Andet multimedie
bentjuul 3670
Halvfed shortcut i InDesign CS
Fra : B. Smalbro

Dato : 06-01-04 09:50

Hvad er shortcuttet til halvfed tekst i InDesign CS? Jeg ka' ikke hitte det.
Det burde vel være CTRL B eller Shift F eller noget lign. Men ingen af dem
virker. Det må vel findes?...
Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 06-01-04 12:31

In article <lxuKb.67564$jf4.4357540@news000.worldonline.dk>, B. Smalbro
<studio@smalbro.dk> wrote:

> Hvad er shortcuttet til halvfed tekst i InDesign CS? Jeg ka' ikke hitte det.
> Det burde vel være CTRL B eller Shift F eller noget lign. Men ingen af dem
> virker. Det må vel findes?...

Edit menuen/keyboard shortcuts
Se under text/table - apply bold - og du kan da bare lave et shortcut
der passer dig - det er netop en af de store fordele ved InDesign.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 06-01-04 13:26

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Edit menuen/keyboard shortcuts
> Se under text/table - apply bold - og du kan da bare lave et shortcut
> der passer dig - det er netop en af de store fordele ved InDesign.

Ups - jeg så ikke at en klog mand havde talt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 06-01-04 14:40

In article <1g756lh.tvudefv75woeN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Ups - jeg så ikke at en klog mand havde talt
Ha, ha - den var god
Jeg sad netop og legede med InDesign CS (har ferie i denne uge).
Jeg må sige at det er guf - langt mere overskuelig end 2.02 og nogle
gode nyheder.
Meget nemmere at gå til for inkarnerede Quark brugere.
Jeg leger ogå lidt med Quark 6 alt er ved det gamle (4.1) bortset fra
den elendige tabelfunktion og så lidt webhalløj.
Dog er de fleste frie extensions nu implementeret - bortset fra Davids
Place Xt - nå men pyt med det InDesign CS vinder stort ved en
sammenligning.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 07-01-04 08:36

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Jeg sad netop og legede med InDesign CS (har ferie i denne uge).

Ferie... - Afsted til kælkebakken inden sneen tør væk!

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : B. Smalbro

Dato : 06-01-04 18:09

Hej
Tak for det hurtige svar!. Det er egentligt mystisk for jeg skal bruge
bold-italic, men jeg er nødt til først at definere italic og så bold. Så får
jeg bold-italic, men vælger jeg bold først og siden italic, så får jeg ingen
af delene. Der skal nok være en logik et sted!.

Tror du man kan tilføje en bold-italic til text/table? Jeg prøvede at
redigere textfilen man ser nå man trykker showall, men ID reagerer ikke på
ændringer der. Det er altså et forbløffende program!. Jeg er desværre lidt
presset på at få et job færdig, så det kniber med tiden til at hitte ud af
det hele, men jeg er blevet overrasket over hvor meget hurtigere det er
blevet, og hvor stabilt det kører. Jeg har også prøvet Quark 6 i
forbindelse med noget artikelhalløj, og det var altså noget af en skuffelse.
6.1 ser heller ikke lovende ud. Det er svært at se hvor de vil hen med
programmet.

Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-01-04 06:22

In article <BOBKb.67948$jf4.4369470@news000.worldonline.dk>, B. Smalbro
<studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> jeg bold-italic, men vælger jeg bold først og siden italic, så får jeg ingen
> af delene. Der skal nok være en logik et sted!.

Lav i stedet en Character Style - uden at du har et dokument åben.
Her kan du lave alt mulig ved skriften - fed og kursiv dog kun hvis
dette er understøttet i skriften.
Lav samtidig dig eget shortcut.
Din Style kan så bruges i alle fremtidige dokumenter.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 07-01-04 08:34

In article <070120040622061476%spam@hammel-by.dk>, Villy Erichsen
<spam@hammel-by.dk> wrote:

UPS!
Det havde Nina faktisk anvist - pardon.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 19:19

B. Smalbro skrev:

> [..] men jeg er blevet overrasket over hvor meget hurtigere det er
> blevet, og hvor stabilt det kører.

CS kører væsentlig hurtigere end version 2.02 her i hvert tilfælde
og den Story Editor er genial. Sådan en har jeg savnet meget længe,
men nu kom den endelig.

[Quark]
> Det er svært at se hvor de vil hen med programmet.

Spørgsmålet er om de selv ved det.

Madsen.

Fra : B. Smalbro

Dato : 06-01-04 19:41

Story Editor er genial. Sådan en har jeg savnet meget længe,
> men nu kom den endelig.

Jeg sidder lige nu og tekster nogle tegneserier, og her er netop Story
Editoren alletiders. Der er en masse ombryden af småstumper af tekst hele
tiden, og med Story Editor kan jeg lynhurtigt knalde nogle bindestreger ind,
og samtidig se om teksten passer ind i rammen.
Og High Quality Display er også smart og kører nogenlunde hurtigt. Der sker
et eller andet hokuspokus i baggrunden, der trækker noget ram. Det samme gør
de mange copy/paste operationer jeg gør. De er tilbøjelige til at æde
rammen, og så går ID i koma efter et stykke tid. Reboot - lav en kop kaffe -
og alt kører igen!

Kh
Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 22:30

B. Smalbro skrev:

> [...]
> ram. Det samme gør de mange copy/paste operationer jeg gør. De er
> tilbøjelige til at æde rammen, og så går ID i koma efter et stykke

Det har jeg også oplevet, men har endnu ikke gennemskuet hvad der
får den til at gå ned i et lavere gear, men det sker engang imellem.

> Reboot - lav en kop kaffe - og alt kører igen!

Her er det ikke nødvendigt at genstarte computeren, hvis det er det
du mener med reboot. Jeg genstarter blot InDesign og så kører den
hurtigt igen.

Madsen.

Fra : Mikkel

Dato : 06-01-04 22:36

Fra : Mikkel

Dato : 06-01-04 22:52

Mikkel wrote:
> [...]

UPS....... mit første indlæg røg af sted uden indhold... sorry !
Jeg er i gang med et dokument med ca. 300+ grafer, 5 store tabeller og en
del billeder. Med 2.02 var det næsten umuligt at manøvrere rundt på siderne,
med CS går det langt hurtigere. Hvis jeg slår high quality display til på
samtlige billeder, hakker ID noget, så jeg har det normalt sat til typical
display. Jeg bruger så kun high quality på de sider jeg aktuelt arbejder
med.

Har ikke været nødvendigt endnu

Har heller ikke været nødvendigt endnu

Men men men....jeg synes altså stadig at de DTP programmer jeg bruger/har
prøvet, alle kører ufatteligt sløvt i forhold til de penge man har betalt
for softwaren og ikke mindst hardwaren. Og tro mig, jeg har brugt mange
penge på hardware.

Hilsen Mikkel

Fra : B. Smalbro

Dato : 07-01-04 00:02

> [...]
> prøvet, alle kører ufatteligt sløvt i forhold til de penge man har betalt
> for softwaren og ikke mindst hardwaren. Og tro mig, jeg har brugt mange

Uden at ville kloge mig en masse på dine vegne, så lyder det nu også som om
det er et dokument der er mere egnet til FrameMaker eller Ventura end til
ID. Begge programmer er lynhurtige - langt hurtigere en ID til stort set
alt. Ventura kan fint bruges til kreative layouts også - har et meget
moderne interface.

Kh
Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-01-04 23:26

Mikkel skrev:

> [...]
> hakker ID noget, så jeg har det normalt sat til typical display.
> Jeg bruger så kun high quality på de sider jeg aktuelt arbejder

Jeg arbejder på samme måde. En overgang havde jeg High Quality
Display på nogle af billederne mistænkt for at være synderen til
at ID CS gik ned i hastighed engang imellem, men jeg kan ikke
finde en egentlig sammenhæng, så jeg tror at det er noget andet.
Jeg har hørt én brokke sig over, at mange paletter på skærmen
kan få CS til at gå ned i hastighed på hans computer, men det
kan jeg heller ikke genskabe her, så jeg ved ikke hvad årsagen
er her. Det sker ikke altid, men når det sker, er det ret svært
at skrive, for selv Story Editoren bliver langsom. Det er træls
når teksten kommer haltende en fire til fem sekunder efter man
har ramt tasterne.

> [...]
> penge man har betalt for softwaren og ikke mindst hardwaren. Og
> tro mig, jeg har brugt mange penge på hardware.

Generelt må jeg sige at fryde mig hver dag over CS-pakken, men
jeg er også ret nem at imponere. Jeg har dog overvejet at spare
op til en ny og hurtigere computer, men det kan måske ikke engang
betale sig, hvis ID CS også kan finde på at gå ned i hastighed på
de nyeste og hurtigste computere (min er en 2 x 866 Mhz P3 med
2 GB RAM og WinXP Pro).

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 06-01-04 13:22

> [...]

> Det burde vel være CTRL B eller Shift F eller noget lign. Men ingen af dem

Det findes ikke. Du kan selv lave en i Character Style Palette og give
en shortcut. Det skulle være for at undgå "fake" fonte i kursiv og bold.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl

--
Venlig hilsen Nina Storm