Andet multimedie
bentjuul 3670
JPEG-komprimering
Fra : Allan Unnerup

Dato : 20-04-01 12:36

Hvor finder jeg et program, der kan komprimere en JPEG-fil?
Den resulterende JPEG-fil skal kunne have en max-størrelse på fx 30KB.
Det skal køre på en Linux-platform
Det skal køre i batch-mode

Hilsen Allan

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 20-04-01 19:20

"Allan Unnerup" <alu@eogs.dk> wrote in message
> Hvor finder jeg et program, der kan komprimere en JPEG-fil?
> Den resulterende JPEG-fil skal kunne have en max-størrelse på fx 30KB.
> Det skal køre på en Linux-platform
> Det skal køre i batch-mode

Var Apache/PHP og GDLib som jeg foreslog tidligere ikke en løsning?

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Allan Unnerup

Dato : 22-04-01 07:17

> Var Apache/PHP og GDLib som jeg foreslog tidligere ikke en løsning?

Som jeg svarede tidligere ved jeg intet om PHP.

Hilsen Allan

Fra : Finn Christensen

Dato : 21-04-01 00:07

Adobe Photoshop
Den har jo en "batch-mode action afvikling"

Finn

Fra : Allan Unnerup

Dato : 22-04-01 07:18

> Adobe Photoshop
> Den har jo en "batch-mode action afvikling"

Kan den køre på Linux?

Hilsen Allan

Fra : Finn Christensen

Dato : 23-04-01 00:55

"Allan Unnerup" <alu@udkik.dk> skrev i en meddelelse

> Kan den køre på Linux?

Aner det ikke. men jeg går da ud fra, at hvis din Photoshop
virker på Linux, at den så også har alle funktionerne med. Men
jeg misforstår dig måske ?
Hvis du mener om Photoshop findes til Linux, bliver jeg dig svar
skyldig.

Finn

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-04-01 08:19

"Allan Unnerup" <alu@eogs.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg et program, der kan komprimere en JPEG-fil?
> Den resulterende JPEG-fil skal kunne have en max-størrelse på fx 30KB.
> Det skal køre på en Linux-platform
> Det skal køre i batch-mode

ImageMagick kan en helt masse, det skulle ikke undre mig om det også kan
det. :)

ImageMagick kører fint i Linux, og kan også køre i Windows. Og den er vist
skabt til batch-mode...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 24-04-01 21:04

On Fri, 20 Apr 2001 13:36:20 +0200, Allan Unnerup wrote:
>Hvor finder jeg et program, der kan komprimere en JPEG-fil?
>Den resulterende JPEG-fil skal kunne have en max-størrelse på fx 30KB.
>Det skal køre på en Linux-platform
>Det skal køre i batch-mode

Du kan kigge i tråden "resize jpg linux", hvor jeg har
skrevet et lille bitte script, som skalerer en række
JPEG-billeder.

Det med filstørrelsen kan man ikke selv bestemme, da man (i
hvert fald med JPEG) aldrig kan forudbestemme, hvor stor
filen bliver, da billederne komprimeres individuelt alt
efter udseene, størrelse, antal farver osv.

Du kan evt. udvidde scriptet til at køre i en løkke, som
bliver ved med at konvertere billedet med en mindre og
mindre -quality indtil størrelsen passer dig. Men det er
vist noget værre røv, da du så kan risikere, at billederne
kommer til at se forfærdelige ud.

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk