Automatisk refresh af ODBC baserede data i~
Fra : nemholt_jf@tsm.es

Dato : 20-04-01 12:35

Hej!

Jeg har nogle data i en database som jeg integrerer som grafer eller
tabeller i Word v.h.a. enten Excel eller via gemte Word's egen data access
(begge bruger Microsoft query i sidste ende).

Mine grafer & tabeller baseres paa queries der er tidsbaserede a la :

SELECT timecode, SUM(read_kb+write_kb), SUM(read_kb), SUM(read_count),
SUM(write_kb), SUM(write_count) FROM disk WHERE (system_id='3') AND
(substring_index(device_id,'/',1) = '24') AND timecode BETWEEN (now() -
INTERVAL 24 HOUR) and now() GROUP BY
timecode,substring_index(device_id,'/',1) ORDER BY timecode

....d.v.s. med ovenstaaende query faar jeg altid information om SCSI bus nr.
24 for system nr. 3 for de seneste 24 timer.

Hvis jeg laver grafer & tabeller i Excel og gemmer dem for efterfoelgende
at hente dem ind i Word som linkede dokumenter faar jeg aldrig nyere data
end dem der var i dokumentet da det blev gemt, uanset om jeg har sat
refresh options til at auto opdatere f.eks. hvert minut (det virker naar
jeg aabner i Excel, men ikke i Word. I Word skal jeg bede om at editere
grafen/tabellen, herefter aabner Word Excel, og Excel opdaterer og hvis jeg
saa gemmer i Excel og returnerer til Word er grafen opdateret).

Hvis jeg istedet laver et Excel graf/tabel objekt direkte i Word og
connecter dette til min ODBC source faar jeg opdaterede data, men kun saa
laenge jeg er i edit mode for et objekt. Saa snart jeg vender tilbage til
det egentlige Word dokument forbliver objektet med de eksisterende data og
auto opdaterer ikke laengere.

Det er med andre ord lidt besvaerligt at opdatere Word dokumentet saa de
indeholder de seneste data, idet man skal editere samtlige grafer &
tabeller.... og brugerne af Word dokumentet har naeppe lyst til dette.

Er der noge maade v.h.a. macroer el. lign. at faa Word til at opdatere
automatisk ligesom Excel ?

/Jesper

--
Posted from [194.224.100.20]

Fra : pre

Dato : 20-04-01 18:34

Mon ikke du skulle kikke alvorligt på ting som Objekter, og på Indsæt
Speciel? Word har udstyr til at håndtere f. eks. kalkulationer i
tareller, men kun på elementært plan.
Så opdateringe o. l. bør foregå i Excel som på det område er langt
overlegen.

--
Venlig hilsen
pre