MUSIK Trivial Pursuit!
Fra : Andrew

Dato : 05-01-04 00:31

Hejsa

Her starter (måske) en lang hygge-tråd. Det går i alt sin enkelthed ud på at
tage en linie ud af en sang og personen, der gætter sangen får stafetten og
skal så poste en linie fra en ny sang. Personen, der gætter får så
stafetten, osv osv osv, ligsom her, det er blot med film:
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=6460

For at det ikke skal blive for let og folk bare går ind i google og søger,
så foreslår jeg at man oversætter til dansk og omvendt.

Jeg starter. Oversat fra engelsk til dansk:

"en dag vil jeg gerne tilgive dig, en dag vil jeg gerne fortryde, en dag vil
jeg gerne erindre det gode som jeg synes at glemme".

Den er vist let, men det er jo også bare en start.

Den hurtigste får æren af at fortsætte tråden, god fornøjelse

Mvh Anders

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-01-04 13:17

Andrew wrote:
> "en dag vil jeg gerne tilgive dig, en dag vil jeg gerne fortryde, en
> dag vil jeg gerne erindre det gode som jeg synes at glemme".

Det må vist være Tim Christensen/Whispering at the top of my lungs.

Ny gåde:

"Du siger vi ikke har noget til fælles. Intet fælles ståsted. At vi glider
fra hinanden"
--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Morten Nielsen

Dato : 05-01-04 13:32

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ny gåde:
>
> "Du siger vi ikke har noget til fælles. Intet fælles ståsted. At vi glider

Breakfast at Tiffani's

Ny: (denne gang omvendt) I've experienced a bit of each and most at a
distance and from above. I want to get closer and close here and now, I want
to be loved and cared about

Fra : Karina Hjorth

Dato : 05-01-04 14:01

> Ny: (denne gang omvendt) I've experienced a bit of each and most at a
> distance and from above. I want to get closer and close here and now, I
want
> to be loved and cared about

TV-2: Blod, sved og tårer

"Hun siger, det er koldt udenfor og rækker mig min regnfrakke
Hun er altid bekymret over den slags ting
Hun siger at alting vil ende, og det kan lige så godt være min skyld"

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 05-01-04 15:58

>"Hun siger, det er koldt udenfor og rækker mig min regnfrakke
>Hun er altid bekymret over den slags ting
>Hun siger at alting vil ende, og det kan lige så godt være min skyld"

Matchbox 20 - Yourself Or Someone Like You

Ny: (den bliver lidt i samme melankolske stemning)

"Jeg synes det er mørkt og det ser ud til regn, sagde du
og vinden blæser som var det verdens ende,
og det er så koldt, så koldt som om man var død,
og så smilede hun et sekund"

Fra : Krumme

Dato : 05-01-04 16:14

The Cure
Plainsong

> "Jeg synes det er mørkt og det ser ud til regn, sagde du
> og vinden blæser som var det verdens ende,
> og det er så koldt, så koldt som om man var død,
> og så smilede hun et sekund"

Ny:

min aftagende stemme synger om kærlighed
men hun græder til tidens tikken

Fra : hylstar

Dato : 05-01-04 20:30

> Ny:
>
> min aftagende stemme synger om kærlighed
> men hun græder til tidens tikken

"Grace" Jeff Buckley !!

NY:

"Fædre, vær gode ved jeres døtre
Døtre vil elske som I gør
Piger bliver elskere, der bliver mødre
Så mødre, vær gode ved jeres døtre også"

http://www.kandu.dk/

Fra : Andrew

Dato : 06-01-04 00:09

> "Fædre, vær gode ved jeres døtre
> Døtre vil elske som I gør
> Piger bliver elskere, der bliver mødre
> Så mødre, vær gode ved jeres døtre også"

John Mayer, "Daughters"

Ny:
"Du kan løbe væk, lade dine bøger blive tilbage, men du skal kigge tilbage
to gange, bare for en sikkerheds skyld"

Mvh Anders

Fra : Karina Hjorth

Dato : 06-01-04 01:25

> "Du kan løbe væk, lade dine bøger blive tilbage, men du skal kigge tilbage
> to gange, bare for en sikkerheds skyld"

Mew... mener, den hedder 156....

Såfremt, jeg husker ret, er her min nye:

"We became friends for life in the school
If you ask me the sun was shining
We were trying it all together
and kept on going until the sun went down"

Mvh
Karina

Fra : Peter G

Dato : 06-01-04 12:54

Karina Hjorth skrev:

> [...]
> If you ask me the sun was shining
> We were trying it all together
> and kept on going until the sun went down"

Hædr. Det er jo Shu-Bi-Vuggi med "En Sang For Livet".

Bliver timerne ikke kortere, som dagene går
Vi får aldrig stoppet op og åbnet vore øjne
Det ene øjeblik forventer du at himlen falder ned
Det andet er du blændet af skønheden i det hele

--
M.v.h. Peter.

Fra : -V-

Dato : 07-01-04 16:27

Peter G wrote:

> Bliver timerne ikke kortere, som dagene går
> Vi får aldrig stoppet op og åbnet vore øjne
> Det ene øjeblik forventer du at himlen falder ned
> Det andet er du blændet af skønheden i det hele

Siden ingen har svaret dig, så vil jeg - og jeg har groft udnyttet Google.

Spoilerspace
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Spoilerspace
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Barenaked Ladies - 'Lovers in a dangerous time'

Ny:

Som en honningbi tog du det bedste af mig
Nu kan jeg ikke fortrænge minderne
Som et eventyr - du er så uvirkelig

-V-

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-01-04 16:54

> Siden ingen har svaret dig, så vil jeg - og jeg har groft udnyttet Google.

Ja, jeg må indrømme, at jeg gav fortabt - selv med hjælp fra google....

> Som en honningbi tog du det bedste af mig
> Nu kan jeg ikke fortrænge minderne
> Som et eventyr - du er så uvirkelig

Girl I'm gonna miss you!

Jeg har en, som måske er lidt ond, men jeg gi'r den lige en chance
alligevel:

Dage, solskin i en vandpyt
Hoteller og telefonopkald, fremmede i gråt
Nætter, bogstaver på en tom side
Elskende og hovedveje, alting forsvinder

Hvis nogen kan den uden Google, så er jeg imponeret!

Mvh
Karina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 07-01-04 18:18

Karina Hjorth skrev i en meddelelse...

> [...]
> Nætter, bogstaver på en tom side
> Elskende og hovedveje, alting forsvinder
>
> Hvis nogen kan den uden Google, så er jeg imponeret!

Jamen tusind tak Karina - nu kan jeg også være med

Jim Davidson - Life Of Illusion

Her kommer min - som måske også er lidt ond - det synes jeg nu ikke selv:

Alle går deres vej
Alle bliver ført på afveje
Bryder alle planer om at blive
Det sker hele tiden

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-01-04 22:16

> Jamen tusind tak Karina - nu kan jeg også være med

Jamen, det var da så lidt! *LOL*

Karina

Fra : Peter G

Dato : 08-01-04 07:00

Tina Susanne Johansson skrev:

> Her kommer min - som måske også er lidt ond - det synes jeg nu ikke selv:

> [...]

Lad mig se. Du er stor fan af den der norske trio.
Hvilket gør sangen relativt nem at finde via Google. ;)

--
M.v.h. Peter.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 09-01-04 16:44

Peter G skrev i en meddelelse...

> Lad mig se. Du er stor fan af den der norske trio.
> Hvilket gør sangen relativt nem at finde via Google. ;)
>
> --
> M.v.h. Peter.

Hør - har jeg taget livet af tråden - det var altså ikke meningen. Og jeg
synes da Peter har givet noget af et spor. Måske du bare selv skal svare
Peter

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : -V-

Dato : 09-01-04 17:59

Tina Susanne Johansson wrote:

> Hør - har jeg taget livet af tråden - det var altså ikke meningen. Og
> jeg synes da Peter har givet noget af et spor. Måske du bare selv
> skal svare Peter

Jeg er ikke bekendt med teksten, men når du nu hint'er om en norsk trio, og
siden der nok ikke er tale om Immortal, Emporer eller Gorgoroth, så er mit
gæt 'noget med A-Ha'.

-V-

Fra : Dennis Lange

Dato : 09-01-04 18:46

-V- skrev:
> Jeg er ikke bekendt med teksten, men når du nu hint'er om en norsk
> trio, og siden der nok ikke er tale om Immortal, Emporer eller
> Gorgoroth, så er mit gæt 'noget med A-Ha'.

Jeg tillader mig at voldbruge google, for at finde frem til, at det er A-ha
med The sun never shon that day.

Ny:

Hvad skal jeg gøre med mit liv
Hvordan skal jeg vide hvad der er rigtigt
Jeg kan ikke gøre for, at jeg føler som jeg gør

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Peter G

Dato : 08-01-04 07:00

-V- skrev:

> Barenaked Ladies - 'Lovers in a dangerous time'

Nu var det godt nok Bruce Cockburns originaludgave jeg tænkte på, men skidt
pyt. Deres cover er også godt.

--
M.v.h. Peter.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-01-04 16:58

Jesper B. Nielsen wrote:

> Matchbox 20 - Yourself Or Someone Like You

Matchbox 20 - 3Am (men fra albummet Yourself Or Someone Like You)

Fra : Karina Hjorth

Dato : 05-01-04 17:22

> Matchbox 20 - 3Am (men fra albummet Yourself Or Someone Like You)

Ja, nemlig

Karina

Fra : hylstar

Dato : 05-01-04 20:44

Propperne den lige nederst....

Fra : -V-

Dato : 05-01-04 21:11

hylstar wrote:
> [...]
> Døtre vil elske som I gør
> Piger bliver elskere, der bliver mødre
> Så mødre, vær gode ved jeres døtre også"

Camilla, få dig for helvede en ordentlig newsreader.

Eller bare en newsreader i det hele taget. Det der Kandu-lort, det holder
slet ikke.

-V-

Fra : No friends in powder~

Dato : 06-01-04 13:29

> Camilla, få dig for helvede en ordentlig newsreader.
>
> Eller bare en newsreader i det hele taget. Det der Kandu-lort, det holder
> slet ikke.
>

> -V-

Kan du så holde op med at holde øje med mig, Valde ?!
Nu har jeg skiftet Kandu.dk-l*rtet ud....
Vi se til fest på lørdag !!

Fra : -V-

Dato : 06-01-04 15:24

No friends in powder... wrote:
> Kan du så holde op med at holde øje med mig, Valde ?!
> Nu har jeg skiftet Kandu.dk-l*rtet ud....

Godtså. About friggin' time....

> Vi se til fest på lørdag !!

Det gør vi nemlig!

Gæt hvem der skal slave i køkkenet hele dagen for jeres skyld.....
Er du på indkøbsholdet?

-V-

Fra : hylstar

Dato : 06-01-04 16:36

> Er du på indkøbsholdet?
> -V-
Yep yep, jeg er på indkøberen fredag...

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 06-01-04 22:28

Tal om, at en tråd kører af sporet

/m

Fra : -V-

Dato : 07-01-04 03:33

Mikael Eriksen wrote:
> Tal om, at en tråd kører af sporet

Jep, sorry.

-V-

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 05-01-04 22:01

>Ja, nemlig

Åh ja, selvfølgelig. Det var også den jeg mente :)

Fra : Malene

Dato : 11-01-04 17:49

> "Hun siger, det er koldt udenfor og rækker mig min regnfrakke
> Hun er altid bekymret over den slags ting
> Hun siger at alting vil ende, og det kan lige så godt være min skyld"

Det er Matchbox 20, men ikke Yourself Or Someone Like You, det er 3.AM

Malene

Fra : Christian Muus

Dato : 07-01-04 23:28

"Andrew" <andvalenFJERN@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den er vist let, men det er jo også bare en start.
>
> Den hurtigste får æren af at fortsætte tråden, god fornøjelse

Jeg kunne ikke lige gætte nogen af jeres, så jeg kommer med min egen

"Jeg kører en tur med min bedste ven
Jeg håber han ikke lader mig i stikken igen"

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 07-01-04 23:48

Christian Muus skrev i en meddelelse...

> Jeg kunne ikke lige gætte nogen af jeres, så jeg kommer med min egen
>
> "Jeg kører en tur med min bedste ven
> Jeg håber han ikke lader mig i stikken igen"

Depeche Mode - Never let me down again.

- og jeg henviser lige til min post fra i eftermiddags lidt længere oppe i
tråden - hvor min tekstbid står - I må gerne få et hint - melodien er at
finde på en cd med et band der fik et comeback efter seks års stilhed fra
deres side - den er ikke udgivet som single.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk