Sin,Cos,tan
Fra : Dennis Olesen

Dato : 06-01-04 14:14

Jeg er ved at lave en lommeregne. jeg skriver følgende

reslut = sin(num1)

Den regner forkert i forhold til min lommeregner. Hvis jeg tager Sin 180 på
min lommeregner bliver det 1. Min programmeret lommeregner siger -0,8. Hvad
gør jeg forkert ?

MVH
Dennis Olesen

Fra : Kasper

Dato : 06-01-04 14:35

"Dennis Olesen" <olesen@c.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den regner forkert i forhold til min lommeregner. Hvis jeg tager Sin 180

> min lommeregner bliver det 1. Min programmeret lommeregner siger -0,8.

Er du sikker på den er sat op til Degrees og ikke radianer ?? eller what
ever ??

btw, burde sin(180) ikke give 0 ???

Kasper

Fra : Dennis Olesen

Dato : 06-01-04 14:42

ups skrive fejl selvfølgelig giver sin 180 nul.

Degrees og radianer hvad mener du?

mvh
Dennis Olesen

Fra : Harald Staff

Dato : 06-01-04 15:51

En sirkel er 360 grader eller 2 * pi radianer. VB-funksjoner regner
radianer. Så du skal regne litt, som omtrent dette:

Sub test()
Dim L As Long
L = 90
MsgBox Sin(L / 180 * 3.14159265358979)
End Sub

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please

Fra : Dennis Olesen

Dato : 06-01-04 16:21

Ok så blev jeg lidt klogere. Dit program virker ved 90 grader men ikke ved
180 grader. Hvorfor ikke ?

MVH
Dennis Olesen

Fra : Dennis Olesen

Dato : 06-01-04 16:58

Problemmet er løst. Jeg havde et problem med en konstant.

Tak for hjælpen
MVH

Fra : Harald Staff

Dato : 06-01-04 17:11

Den er god, Dennis.

Du gir ikke inntrykk av å være en som lever og ånder for matematikk, så en lommeregner var
et noe merkelig prosjekt å gå igang med. Husk bare at 2+3*4 ikke er 20

Fra : Dennis Olesen

Dato : 06-01-04 17:41

Grunden til at jeg laver lommeregner. Er at jeg lige er blevet færdig med en
kursus i VB så jeg ville bare øve med niget mere, men du har helt ret i at
matematik ikke lige er mig med mindre det har noget med elektronik at
gøre.