Hvorfor 3 ledninger?
Fra : MRN

Dato : 05-01-04 12:28

Hej gruppe!

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er tre ledninger (rød, gul og
blå) i et telefonkabel, når det alligevel kun er den røde og den blå der
bliver brugt???

Mvh Morten Nielsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-01-04 16:41

"MRN" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> blå) i et telefonkabel, når det alligevel kun er den røde og den blå der

Det er der så heller ikke mere..

I gamle dage var der tre ledere, to alm. telefonledere som idag, samt den
sidste til jordslutning, som man brugte i gamle dage.

I dag bruges den tredje leder ikke. Man kan heller ikke købe tre-ledede
telefonkabler.

MVH
Kent Glerup

Fra : Hartmann

Dato : 07-01-04 12:26

> I dag bruges den tredje leder ikke. Man kan heller ikke købe
tre-ledede
> telefonkabler.
>
> MVH
> Kent Glerup

Hej Kent

Den med at man ikke kan købe 3 leder telefonkabler den er ikke rigtig,
men rigtigt er at man ikke bruger den 3 leder mere.

MVH

http://www.kandu.dk/

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-01-04 18:13

"Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> tre-ledede

> Hej Kent
>
> Den med at man ikke kan købe 3 leder telefonkabler den er ikke rigtig,
> men rigtigt er at man ikke bruger den 3 leder mere.

Okay okay..

Det er muligt man kan støve 3-ledede kabler op endnu. De gængse
tele-installationskabler er 3 og 4-pars idag.

MVH
Kent Glerup

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-01-04 20:54

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in message

> Det er muligt man kan støve 3-ledede kabler op endnu. De gængse
> tele-installationskabler er 3 og 4-pars idag.

alle partskabler er gængse.... 1,2,3,4,5,6,10,25 osv

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-01-04 22:58

> alle partskabler er gængse.... 1,2,3,4,5,6,10,25 osv

Det skal åbenbart udspecificeres fuldstændigt...

Jeg har personligt arbejdet med: 2,3,4,10,20,50,100,200,400 pars kabler, så
selvf. kender jeg dem.

Det var underforstået at 3 og 4 pars var det man normalt trækker rundt i
huse idag, og JA jeg VED GODT man kan trække et 10 pars kabel i et hus...

MVH
Kent Glerup

Fra : Børge Larsen

Dato : 10-01-04 10:26

Hvordan laves parsnoet 3 leder???
"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bthel5$294h$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-04 10:45

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> wrote in message
> Hvordan laves parsnoet 3 leder???

Hvordan svarer man på et inlæg på usenet?

Det er ikke til at vide hvad du svarer på, og hvorfor dit spørgsmål
ligepludselig omhandler hvordan man laver parsnoret 3leder.. hvilket man
naturligvis ikke kan. Man snakker normalt om parsnoret kablet, og ikke hvor
mange ledere der er... Et 3 partskabel har 6 ledere

Fra : chr

Dato : 10-01-04 13:51

Både 2 og 3 tråde kan lægges op i parsnoning.

3 tråde vil lige som 3 par, forudsat at trådene ligger paralelt før
snoning.

Chr

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:QQPLb.1351$xy5.635@news.get2net.dk...

Fra : chr

Dato : 10-01-04 13:54

Der var lige en fejl:

"chr" <oz4dik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Både 2 og 3 tråde kan lægges op i parsnoning.
>
> 3 tråde vil ligge som 3 par, forudsat at trådene ligger paralelt før
> snoning.

KTAS anvendte kilometervis af det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-01-04 15:20

"chr" <oz4dik@get2net.dk> wrote in message
> Både 2 og 3 tråde kan lægges op i parsnoning.

Sludder 3 tråde kan IKKE parsnores...

> 3 tråde vil lige som 3 par, forudsat at trådene ligger paralelt før
> snoning.

PARsnoring er et sæt ledninger snoet om hinanden. Du ved vel godt at et par
er 2...... at ledningerne bliver vredet om hinanden har intet med PARsnoring
at gøre.. du kan sammenligne en 3 trådstelefon ledning med 3*1,5
installationskabel, hvor ledningerne også er vredet rundt. ikke noget med
parsnoring at gøre.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 10-01-04 22:18

On Sat, 10 Jan 2004 15:19:33 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>PARsnoring er et sæt ledninger snoet om hinanden. Du ved vel godt at et par
>er 2...... at ledningerne bliver vredet om hinanden har intet med PARsnoring

Hvad med "tri-snoning"...
--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.