Vattet alment boligselskab / Nabolarm ?
Fra : Montør Olsen

Dato : 04-01-04 19:25

Kan jeg/vi hjælpes ?

Fik en ny underbo for ca. 3 mdr. siden. En fraskilt fyr med en enorm
vennekreds.

Blev tilsyneladende hurtigt gode venner med sin kone igen.
Bor for det meste hos hende og låner (udlejer ?) lejligheden til vennerne.

Der er et rend op og ned af trapperne dagen lang.
Stinker af hash i opgangen som efterhånden ligner en losseplads
m. skod,snotklatter og lidt graffiti her og dér.

De larmer selvfølgelig, når 5-10 unge fyr sidder og fyre den fede
og hælder bajere indenbord dagen lang ,med lidt møbel-kast som adspredelse
Sjovt nok spiller de meget behersket på stereoen.
Men de kan fandme høres.

Fik deres hoveddør sparket til pindebrænde for 3 uger siden hvor politiet
var på.Hvilket hjalp lidt på deres adfærd i en uges tid.

Boligselskabet / Bestyrelsen har sendt advarsler.
Beboer har klaget mundligt og
skrifligt både til beboerne og boligselskabet.

Kort og godt : vi er pissetræt af dem !

Boligselskabet har den holdning at de IKKE smider nogen ud pgra larm. Fik
at vide at de kun havde opsagt ET lejemål på 10 år (ud af 400-500 lejlighed)
Det var manglende indbetaling af husleje der var grunden.

Hvad man gør man i sådan en situation med et så vattet boligselskab ?

Fra : Sigrun

Dato : 04-01-04 14:38

"Montør Olsen" <mo100@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var manglende indbetaling af husleje der var grunden.
>
> Hvad man gør man i sådan en situation med et så vattet boligselskab ?

I har mulighed for at klage direkte til kommunens beboerklagenævn.
Det vil i den forbindelse være en fordel, hvis I kan dokumentere gentagne
klager fra flere lejere i opgangen.

Med venlig hilsen
Sigrun
http://www.sigrun.dk/sigrun/hvem.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-01-04 20:10

On 2004-01-04, Montør Olsen <mo100@ofir.dk> wrote:
> [...]
> Det var manglende indbetaling af husleje der var grunden.
>
> Hvad man gør man i sådan en situation med et så vattet boligselskab ?

Det er meget vanskeligt at få smidt beboere ud på det grundlag,
skal i boligretten.

Jeg tror i vil have mere held med at overbevise boligselskabet
om at beboeren ikke opfylder sin beboelsespligt (hvis der er
en sådan i jeres kontrakter). Den vil de nok kunne spise.