? vedr løs bidsk hund
Fra : Simonsen

Dato : 06-01-04 11:37

Efter at være blevet overfaldet flere gange af den samme hund har vi nu fået
nok.
Problemet er en ejer til en han schæfer der ikke vil give sin hund snor på,
han mener han har kontrol over sin hund, men bliver vi set af hans hund når
vi er ude at lufte vores som altid er i snor går det altid galt.
De kommer op at slås, og får som regel også bidt hinanden.
Efter sidste sammenstød lovede han at der skulle snor i hans hund for
fremtiden, men da det ikke er noget vi regner med han vil gøre, da det er
sket flere gange vil vi høre hvor vi står rent juridisk.
Kan/vil politiet gøre noget ? Kan ejeren blive påbudt at have snor i hunden
? og hvad vil der ske hvis det ikke bliver overholdt ?
Venlig hilsen Simonsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-01-04 12:34

"Simonsen" <spamfree_simonsen@galnet.dk> wrote in message
> [...]
hunden
> ? og hvad vil der ske hvis det ikke bliver overholdt ?

min erfaring med det er at politiet faktisk ser med alvor på folk med bidske
løsgående hunde. Så giv dem et ring næste gang. Og kør til dyrlæg med din
hund hvis den har fået skrammer. Ejeren af den løsgående hun er nemlig
erstatningspligtig

Peter

Fra : Tommy

Dato : 06-01-04 13:42

On Tue, 6 Jan 2004 11:37:13 +0100, "Simonsen"
> [...]

>Kan/vil politiet gøre noget ? Kan ejeren blive påbudt at have snor i hunden
>? og hvad vil der ske hvis det ikke bliver overholdt ?

Schæferhundens ejer kan straffes med en bøde for overtrædelse af
hundelovens § 3, stk. 1, hvori det bl. a. hedder

I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde
færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for
almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med
en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for
at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens
bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så
kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.

http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_feb_2003/Hundeloven_feb_2003/hundeloven_feb_2003.html

--
Tommy

Fra : TGD

Dato : 06-01-04 18:29

"Simonsen" <spamfree_simonsen@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hunden
> ? og hvad vil der ske hvis det ikke bliver overholdt ?

Det fremgår sandsynligt i politivedtægten af din politikreds at hunden skal
være i snor.

Erstatningsmæssigt kan i sikkert få dækket udgifterne til dyrlæge i det at
det er gentagne gange den slipper ud.

Fra : Simonsen

Dato : 07-01-04 00:41

Dejligt der er hjælp at hente.