Skat af feriepenge
Fra : Brian Laybourn

Dato : 05-01-04 12:49

Man skal da bruge 3,25 dagsfradrag i beregningen af skatten af feriepenge,
ikke ?

Jeg har testet 5 forskellige lønmoduler/lønsedler. Den udbetalte løn og
feriepenge varierer helt op til 10 kr i de forskellige systemer. Er der
virkelig så stor uklarhed om hvordan man skal afrunde tallene ?
Nogle runder AM/SP/A-skat op/ned til nærmeste 1 kr men andre runder
A-skatten til nærmeste 10 kr.........

Hvis man har 1000 ansatte så skal man da se sig for og vælge det system der
vælger den billigste løsning !

--
MVH

Brian Laybourn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-01-04 13:49

Brian Laybourn wrote:

> [...]
> virkelig så stor uklarhed om hvordan man skal afrunde tallene ?
> Nogle runder AM/SP/A-skat op/ned til nærmeste 1 kr men andre runder

Afrunding af skat o.s.v. er en videnskab for sig
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=125448&chk=200308 (det er
dog heldigvis også tilladt slet ikke at foretage nogen afrunding).

> Hvis man har 1000 ansatte så skal man da se sig for og vælge det system der
> vælger den billigste løsning !

Beløbet før skat ændrer sig jo ikke, så det er primært et spørgsmål
om hvordan pengene forløbigt bliver fordelt mellem Told*Skat og lønmodtager.
I sidste ende bliver også det udlignet, når årets samlede skat bliver
opgjort.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.