/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
tændrør - varmetal - hvordan er det nu lig~
Fra : anders majland


Dato : 05-01-04 23:59

Når det til en maskine er foreslået i manualen at bruge enten DPR7EA-9
eller DPR8EA-9 hvad er det så lige forskellene er på de 2 rør.. Når det
en en luft/oliekølet encylindret xt600'er det drejer sig om hvad vil i
så anbefale ?

Eller skal jeg med det samme finde et nippon denso rør til den istedet
?

Eller måske et NGK IRIDIUM IX (som jeg har været meget glade for i min
lille maskine) ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



 
 
Moller (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 06-01-04 01:07


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:btcqcj$q0q$1@sunsite.dk...
> Når det til en maskine er foreslået i manualen at bruge enten DPR7EA-9
> eller DPR8EA-9 hvad er det så lige forskellene er på de 2 rør.. Når det
> en en luft/oliekølet encylindret xt600'er det drejer sig om hvad vil i
> så anbefale ?

Jeg gætter på det er NGK rør vi snakker om her :) lyder sådan på
navnet.. så er DPR7EA-9 det varme rør, og DPR8EA-9 det kolde af de to, så
hvis du tæver din maskine gennem varm hele tiden, eller køre mest når vejret
er ekstra varmt :) så smid DPR8EA-9 røret i... er du mere til yder sæsonen,
eller bare normalt tøffer roligt rundt, så smid DPR7EA-9 røret i.

> Eller skal jeg med det samme finde et nippon denso rør til den istedet
> ?

Har du da haft problemer med de andre ??? og hva bruger du nu ???

> Eller måske et NGK IRIDIUM IX (som jeg har været meget glade for i min
> lille maskine) ?

Hvis du syntes du vil bruge de ekstra penge, og har go erfaringer med
dem, så kan jeg ikke se nogen grund til et pludselig skift til nogen
andre... men i stedet smid dem i igen, da du ved den har det fint med dem :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... B7HS rør til ca. 15Kr. stykket :) whiiiiii
Suzuki GSF 1200 S ... uha, 75Kr. stykket... og hele 4 stks... aaarrrrggg
lorte maskine, ka sku ikke passe de skal være så dyre.



anders majland (06-01-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-01-04 12:33

> Jeg gætter på det er NGK rør vi snakker om her :)
yep - sorry

> navnet.. så er DPR7EA-9 det varme rør, og DPR8EA-9 det kolde af de
> to, så hvis du tæver din maskine gennem varm hele tiden, eller køre
> mest når vejret er ekstra varmt :) så smid DPR8EA-9 røret i... er du
> mere til yder sæsonen, eller bare normalt tøffer roligt rundt, så
> smid DPR7EA-9 røret i.

Jeg kører nu også her i den kolde tid og jeg har vist ikke problemer med
at få den varm


> Har du da haft problemer med de andre ??? og hva bruger du nu ???

Jeg ved ikke hvad der sidder i - men mange er jo glade for alternativer
til ngk

>> Eller måske et NGK IRIDIUM IX (som jeg har været meget glade for i
>> min lille maskine) ?
>
> Hvis du syntes du vil bruge de ekstra penge, og har go erfaringer
> med dem, så kan jeg ikke se nogen grund til et pludselig skift til
> nogen andre... men i stedet smid dem i igen, da du ved den har det
> fint med dem :)

På den lille gamle maskine har jeg brugt dem en del med succes. De
holder godt og det hjalp også på koldstarts problemer


> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... B7HS rør til ca. 15Kr. stykket :) whiiiiii
> Suzuki GSF 1200 S ... uha, 75Kr. stykket... og hele 4 stks...
> aaarrrrggg lorte maskine, ka sku ikke passe de skal være så dyre.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Henrik (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 06-01-04 13:06

anders majland wrote:

> > Jeg gætter på det er NGK rør vi snakker om her :)
> yep - sorry

> > navnet.. så er DPR7EA-9 det varme rør, og DPR8EA-9 det kolde af de
> > to, så hvis du tæver din maskine gennem varm hele tiden, eller køre
> > mest når vejret er ekstra varmt :) så smid DPR8EA-9 røret i... er du
> > mere til yder sæsonen, eller bare normalt tøffer roligt rundt, så
> > smid DPR7EA-9 røret i.

> Jeg kører nu også her i den kolde tid og jeg har vist ikke problemer med
> at få den varm


> > Har du da haft problemer med de andre ??? og hva bruger du nu ???

> Jeg ved ikke hvad der sidder i - men mange er jo glade for alternativer
> til ngk

> >> Eller måske et NGK IRIDIUM IX (som jeg har været meget glade for i
> >> min lille maskine) ?
> >
> > Hvis du syntes du vil bruge de ekstra penge, og har go erfaringer
> > med dem, så kan jeg ikke se nogen grund til et pludselig skift til
> > nogen andre... men i stedet smid dem i igen, da du ved den har det
> > fint med dem :)

> På den lille gamle maskine har jeg brugt dem en del med succes. De
> holder godt og det hjalp også på koldstarts problemer


> > VH
> > Lars Molnit
> > MZ ETZ 251 CDi ... B7HS rør til ca. 15Kr. stykket :) whiiiiii
> > Suzuki GSF 1200 S ... uha, 75Kr. stykket... og hele 4 stks...
> > aaarrrrggg lorte maskine, ka sku ikke passe de skal være så dyre.



Varmetallet afgører, hvormeget køling der er på tændrøret . . . .

Hvis du evt. soder dine tændrør til, skal du vælge et tændrør 1 el. 2 nr.
varmere, så kan du bedre brænde dine tændrør rene.

Hvis tændrøret "stifter" som på en knallert, så er det fordi at det
smelter lidt, og så skal du selvfølgelig vælge et tændrør der er 1 el. 2
nr. koldere.

mvh
Henrik.



Moller (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 06-01-04 13:33

> Varmetallet afgører, hvormeget køling der er på tændrøret . . . .

Yepsen, og i NGK's tanke gang jo mindre tal, jo varmere... altså
dårligere køling, men godt til maskiner der køre i yder sæsonen og ikke
varmer ordentligt op.

> Hvis du evt. soder dine tændrør til, skal du vælge et tændrør 1 el. 2 nr.
> varmere, så kan du bedre brænde dine tændrør rene.

så så... hvis maskinen er standard osv... så vil et skridt på 2 nr. fra
fabriks opgivelsen indikere der er noget andet galt. men nu er det ikke kun
tændrøret der er skyld i det soder, så man bør sikre sig at alt andet er
justeret korekt på maskineriet inden man begynder at eksperimentere tændrør,
og kun hvis man er virkelig sikker på det er dem som er problemet.

heldighvis er soderiet osv.. ikke så slemt på 4 taktere, som det er ved
2 taktere :) så jeg tvivler på Anders har dette problem.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S





Henrik (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 06-01-04 15:33

Moller wrote:

> > Varmetallet afgører, hvormeget køling der er på tændrøret . . . .

> Yepsen, og i NGK's tanke gang jo mindre tal, jo varmere... altså
> dårligere køling, men godt til maskiner der køre i yder sæsonen og ikke
> varmer ordentligt op.

> > Hvis du evt. soder dine tændrør til, skal du vælge et tændrør 1 el. 2 nr.
> > varmere, så kan du bedre brænde dine tændrør rene.

> så så... hvis maskinen er standard osv... så vil et skridt på 2 nr. fra
> fabriks opgivelsen indikere der er noget andet galt. men nu er det ikke kun
> tændrøret der er skyld i det soder, så man bør sikre sig at alt andet er
> justeret korekt på maskineriet inden man begynder at eksperimentere tændrør,
> og kun hvis man er virkelig sikker på det er dem som er problemet.

> heldighvis er soderiet osv.. ikke så slemt på 4 taktere, som det er ved
> 2 taktere :) så jeg tvivler på Anders har dette problem.

> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S



ENIG . . .




Kaj Gasseholm ... To~ (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Gasseholm ... To~


Dato : 07-01-04 19:05

Hmmm nu er jeg forviret
jeg har lært at hvis du kører hårdt (varmt) , så brug et kolder rør.


eller kør en dags tid, og er røret for mørkt så skift til et varmt rør.
i gamle dage kunne man se en grå farve på røret, ligeså i udstødning, men
ikke mere nu vi kører blyfri
og ja 98 super er i dag også blyfri....


--


Med Venlig Hilsen

Kaj Gasseholm
http://www.wildwildwest.dk

To respond by E-mail remove zerocrap from address



"Henrik" <gunrunnerfjerndette@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
news:btegvg$rpf$1@abbeden.bunk.cc...
> Moller wrote:
>
> > > Varmetallet afgører, hvormeget køling der er på tændrøret . . . .
>
> > Yepsen, og i NGK's tanke gang jo mindre tal, jo varmere... altså
> > dårligere køling, men godt til maskiner der køre i yder sæsonen og ikke
> > varmer ordentligt op.
>
> > > Hvis du evt. soder dine tændrør til, skal du vælge et tændrør 1 el. 2
nr.
> > > varmere, så kan du bedre brænde dine tændrør rene.
>
> > så så... hvis maskinen er standard osv... så vil et skridt på 2 nr.
fra
> > fabriks opgivelsen indikere der er noget andet galt. men nu er det ikke
kun
> > tændrøret der er skyld i det soder, så man bør sikre sig at alt andet er
> > justeret korekt på maskineriet inden man begynder at eksperimentere
tændrør,
> > og kun hvis man er virkelig sikker på det er dem som er problemet.
>
> > heldighvis er soderiet osv.. ikke så slemt på 4 taktere, som det er
ved
> > 2 taktere :) så jeg tvivler på Anders har dette problem.
>
> > VH
> > Lars Molnit
> > MZ ETZ 251 CDi
> > Suzuki GSF 1200 S
>
>
>
> ENIG . . .
>
>
>



Moller (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-01-04 20:36


"Kaj Gasseholm ... To respond by E-mail remove zerocrap from address"
<gasse@zerocrapsccd.dk> wrote in message
news:3ffc4a40$0$9799$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hmmm nu er jeg forviret
> jeg har lært at hvis du kører hårdt (varmt) , så brug et kolder rør.

Og det er jo præcist det der blev skrevet :) men du blir nok forviret
over numrende på NGK er modsat end man skulle tro, derved er det jo lavere
tal, jo varmere... og det var det som blev anbefalet til ydersæsonen, da
motoren ikke blir ordentlig varm pga. kulden.

Og jo højere tallet er jo koldere, og det var hva der blev anbefalet til
sommerkørsel hvor maskinen presses godt.

Næsten alle andre mærker tændrør er lige modsat, og derved jo højere
tal, jo varmere, og mindre jo koldere.

> eller kør en dags tid, og er røret for mørkt så skift til et varmt rør.

Aaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrgggggggg, hvordan kan du sige dette ???? det kan
skyldes mange andre ting.

Hvis røret blir mere mørkt end det plejer, så er det fordi den får alt
for meget benzin, og derved skynder man sig at få renset sit luft filter
inden man går videre med at diagnosere hva der kan være galt.

Derefter kan det være chokeren der ikke lukker rigtigt igen (smør
kablet, tjek gummiproppen eller hva der nu ellers er til lukke mekanisme).

Derefter kan det være tændingen (hvis det er en oldsag hvor den skal
stilles).

Så renses kaburatoren, og alle dyser/nåle tjekkes efter... og nu man har
den af stilles flyderen korect (hvis det er en ældre maskine, ellers skiftes
denne hvis den ikke passer).

Og så burde den bare køre uden problemer :) mener man så at den stadig
skal ha anden tændrør i, så er det ikke en standard maskine, og der er
pillet med et eller andet.... eller det er en gammel 2 takter :) som ikke
kan lide vinteren.

> i gamle dage kunne man se en grå farve på røret, ligeså i udstødning, men
> ikke mere nu vi kører blyfri
> og ja 98 super er i dag også blyfri....

He, delo olien farver det pænt rødt :) når den har været for varm.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



anders majland (06-01-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-01-04 16:17

> Yepsen, og i NGK's tanke gang jo mindre tal, jo varmere... altså
> dårligere køling, men godt til maskiner der køre i yder sæsonen og
> ikke varmer ordentligt op.

Så på denne årstid bør jeg vælge det laveste nummer.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



anders majland (06-01-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-01-04 16:25

> så så... hvis maskinen er standard osv... så vil et skridt på 2
> nr. fra fabriks opgivelsen indikere der er noget andet galt.

Det ville være nemmere hvis yamaha bare havde opgivet et rør istedet for
de to

> heldighvis er soderiet osv.. ikke så slemt på 4 taktere, som det
> er ved 2 taktere :) så jeg tvivler på Anders har dette problem.

Jeg har såmend slet ikke noget problem (med det) men er bare ved at lave
en huskeseddel


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste