Have-hold for dummies ;o)
Fra : .Mads

Dato : 05-01-04 13:54

Hej

Jeg savner en hjemmeside el. andet opslagsværk hvor måned for måned i haven
er beskrevet. For eks. hvornår skal jeg så mine blomster inden for, hvornår
er de store nok til at blive plantet ud osv...En slags kalender....

VH
..Carina

Fra : Philip Kofoed

Dato : 05-01-04 14:17

Hej Carina,

> [...]
> er beskrevet. For eks. hvornår skal jeg så mine blomster inden for, hvornår
> er de store nok til at blive plantet ud osv...En slags kalender....

Kender ikke lige til et site med den slags.

'Lademanns have- og planteleksikon' af Åge Nicolaisen har undertitlen 'Året
rundt i haven'. Det er sikkert hvad du søger. Her er kapitler for hver af årets
måneder, med info om hvad man kan foretage sig pågældende måned, og også
kapitler om hvordan forskellige planter behandles i løbet af året.

mvh
Philip Kofoed

Fra : Marco

Dato : 05-01-04 15:40

".Mads" <nej@ingenstederikongeriget.invalid> skrev:

> Jeg savner en hjemmeside el. andet opslagsværk hvor måned for måned i
haven
> er beskrevet. SNIP

Prøv evt. http://www.din-have.dk/ og check de forsk. links under "Andre
portaler og havemagasiner".
Her støder du sikkert på flere sites, som opfylder dit ønske.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Anette

Dato : 05-01-04 22:19

..Mads <nej@ingenstederikongeriget.invalid> wrote:
> [...]
> haven er beskrevet. For eks. hvornår skal jeg så mine blomster inden
> for, hvornår er de store nok til at blive plantet ud osv...En slags

Hej Carina
Der er faktisk en glimrende lille havebog der hedder næsten det samme som
din emnelinie
Haven for dummies

MacCaskey, Michael
Haven for dummies
oversat og bearbejdet af Grethe Bjerregaard
1. udgave, 1997. 2. oplag, 2001. 173 sider, tavler (nogle i farver),
illustreret
Forlag: TechMedia

Den er ganske glimrende , forklarer i et sprog der er til at forstå og har
netop en sådan "almanak" du efterlyser Købte min i Føtex for et lille
års tid , men du kan også låne den på biblioteket.
God fornøjelse

/ Anette

Fra : Pia-Helene

Dato : 05-01-04 22:43

Hej Carina

Denne her har jeg selv megen glæde af:
http://www.havenyt.dk/
-der udsendes ugentligt nyhedsbrev.

Mange hilsner
Pia-Helene

Fra : Dan Spares

Dato : 06-01-04 13:26

God ide

Fra : Carina

Dato : 06-01-04 13:32

".Mads" <nej@ingenstederikongeriget.invalid> wrote in message
> Hej
>
> Jeg savner en hjemmeside el. andet opslagsværk

Tak for alle de gode svar. Når det nu er for koldt til at gå i haven, kan
man jo planlægge forårets aktiviteter

VH
..Carina

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 06-01-04 18:38

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ".Mads" <nej@ingenstederikongeriget.invalid> wrote in message

> Tak for alle de gode svar. Når det nu er for koldt til at gå i haven, kan
> man jo planlægge forårets aktiviteter

Hej
Husk så lige at du samtidig laver dine egne notater hele sæsonen og ikke
mindst det du finder ud er er helt rigtigt og det modsatte. Det med at huske
det hele gælder nemlig også næste år.
Gunnar