Bogføring af Gebyrer og renter
Fra : H.S.

Dato : 06-01-04 14:22

Hvordan bogfører jeg et gebyr, for oprettelse af en kredit på firmaets
bankkonto ? (kassekredit)

Hvordan bogfører jeg renter som firmaet betaler ?

PFT

Fra : Kenneth K

Dato : 06-01-04 16:57

Gebyr :
Debiterer: konto for bank omk.
krediterer: bankkonto

Renteudgifter:
Debiterer: konto for renteudgifter bank
Krediterer: bankkonto

god fornøjelse

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan bogfører jeg et gebyr, for oprettelse af en kredit på firmaets
> bankkonto ? (kassekredit)
>
> Hvordan bogfører jeg renter som firmaet betaler ?
>
> PFT

---

Fra : H.S.

Dato : 07-01-04 10:04

"Kenneth K" <klysner@email.dk> skrev i en meddelelse
> Gebyr :
> [...]

Er der moms på de konti ?
Findes der tilsvarende konti i Summa som kan bruges ?

Fra : Nico de Jong

Dato : 07-01-04 10:54

> Er der moms på de konti ?
> Findes der tilsvarende konti i Summa som kan bruges ?

Det er lidt forskelligt om der er moms på gebyr fra banken. Der er f.eks.
moms på lønberegning, men ikke på (f.eks.) oprettelse af kassekredit. Hvis
der er moms, skal det være angivet på gebyrnotaen.

Rente er der aldrig moms på.

Nico