dato : 12-01-04 20:07

> [...]

> hentet fra serveren. Du skal gøre kontoen aktiv for at hente den."

> Hvad er det for en konto der snakkes om her?

Du bruger imap, og konto'en er offline. IMAP er anderledes end POP3
idet din IMAP arbejder på serveren (dvs dine mailboxe ligger
på serveren), istedet for på din egen computer. Hvis man har behov for
at tilgå sin mailkonto fra flere maskiner eller fra webmail er IMAP
ret smart idet det er serveren der holder styr på hvad du har læst og
opbevarerer alle dine mailboxe inkl. de mails du har sendt.

Mail henter kun overskrifterne fra serveren og har behov for at være
koblet på IMAP sarveren hvis du skal læse såvel nye som gamle mails.
Du kan dog sætte din mailklient til at cache det de mails du har læst
på følgende måde:

"Mail.app" -> "Indstillinger" -> "Konti" (marker din konto) -> fanebladet
"Avanceret" popopmenuen "Behold kopier af beskeder, så de kan læses
offline:", vælg eks "Alle beskeder og billag"

> Håber at nogen kan hjælpe.

Husk under alle omstændigheder at din konto skal være online:
Mail.app -> "Postkasser" -> "Onlinestatus" -> "Gør <din_kontoas_navn> aktiv".

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).