Kadett - syn :-(
Fra : Mads Breddam

Dato : 06-01-04 17:00

Hej.

Ja, så var Kadetten jo til syn og det gik ikke så godt. Det er en Kadett 1,4
Fun med 140.000 km fra 1991. Egentlig synes jeg den kører meget godt, og det
er da også hovedsageligt rust der er problemet.

Synsrapporten siger følgende:

Skævbremsning på 1. aksel (for stort)
Bageste skærmkanter tærede
Bagvanger rengøres for kontrol
Sidepanel(er) tæret zone C
Travers(er) tæret zone C
Vognbund tæret zone B & C
Yderpaneler tærede.

Det lyder jo ikke så godt.... Er det noget det kan betale sig at reparere
på eller er den bare på vej til skrotdyngen?? Som sagt kører den helt fint,
og har da ikke gået /så/ langt. Er den noget værd som reservedelsbil for
nogen måske??

I det store hele... Kan nogen give en vurdering af, om den er helt kaput, om
det måske kan betale sig at reparere og i så fald hvilket prisleje vi
snakker, er den noget værd/kan den sælges for noget??

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-01-04 17:07

Mads Breddam wrote:
> [...]
> Kadett 1,4 Fun med 140.000 km fra 1991. Egentlig synes jeg den kører
> meget godt, og det er da også hovedsageligt rust der er problemet.

Det er nok det nemmeste/billigeste at lave.

> Bageste skærmkanter tærede
> Bagvanger rengøres for kontrol
> Sidepanel(er) tæret zone C
> Travers(er) tæret zone C
> Vognbund tæret zone B & C
> Yderpaneler tærede.

Uha det løber hurtigt op

> [...]
> kaput, om det måske kan betale sig at reparere og i så fald hvilket
> prisleje vi snakker, er den noget værd/kan den sælges for noget??

Hvis ikke du kender en perlegrus mekaniker/pladesmed, som kan lave det til
en billig penge, så bliver det nok alt for dyrt, og kan således ikke svare
sig.
Umiddelbart vil jeg tro at du minimum kommer til at slippe 5000,- for
rustarbejdet alene (og det er hvis du kender en der kan lave det).
Men prøv evt. at få et uforpligtende tilbud hos en eller anden, det er jo
ikke sikkert at det er så slemt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : A K.

Dato : 06-01-04 17:09

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er da også hovedsageligt rust der er problemet.

Det med skævbremsningen er ikke det store problem, plejer at være glidebøs i
caliperne, men hvis du skal på et værksted og betale timepris for at få
rusten lavet, kan det let rende op 8 - 10.000 kr. uden lakering af det
udskiftede.

> [...]
> det måske kan betale sig at reparere og i så fald hvilket prisleje vi
> snakker, er den noget værd/kan den sælges for noget??

det er nok begrænset hvad du kan få for den, det kan ikke svare sig at lave
rusten i den, og reservedelsbiler er der nok af af den slags.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 17:52

> [...]
det
> er da også hovedsageligt rust der er problemet.

Som andre har sagt kan det være kaliprene skal rengøres og renses. Jeg har
dog også før set at skævbremsning kan skyldes at bilen er ude af sporing....

> [...]

fint,
> og har da ikke gået /så/ langt. Er den noget værd som reservedelsbil for

Som reservedelsbil er den en del værd; specielt pga det lave km tal - og det
hjælper gevaldigt hvis der sidder en 5 trins gearkasse på den. Som
reservedelsbil vil jeg tro at den kan indbringe dig 3.500-5.000,-

> [...]
> det måske kan betale sig at reparere og i så fald hvilket prisleje vi
> snakker, er den noget værd/kan den sælges for noget??

Hvis du er indehaver af 10 tommelfingre ang. rust og lakering - så er jeg
bange for at reperationen let løber over 15.000 kroner. Tænker du på at få
det lavet - så få det lavet ordentligt. Hvis du gør dette har du formentlig
billig bil i i hvert fald 4 år endnu....

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : TGD

Dato : 06-01-04 18:41

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
fint,
> og har da ikke gået /så/ langt. Er den noget værd som reservedelsbil for

Den er jo ikke særlig gammel har selv en 1,3 '87 210K den dumpede i syn på
forurening og Vognbund tæret, det kostede mig 2200 kr at få ordnet bunden
stillet karburatoren og få 2 nye bagskærme, tror ikke du skal regne med det
store i kr. øre som reservedels bil det er ligesom om at markedet flyder med
Kaskett dele.

Hvis du kan holde rep. under 8-10.000 kr ville jeg da få den fikset der er
mange år tilbage i din kaskett.

Fra : Mads Breddam

Dato : 06-01-04 20:06

> Kadetten.

Takker i øvrigt for alle de meninger der er kommet, men hører da gerne
flere.

Situationen er sådan, at vi har 2 biler, hvor Kadetten er den ene, og vi har
kun brug for én bil. Så den skal egentlig kun køre indtil engang hen på
foråret og derefter sælges, for hvad den nu kan indbringe. Men ville det
være en idé at få den lavet, hvis det kan laves for en 5-7000 kr., for
derefter at sælge den??

Pt. kører jeg bare videre indtil vi finder ud af hvad der skal ske, men
stopper polisen den, så snupper du jo nok pladerne. Sker der andet end det??
Jeg mener, kan jeg vente en kæmpe bøde for at køre i den når den ikke er
synet, eller er den "kun" pladerne der ryger??

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-01-04 20:26

> Jeg mener, kan jeg vente en kæmpe bøde for at køre i den når den ikke er
> synet, eller er den "kun" pladerne der ryger??

Du får en "kæmpe" bøde på kr. 500 og mister pladerne.

/Caspersen

Fra : H.S.

Dato : 07-01-04 09:49

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du får en "kæmpe" bøde på kr. 500 og mister pladerne.

Til gengæld kan du køre i bilen meget længe før der sker noget, jeg har en
bekendt som skulle til syn med 7 måneders mellemrum, fordi han havde kørt i
over tre år uden syn.....