obligationer
Fra : Jens Nielsen

Dato : 06-01-04 07:16

jeg har overvejet og investere i nogle obligationer med forskellige
løbetider - fra 3 til 7 år, således at jeg får pengene udbetalt løbende.

har hørt at i nogle serier bliver obligationerne udtrukket inden
forfaldsdatoen, dvs. man får pari udbetalt på et tidligere tidspunkt.

hvorledes ser man hvilke serier det drejer sig om?

mvh
jens

Fra : Joakim

Dato : 06-01-04 10:39

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forfaldsdatoen, dvs. man får pari udbetalt på et tidligere tidspunkt.
>
> hvorledes ser man hvilke serier det drejer sig om?

Du tænker på konverterbare obligationer.

Hovedparten af realkreditobligationer er konverterbare mens
statsobligationer er inkonverterbare.

Joakim