SIMS låser maskine HJÆLP
Fra : Ejnar

Dato : 05-01-04 17:39

Hej, -Håber dette er den rigtige gruppe?

Min datter har alle Sims spillene, idet hun til jul har fået Makin Magic. Vi
har dog problemet med at computeren konstant låser således at computeren
skal genstartes via reset-knap.

Computeren er en ny computer fra starten af december. P4 2.8 HT med radeon
9600pro grafikkort. 1024 mb ram og 160gb hdd; så det skulle være iorden.

Jeg har søgt på opdateringer til spillene, computeren er opdateret 100% via
Microsoft og driverne til chipsæt, lyd og grafik er opdateret. Jeg har
forsøgt totalt af afinstallere og installeret (i korrekt rækkefølge) igen,
og kompabilitet for 98 og 2000 er forsøgt. Det sidste jeg netop har gjort er
at fjerne Sims, bruge simseraser, installere den første CD (det oprindelige
Sims spil), og efter 2 minutter spil skal computer genstartes. -Øvrige spil,
som f.eks MOHAA kører tilfredsstillende.

Hurtig hjælp tak.

På forhånd tak, Ejnar

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 09:28

Det er det

Fra : Rikke

Dato : 10-01-04 15:22

Jeg går ud fra du bruger Windows XP, låser computeren bare eller er der
nogen fejlmeddelelser. Genstarter computeren selv, eller er det noget I gør?

- Rikke =)

Fra : Ejnar

Dato : 10-01-04 21:28

Ja, jeg bruger XP. Maskinen låser umotiveret; under opstart eller 1/2 min.
inde i spillet. Jeg har af EA's hotline fået nogle hints (slukke for sound
accelerator i dxdiag, rename et par lydfiler -som jeg bare ikke har på
maskinen.). Men det hjælper ikke.
Jeg har så i desperation prøvet alverdens opdateringer og opsætninger. Det
sidste er lige nu, at jeg sætter hardwareaccerator (under
skærmopsætning/avanceret/fejfinding) ned til "nr 3" (der er 6 indstillinger
på skyderen). Så ser det ud til at virke...... Min datter er ved at teste.
Men jeg ved ikke hvad problemet eller forklaringen er.

mvh ejnar

Fra : Rikke

Dato : 14-01-04 12:39

Nu ved jeg ikke hvor meget du veligeholder din computer sådan hvad angår
Windows, men da jeg i dag var nede og købe Superstar og ville installere
det, fik jeg at vide at jeg først skulle hente Hotfix 329623 før jeg
installerede superstar. Det skyldtes at jeg tidligere havde hentet en
opdatering fra Windows Update, der ikke skulle gå så godt sammen med
Superstar. Ovennævnte hotfix kan hentes på siden

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=9cf87cda-c7f3-41a2-8ea3-cc4f03ff0e31

Det er da værd at prøve... husk at ændre sproget til dansk ovre i højre
side.
Skriv igen hvis det ikke virker, også gerne hvis det virker.

- Rikke =)

Fra : Ejnar

Dato : 19-01-04 22:41

Jeg har lige været væk et par dage, da jeg har ominstalleret maskinen. Jeg
købte Need for speed HP2 og den kunne heller ikke køre... Så ominstalleret
og nu ser det ud til at Sims kører. Dog skal hardwareacceleratot sættes ned
(i skærmindstilling) for at det kører. I dag har datteren spillet 2 timer
o:)
Jeg har også installeret den omtalte Hotfix.
Nu har jeg installeret Mafia, MOHAA, GP4 og Hitman 2 og de kører. GP4 kan
finde på at hoppe ud af spillet til skrivebordet, men det må jeg se at få
kigget på. Og så mangler jeg NSF HP2....