Browser skal åbnes maximeret
Fra : Dennis Skov

Dato : 05-01-04 11:16

Hvordan kan jeg sikre mig, at browseren er maximeret, når min
side åbnes?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 05-01-04 11:26

Dennis Skov wrote:

> Hvordan kan jeg sikre mig, at browseren er maximeret, når min
> side åbnes?

Det bør du ikke gøre.
Jeg har f.eks. en 22" som køre 1600x1200 og jeg ønsker ikke at køre med maksimeret browser vinduer.
Hvis jeg kommer ind på en side der maksimere browseren, så skal jeg til at placer mine vinduer
igen. Og da det ikke er særligt sjovt, kommer jeg med sikkerhed ikke igen.

Hvis du stadig vil maksimere vinduet kan du søge på google efter resizeTo, moveTo, outerheight /
outerwidth.

Hintzmann c",)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-04 11:29

Dennis Skov skrev:

> Hvordan kan jeg sikre mig, at browseren er maximeret, når min
> side åbnes?

Kort svar: Det kan du ikke.

Lidt længere svar: Det kan gøres hvis du åbner din side med
javascript, men det kan ikke anbefales.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-04 12:05

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i

> Kort svar: Det kan du ikke.
>
> Lidt længere svar: Det kan gøres hvis du åbner din side med
> javascript, men det kan ikke anbefales.

Jeg har nu været inde på sider (via eksternt link), der maksimerede min
browser. Endda så grundigt, at min værktøjslinje i bunden af skærmen +
browserens titel-, menu-, status- og adresselinjer også forsvandt. Det var
jeg - som Martin var inde på - absolut ikke begejstret for.

Som både du og Martin er inde på, så vil jeg fraråde alle at benytte disse
narrestreger. De animerer ikke fok til at besøge siden igen.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-04 12:20

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg har nu været inde på sider (via eksternt link), der
> maksimerede min browser.

Du har ret - man kan godt ændre på størrelsen af et browservindue
selv om det ikke er åbnet med javascript.

Jeg har lykkeligt glemt denne mulighed fordi den er slået fra i min
browser (Mozilla). Her er det muligt at slå en række
javascriptmuligheder fra (se evt. skærmdump her:
<http://gyros.dk/usenet/dump/mozpref.gif>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-04 12:35

> [...]
> browser (Mozilla). Her er det muligt at slå en række
> javascriptmuligheder fra (se evt. skærmdump her:

Ja, jeg har kun hak i de tre nederste rubrikker. Men da jeg blev generet af
førnævnte sider, var det IE, jeg brugte. Den bruger jeg nu kun lokalt til
testbrug, samt når jeg 'skal i banken'.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 05-01-04 21:22

Hej

Erik Ginnerskov wrote:
> Ja, jeg har kun hak i de tre nederste rubrikker.

Samme indstilling som jeg kører med. Mozilla er en browser lavet af
rigtige brugere uden kommercielle interesser!

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-04 12:40

Erik Ginnerskov skrev:

> Ja, jeg har kun hak i de tre nederste rubrikker. Men da jeg
> blev generet af førnævnte sider, var det IE, jeg brugte. Den
> bruger jeg nu kun lokalt til testbrug, samt når jeg 'skal i
> banken'.

Af ren nysgerrighed - hvilken bank? Jeg benytter i øvrigt Mozilla
FireBird til min netbank (Nordea). Den virker ellers fint med
Mozilla, men den kan ikke lide tilføjelsen Adblock - som jeg til
gengæld ikke vil undvære i dagligdagen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-04 12:43

> [...]
> FireBird til min netbank (Nordea). Den virker ellers fint med
> Mozilla, men den kan ikke lide tilføjelsen Adblock - som jeg til

DanskeBank. Deres Netbank virker desværre kun med IE.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-01-04 13:27

Erik Ginnerskov wrote:
> DanskeBank. Deres Netbank virker desværre kun med IE.

Mener at have hørt at Danske Netbank vil gære det muligt at benytte sin
3G mobil (Motorola A920) som bruger Opera, så man kan jo håbe, men jeg
tror nu ikke at det sker

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-01-04 15:43

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev

> Mener at have hørt at Danske Netbank vil gære det muligt at benytte sin
> 3G mobil (Motorola A920) som bruger Opera, så man kan jo håbe, men jeg
> tror nu ikke at det sker

Nu bor jeg i et område, der ikke er dækket af 3G-sendenettet, så det er
under alle omstændigheder uinteressant

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 05-01-04 16:27

Således skrev "Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> i
dk.edb.internet.webdesign.html Mon, 5 Jan 2004 15:42:34 +0100:

>Nu bor jeg i et område, der ikke er dækket af 3G-sendenettet, så det er
>under alle omstændigheder uinteressant

Men der ville så måske være håb for at den "normale" netbank ville
blive bare en lille smule anvendelig i andet end IE.

Knud
--
Advertising -- the science of arresting the human intelligence
long enough to get money from it.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-01-04 16:32

Erik Ginnerskov wrote:
> "Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev

> Nu bor jeg i et område, der ikke er dækket af 3G-sendenettet, så det
> er under alle omstændigheder uinteressant

Jeg tænkte nu mere på at hvis de kan lave en netbank som virker på en
mobil med Opera, så burde de også kunne gøre det muligt at benytte Opera
eller Mozilla på computeren.

> Ha' et godt nytår

ILM

Nå, jeg futter lige til news:dk.edb.internet.software.browser

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 05-01-04 21:28

Hej

Soeren Nielsen wrote:
> Mener at have hørt at Danske Netbank vil gære det muligt at benytte sin
> 3G mobil (Motorola A920) som bruger Opera, så man kan jo håbe, men jeg
> tror nu ikke at det sker

Lidt tys-tys insider-information fra Danske Bank... NetBank-folkene har
søgt Mac-brugere internt i banken med henblik på beta-test af ny udgave
af netbanken. Om det så er Internet Explorer for Mac (som er mere eller
mindre død), Safari (baseret på Konqueror/KHTML), Opera (hvis fremtid på
Mac også er usikker efter Safari's lancering) og/eller
Mozilla(-baserede) browsere der vil blive understøttet har jeg ingen
anelse om.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Dennis Skov

Dato : 05-01-04 13:24

Tak for svarene

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-01-04 13:44

Dennis Skov <dennis.skov@flsmidth.com> wrote in news:btbdgd$md9$1
@sunsite.dk:

> Hvordan kan jeg sikre mig, at browseren er maximeret, når min
> side åbnes?

Jeg er enig med Martin: Hold nallerne fra mit browservindue! Lad det være
op til brugeren at bestemme om din side kræver fuld skærm. BTW: Sådanne
narrestreger kan heldigvis undgås i Mozilla Firebird! :)

Hvis du stadig ønsker at genere brugerne, så kan du finde en løsning med
javascript som Martin og Jens foreslår.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/