Requiem for a dream-klip
Fra : Hey Hey

Dato : 05-01-04 21:19

Jeg håber i kan hjælpe med et filmteknisk udtryk. Jeg ved ikke, hvad den
type sammenklip hedder. Det jeg tænker på, er den type, som bliver brug i
"Requiem for a dream". Der hvor de tager stoffer. Er det en collage eller
hvad? JEg håber en vil være behjælpelig med et fagudtryk. En henvisning,
hvor man kan læse videre, ville være fint.

På forhånd tak

Lasse

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-01-04 21:28

Hey Hey <not@real.de> writes:

> [...]
> hvad? JEg håber en vil være behjælpelig med et fagudtryk. En henvisning,
> hvor man kan læse videre, ville være fint.

Jeg ved ikke hvad det hedder, men jeg vil anbefale enhver at tage et
kig på "All that Jazz". Den bruger samme teknik i et sådant omfang at
Requiem for a Dream's brug af den meget vel kan være at betragte som
en homage.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."