/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvorfor springer pæren i min høyre forlykt~
Fra : origo@earthling.net


Dato : 20-04-01 10:47

Jeg har et problem på min R1'er. Pærene i forlykten skal skiftes i nesten
samme takt som jeg fyller bensin, det gjelder dog kun sålenge maskinen blir
kjørt hårdt, f.eks. på Autobahn eller Nürburgring. Høyre halvlys forsvinner
alltid først, jeg har skiftet 4 pærer på 3000km. Min første tanke var
ledereguleringen, men så burde jeg vel ha problemer med andre pærer også?
Noen bud?

JS



 
 
Uffe R. B. Andersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 20-04-01 11:42

On Fri, 20 Apr 2001 11:46:56 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Jeg har et problem på min R1'er. Pærene i forlykten skal skiftes i nesten
>samme takt som jeg fyller bensin, det gjelder dog kun sålenge maskinen blir
>kjørt hårdt, f.eks. på Autobahn eller Nürburgring. Høyre halvlys forsvinner
>alltid først, jeg har skiftet 4 pærer på 3000km. Min første tanke var
>ledereguleringen, men så burde jeg vel ha problemer med andre pærer også?
>Noen bud?

På min BSA (ingen sammenligninger iøvrigt har jeg ofte haft samme
problem og der er altid tale om en (eller flere) af tre fejlårsager:
1: For høj spænding (ladefejl, som du selv er inde på)
2: Vibrationer
3: Dårlige/løse forbindelser

2 og 3 kan hænge nært sammen, da vibrationer vil få dårlige
forbindelser til at optræde hyppigere. Men med vibrationer tænker jeg
altså på fysiske vibrationer, der forplantes over i pæren og for
glødetråden til at gå i stykker. Det problem jeg har med held løst,
ved at lægge et par gummiskiver i forlygteophænget. Hvis dine lygter
allerede er gummiopkængte, så er det næppe problemet.
Da jeg lavede gummiophænget fik jeg imidlertid et nyt problem, nemlig
dårlig stelforbindelse til lygtehuset. Det fik *også* pæren til at
brænde af. En ekstra stelledning til lygtehuset løste endeligt
problemet.

Umiddelbart vil jeg tro, at en dårlig stelforbindelse er den mest
sandsynlige årsag til dit problem. Det hænger også godt sammen med, at
det oftest sker ved hård kørsel, hvor maskinen vibrerer lidt mere og
dermed fremhæver dårlige forbindelser.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Janus (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 20-04-01 11:58

Jeg har samme problem med min baglygte, venstre pære. Jeg er mest tilbøjelig
til at sige at det er på grund af vibrationerne

Janus

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en
news:InUD6.217$6l4.5297@news.get2net.dk...
> On Fri, 20 Apr 2001 11:46:56 +0200, <origo@earthling.net> wrote:
>
> >Jeg har et problem på min R1'er. Pærene i forlykten skal skiftes i nesten
> >samme takt som jeg fyller bensin, det gjelder dog kun sålenge maskinen
blir
> >kjørt hårdt, f.eks. på Autobahn eller Nürburgring. Høyre halvlys
forsvinner
> >alltid først, jeg har skiftet 4 pærer på 3000km. Min første tanke var
> >ledereguleringen, men så burde jeg vel ha problemer med andre pærer også?
> >Noen bud?
>
> På min BSA (ingen sammenligninger iøvrigt har jeg ofte haft samme
> problem og der er altid tale om en (eller flere) af tre fejlårsager:
> 1: For høj spænding (ladefejl, som du selv er inde på)
> 2: Vibrationer
> 3: Dårlige/løse forbindelser
>
> 2 og 3 kan hænge nært sammen, da vibrationer vil få dårlige
> forbindelser til at optræde hyppigere. Men med vibrationer tænker jeg
> altså på fysiske vibrationer, der forplantes over i pæren og for
> glødetråden til at gå i stykker. Det problem jeg har med held løst,
> ved at lægge et par gummiskiver i forlygteophænget. Hvis dine lygter
> allerede er gummiopkængte, så er det næppe problemet.
> Da jeg lavede gummiophænget fik jeg imidlertid et nyt problem, nemlig
> dårlig stelforbindelse til lygtehuset. Det fik *også* pæren til at
> brænde af. En ekstra stelledning til lygtehuset løste endeligt
> problemet.
>
> Umiddelbart vil jeg tro, at en dårlig stelforbindelse er den mest
> sandsynlige årsag til dit problem. Det hænger også godt sammen med, at
> det oftest sker ved hård kørsel, hvor maskinen vibrerer lidt mere og
> dermed fremhæver dårlige forbindelser.
>
> --
> Med venlig hilsen - Sincerely
> Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
> http://www.twe.net/
>
> 'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.



A. And (20-04-2001)
Kommentar
Fra : A. And


Dato : 20-04-01 23:07

>
> Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en
> news:InUD6.217$6l4.5297@news.get2net.dk...
> > On Fri, 20 Apr 2001 11:46:56 +0200, <origo@earthling.net> wrote:
> >
> > >Jeg har et problem på min R1'er. Pærene i forlykten skal skiftes i
nesten
> > >samme takt som jeg fyller bensin, det gjelder dog kun sålenge maskinen
> blir
> > >kjørt hårdt, f.eks. på Autobahn eller Nürburgring. Høyre halvlys
> forsvinner
> > >alltid først, jeg har skiftet 4 pærer på 3000km. Min første tanke var
> > >ledereguleringen, men så burde jeg vel ha problemer med andre pærer
også?
> > >Noen bud?
> >
Hej
Tjek også lige om fatningen sidder ordentlig i spænd, for kan den sidde og
"spille" lidt forkorter det så afgjort levetiden på pærerne.
Ervin
RF900R
>



Jonas Holt (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 21-04-01 16:46

Flot Janus! At citere 41 linier og så tilføje 4 øverst!

Har du nogensinde hørt om noget der kaldes netikette og quoteteknik?
Jeg sidder ikke med en stofa-forbindelse - og det koster tid og dermed penge
hver gang jeg skal hente *10* gange så meget som det var nødvendigt!

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Per Emborg (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 21-04-01 10:28

Jeg har prøvet det samme godt nok på en gammel cb 500 for et mennekeliv
siden

Det kan også være dit batteri der ikke er i for god stand prøv lige at se om
lyset bliver meget skarper når du gasser op fra tomgang , hvis batteriet
ikke kan modtage strømmen kan du springe pæren


--
Per Emborg
kvikkerten@email.dk
www.kvikkerten.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste