Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der kender Minolta Dimage S414
Fra : Jacob

Dato : 05-01-04 17:27

Hej

Jeg har set et Minolta Dimage S414 på januarudsalg til 2295. Det ser sgu
godt ud, men kan det brues til noget og hvor meget bedre end mit Nikon
Coolpix 2000 er det?

Er der nogen der har lidt erfaringer - jeg er egentlig godt tilfreds med mit
Nikon, men vil gerne en klasse op. Er Minolta så det rigtige valg - eller
hvad skal jeg investere i. Prisen er ikke afgørende - nu var der bare lige
det kanon tilbud i dag.

Hilsen Jacob

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 05-01-04 18:00

Det er et fremragende kamera
jeg har forgængeren 404 ellers samme specs

2 ting er mindre gode stativ gevind er placeret ude i den ene side
og der er ikke tilslutning til extern flash

gode ting er at det er hurtigt det tager billedet med det samme
ikke noget med 0,5 - sekund før det tages (der er 16MB buffer)
fremragende objektiv med glas

Jeg ville købe det igen jeg gav 5900 for det i jan 2002

Lars (København nord)

========Husk at slette FJERNES ved svar=========
complexFJERNES@pc.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-04 20:07

On 2004-01-05, Jacob <mma@tiscali.dk> wrote:
> [...]
> hvad skal jeg investere i. Prisen er ikke afgørende - nu var der bare lige

Jvf dpreview får du flere pixels, dårligere makro, lidt mindre
lysstærk, 4x zoom i stedet for 3x.

Men du får ikke det der skal til at rykke et niveau op,
nemlig manuel kontrol af lukketid og/eller blænde
(shutter / aperture priority på udenlandsk). Det var det største
for mig da jeg opgraderede fra 2Mpix Canon A20 til Nikon Coolpix 4500.
Ekstra pixel + zoom var også OK.

Nåh ja, så får du også 40% mere vægt.

Fra : pmn

Dato : 07-01-04 13:36