Andet multimedie
bentjuul 3670
Quark 6: Højopløselig EPS-preview?
Fra : KNL DtP

Dato : 06-01-04 15:24

Hej.

Sidder og lavet noget magasin-layout i Quark 6, og bruger bl.a. noget EPS-grafik
på mastersiden. Desværre er previewet af vektor-grafikken så dårlig, at det er
næsten umuligt at placere helt nøjagtig, som layout nemlig kræver.

Jeg har hidtil være nød til at eksportere hele siden som PDF, og så vurdere
detaljerne i Acrobat Reader, men det er lidt for dumt.

Mener at have læst, at den nye Quark skulle have en form for EPS-viewer, så kan
kunne se det rigtige stykke vektor-grafik, men hvor slår man dette til? Nogen
Quark-hajer der har en løsning?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Villy Erichsen

Dato : 06-01-04 15:35

In article <3ffac4e6$0$27328$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, KNL DtP
<knl_dtp@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kan
> kunne se det rigtige stykke vektor-grafik, men hvor slår man dette til? Nogen

Klik på objektet - objektmenu/fremvisningsopløsning - vælg.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : B. Smalbro

Dato : 06-01-04 18:02

> Klik på objektet - objektmenu/fremvisningsopløsning - vælg.

Det er imidlertid lidt lumsk det med den højere fremvisningsopløsning. Quark
genererer en ekstra fil som bruges til fremvisningen. Og jeg har været ude
for at det gav mig bøvl når jeg efterfølgende printede til pdf.
Fremvisningsgrafikken kom med og lå i greyscale frem for cmyk. Det er muligt
det er mig der har kludret, men jeg ville nok anbefale at bruge Acrobats
preflight hvis, jobbet skal afleveres i pdf.

Kh
Bjørn

Fra : KNL DtP

Dato : 06-01-04 17:58

"B. Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse

> Det er imidlertid lidt lumsk det med den højere fremvisningsopløsning.

Ok - jeg kigger på det i morgen. Tak for svarene!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk