Printfunktion i Power-point
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 05-01-04 18:20

Nogen der har kendskab til en funktion i Power-point der muliggør, at et
billede bliver printet ud, og det ikke nødvendigvis et billede der bliver
vist på skærmen. Eks: Jeg laver en præsentation af diverse billeder, og på
hver dias er der en knap, hvorpå der står "Udskriv". Det jeg så godt kunne
tænke mig, er at denne knap aktivere udskrift af et billede i en højere
opløsning, end den der bliver vist på skærmen, - altså en "skjult" JPG fil.
Er dette muligt med Power-point ??

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : pre

Dato : 05-01-04 22:26

Hvilken PP version?

I PP2003 er der ingen "officiel" løsning, men for den kreative er der ikke
mange grænser.
At udskrive et billede er at definere en fil overfor en printer. Defineres
en lille fil skal der bruges en printer der har mulighed for indstilling for
Zoom. At vise en fil på skærmen og udskrive en større udgave er en anden
definition, altså en programmerings- eller makro mulighed. Det må vel være
et spørgsmål om dels at udnytte de specielle PP funktioner i printeren dels
at bruge de funktioner der er til rådighed for præsentationen.

Action Settings er gode hjælpere, Hyperlinks har fikse muligheder.
Eksperimenter, men med én ting ad gangen.
pre