IP adresse?
Fra : Kim2000

Dato : 06-01-04 01:46

Jeg har lige fået at vide at jeg nærmest er rablende sindssyg, når jeg ikke
har et program, der skjuler/skifter IP adresse hver femte minut?? Han kunne
ikke lige forklare hvorfor, andet end at det var derfor jeg havde fået
virus(??)

Så hvorfor er det vigtigt at skjule ens IP adresse, og overfor hvem?? Jeg
kan ikke helt forstå jeg skulle sætte sikkerheden over styr ved åben IP, men
nu har jeg jo haft to vira indenfor de første 48 timer på nettet, så...??

Kim

Fra : Platte Povl

Dato : 06-01-04 05:33

Kim2000 wrote:
> [...]
> ikke lige forklare hvorfor, andet end at det var derfor jeg havde fået
du vil ikke kunne føre en sammenhængende samtale med Internettet hvis du
hele tiden ændrer ip adressen.. vira og orme kommer ind gennem
hjemmesider, mail, sårbare services bl.a., og det vil du sikkert stadig
have problemer med selv om du.. hm.. skifter ip addresse hvert 5.
minut.. det lyder fjollet at skjule en ip hvert 5. minut, og han mener
utvivlsomt at webservere som du besøger ikke vil se din ip, men en
proxyservers istedet. er det et program der kører al din trafik igennem
proxyservere, som der veksles imellem med 5 minutters mellemrum? er det
en sælger der ville sælge et produkt? hvad hed produktet?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-01-04 07:48

Kim2000 wrote :

> [...]
> ikke har et program, der skjuler/skifter IP adresse hver femte minut??
> Han kunne ikke lige forklare hvorfor, andet end at det var derfor jeg

Han lyder dygtig.

> [...]
> Jeg kan ikke helt forstå jeg skulle sætte sikkerheden over styr ved
> åben IP, men nu har jeg jo haft to vira indenfor de første 48 timer på

Al tilstedeværelse på internettet indebærer en risiko for, at man bliver
ramt af virus. Personligt ville jeg dog hellere bruge tiden på at opdatere
min software end at fifle med programmer til at skifte IP-adresse hvert 5.
minut.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-01-04 09:39

In article <Xns94684F86583A0stocholmdk@192.38.208.86>, Jesper Stocholm wrote:
> Han lyder dygtig.

Det lyder som han har hørt noget han ikke har kunne forstå.

> ramt af virus. Personligt ville jeg dog hellere bruge tiden på at opdatere
> min software end at fifle med programmer til at skifte IP-adresse hvert 5.
> minut.

Der var en der engang påstår at trådløse net var sikre hvis
man tit skiftede frekvens. *suk*

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Spangkuk

Dato : 06-01-04 15:30

> Der var en der engang påstår at trådløse net var sikre hvis
> man tit skiftede frekvens. *suk*

Man kan også vippe antennen, så den nogle dage sender
vertikale signaler, andre dage horisontale signaler.

DET skal nok gi' en hacker grå hår i hovedet...

Spang

Fra : Michael

Dato : 10-01-04 01:28

*Lolz*

*vipper med antennen*

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-04 09:18

Kim2000 wrote:

> Jeg har lige fået at vide at jeg nærmest er rablende sindssyg, når jeg ikke
> har et program, der skjuler/skifter IP adresse hver femte minut??

Det er nok ham, der er rablende sindsyg.

> Jeg kan ikke helt forstå jeg skulle sætte sikkerheden over styr ved åben IP, men
> nu har jeg jo haft to vira indenfor de første 48 timer på nettet, så...??

I så fald er det ikke på grund af din IP, det hænger nok mere sammen med
din opførsel på nettet. Lad være med at klikke på vedhæftede filer i
mails, med mindre du kender afsenderen og ved at vedkommende har sendt
dig en mail med en vedhæftet fil. Du kan også få virus på andre måder,
men stort set alle skyldes din egen opførsel.

Du burde nok også overveje af få dig et antivirusprogram (det fritager
dig dog ikke fra den fornuftige opførsel).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim2000

Dato : 07-01-04 04:59

Det gav mig lidt ret i min formodning, ku heller ikke lige regne hvordan det
skulle beskytte mod noget som helst

Kim