Word 2000 - antal kopier
Fra : Jørgen A. Jensen

Dato : 20-04-01 12:33

Hej, er der en der kan hjælpe mig med at indstille Word 2000 således, at
hver gang jeg trykker på printerknappen, udskrives 3 kopier i stedet for kun
et eksemplar. Jeg er træt af hver gang at skulle ned i udskriftsmenuen for
at ændre antallet af kopier.
På forhånd tak.

Jørgen A. Jensen

--
Posted from [195.215.208.154]

Fra : pre

Dato : 20-04-01 18:55

Det klares nemt med følgende linie - som du på et eller andet tidspunkt
vil fortryde bittert:

Application.PrintOut Range:=wdPrintRangeOfPages, Item:= _
wdPrintDocumentContent, Copies:=3, Pagetype:=wdPrintAllPages

Det ville nok være mere hensigtsmæssigt at bruge f. eks. Assistenten til
at modtage antallet.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-04-01 21:06

"Jørgen A. Jensen" <JAJ@Adv-Skaarup.dk> skrev i en meddelelse
[...]

I stedet for at ændre på hvad printerikonet gør, vil jeg foreslå dig, at du
i stedet indspiller en makro, hvor du under indspilningen tildeler den en
knap på en værktøjslinie. Alt hvad du skal gøre under indspilningen er at
vælge Filer - Udskriv -indstille til 3 kopier trykke OK og derefter stoppe
indspilningen af makroen.
Makroer lyder for nogen som noget meget svært og kun for de meget kloge.
Det er faktisk rimeligt simpelt og man bliver undervejs præsenteret for de
ting, som er nødvendige, herunder enten at starte makroen fra en knap på en
værktøjslinie eller fra en genvejstast, hvorefter man blot gør det, som man
vil have makroen til at gøre efterfølgende.
Prøv via Funktioner-Makro-Indspil ny makro.

Kurt

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-06-01 19:04

"Jørgen A. Jensen" <JAJ@Adv-Skaarup.dk> skrev i en meddelelse news:9D08EBE238A7D311BCD400508B93722BE832@SERVER149...
[...]

I stedet for at bruge knappen, er det da lettere at bruge genvejstasten.
Når du kommer ind i menuen står cursoren i antal kopier feltet,
så man behøver ikke at skulle ned i den, man er der allerede:
Ctrl+P, 3, Enter

--
mvh Lars