? ang. maks puls
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-01-04 16:38

Hej NG.

Hvordan finder man ud af hvad ens maks puls er ?, sætter man sig op på sin
nyindkøbte kondicykel, og fræser der ud af, indtil man får en
nærdødsoplevelse , og så tager man den puls ?

Jeg er 42 år, 178 høj og vejer 115kg, hvad er _min_ maks puls, eller er det
individuelt fra person til person ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Faithless

Dato : 05-01-04 17:39

> Hvordan finder man ud af hvad ens maks puls er ?,

Her er et link hvor du kan udregne dine pulszoner
http://www.avida.dk/Crosslink.jsp?d=455&a=2722

Thomas

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 05-01-04 17:53

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message

> Hvordan finder man ud af hvad ens maks puls er ?, sætter man sig op på sin
> nyindkøbte kondicykel, og fræser der ud af, indtil man får en
> nærdødsoplevelse , og så tager man den puls ?

Ja, stort set. Lav lidt opvarmning og begynd derefter at øge belastningen
hvert minut eller hvert andet minut, indtil du "falder af cyklen", ta' så
pulsen med det samme (helst inden du holder op med at cykle) - det er bedst,
hvis man har en der hepper.

> Jeg er 42 år, 178 høj og vejer 115kg, hvad er _min_ maks puls, eller er
det
> individuelt fra person til person ?

Med 95% sandsynlighed ligger den mellem 168 og 188 - mere nøjagtigt kan det
vist ikke gøre beregningsmæssigt.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Thomas G

Dato : 05-01-04 21:39

> [...]
> hvis man har en der hepper.

> det
>
> Med 95% sandsynlighed ligger den mellem 168 og 188 - mere nøjagtigt kan

Et puls ur gør underværker i en sådan situtation ... er man ved at brække
sig er det svært at tælle korrekt ... yderlig falder pulsen når du
stopper med at lave noget og begynder at tælle, så det afhænger selvfølgelig
af hvor præcist du skal vide det.

Skal du bruge den til at lægge et træningsprogram ? (husk at selvom pulsen
siger noget så fortæller kroppens træthed mere ... er du træt efter 10
minutter selvom du har den rette puls ifølge tabellen er den alligevel for
høj ... og omvendt er du frisk som en havørn efter 2 timer .... med puls 168
så er det måske alligevel for lavt

Personligt aner jeg ikke hvad min max puls er, men jeg bruger alligevel puls
når jeg engang i mellem løber (træner normal kickbox og her er et puls ur
meget upraktisk . Jeg har en fast tur jeg løber, og ved at hvis jeg
starter for hurtigt er jeg færdig halvvejs ... og da jeg ikke løber nok til
at kende mig selv 100% bruger jeg puls uret til ikke at lægge for hårdt ud.

mvh Thomas G

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 06-01-04 16:36

--