Så er vores Galleri genåbnet
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-01-04 22:30

Hej

Flere herfra spurgt til vores galleri. Nu er det klar og der er billeder fra
både fester, ture, renovering af Honda i værkstedet m.m.

Kig ind, måske du finder dig selv et sted

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-01-04 23:30

> Flere herfra spurgt til vores galleri. Nu er det klar og der er billeder
fra
> både fester, ture, renovering af Honda i værkstedet m.m.
>
> Kig ind, måske du finder dig selv et sted

Ahh - vil da lure lidt

Fra : Brian Laursen

Dato : 05-01-04 08:43

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Hej
>
> Flere herfra spurgt til vores galleri. Nu er det klar og der er
> billeder fra både fester, ture, renovering af Honda i værkstedet m.m.
>
> Kig ind, måske du finder dig selv et sted

Hehe hvor finder i jeres fotomodeller henne??
Det ser godt ud med galleriet. Savner dog nogle billeder fra Raptortræf????

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-01-04 08:49

"Det ser godt ud med galleriet. Savner dog nogle billeder fra Raptortræf"

Det kommer men vi ville ikke vente længere med at åbne, når nu der var noget
at vise frem. Fandt du dig selv??? Du var jo "model" til jeres sidste fest

Fra : Brian Laursen

Dato : 05-01-04 09:50

> [...]
>
> Det kommer men vi ville ikke vente længere med at åbne, når nu der
> var noget at vise frem. Fandt du dig selv??? Du var jo "model" til

Hehe ja det gjorde jeg. I kunne da godt ha fundet en der var lidt pænere
*gg*

Det er oxo længe det har været nede.....

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-01-04 13:16

"I kunne da godt ha fundet en der var lidt pænere"

Tjaaah, det er der godt nok mange der har sagt

Ses

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-01-04 22:19

Der forøvrigt lidt billeder fra vores sidste træf i eksterne gallerier ->
vælg Boldreel. Det er bare et link til hans private hjemmeside.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-01-04 16:11

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i

> Hej
>
> Flere herfra spurgt til vores galleri. Nu er det klar og der er
> billeder fra både fester, ture, renovering af Honda i værkstedet m.m.
>
> Kig ind, måske du finder dig selv et sted

Den der citronkanon

Bruger i WD40, eller benzin eller hvad?
Og jeg ku´da morderlig gerne tænke mig en beskrivelse af hvordan den er
bygget.

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-01-04 16:18

"Bruger i WD40, eller benzin eller hvad?"

Hårlak !!!!

Men det kræver lidt øvelse. Både for meget og for lidt, give en svag
"eksplosion". Men når det går godt, er det faktisk imponerende hvor langt
den kan skyde.

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-01-04 17:55

> [...]
>
> Men det kræver lidt øvelse. Både for meget og for lidt, give en svag
> "eksplosion". Men når det går godt, er det faktisk imponerende hvor

Advarsel: Forsøg ikke at skyd med andet end "bløde" frugter eller lign..
Nogle af mine bekendte brugte noget rundstok som var skåret spidst.. Det gik
igennem døren på deres gamle markræser bil.. Så det er med at være lidt
forsigtig, for de kan godt skyde hårdt

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-01-04 18:30

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i

> [...]
> spidst.. Det gik igennem døren på deres gamle markræser bil.. Så det
> er med at være lidt forsigtig, for de kan godt skyde hårdt

Så hvordan laver I dem? Kom nu med det

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-01-04 19:42

Arne Lorenzen wrote:

> Så hvordan laver I dem? Kom nu med det

Jeg kan fortælle hvordan min appelsinkanon er lavet - se billede i dk.binaer
Ved VVS-grossisten købes: ø110 endebund + ø110 rensestykke med skruelåg +
ø110/75 overgang + 60 cm ø75 rør. Udgift ca. kr. 200,-. Delene sættes sammen
som på billedet og samlingerne sikres med selvskærende skruer. Et passende
sted i den nederste del bores et hul og der monteres en grill-lighter, der
fastgøres med Araldit eller lignende.
Der indkøbes endvidere Brugsens billigste hårlak og en pose appelsiner i
passende størrelse. Låget på rensestykket skrues af og der proppes en
appelsin op i "løbet" og der gives 2 korte pust med hårlak ind i
rensestykket og låget hurtigt på. Sigt og skyd. Jeg har skudt omkring 125 m
med min model.

Allan Bojesen

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 05-01-04 21:32

> [...]
> der proppes en appelsin op i "løbet" og der gives 2 korte pust med
> hårlak ind i rensestykket og låget hurtigt på. Sigt og skyd. Jeg har

Ellers se lige her http://www.aaroncake.net/spuds/
Siden med hvad der kan skydes med indeholder bl.a. hundelort fra naboens
hund så han får det igen
Elles kan tomme engangsplasticflasker fra kildevand anbefales

--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-01-04 22:17

"Arne Rohr Pedersen" <a-rohr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hund så han får det igen
> Elles kan tomme engangsplasticflasker fra kildevand anbefales

Næh, du - ÆBLER!

GANATÆBLER selvfølgelig.

Rittig
(Som sammen med resten af AORMCK skød med granatæbler fra en altan i
midtbyen - mod kirkegården, for der er de døde i forvejen)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-01-04 22:32

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i

> "Arne Rohr Pedersen" <a-rohr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> GRANATÆBLER selvfølgelig.

Takker de ærede skribenter på festudvalgets vegne
Hvilke muligheder der udfolder sig er næsten ubeskrivelige!

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Armand

Dato : 06-01-04 21:11

> Elles kan tomme engangsplasticflasker fra kildevand anbefales

Evt. som drivladning bag MappelCinen:
Lidt tøris i bunden - vand ovenpå - hurtigt på med skruelåget - - Og hvis
man derefter ikke blot efterlader flasken, som "koldt" kanonslag på åben
jord, så kan man bruge den som "kold" cartridge i bunden af det fornuftigvis
forstærkede rør

Nysgerrighed:
Hårlakkkens effekt kommer af at det er butangas der er drivmidlet - Er der
ingen der har erfaringer med gasser (á: lightergas eller dieselstart
(=æter)) med større "knaldeffekt"??

--
Armand.
(der hellere vil bygge sig en armbrøst af de tyk-væggede 2" glasfiberrør han

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-01-04 23:19

Armand wrote:

> Nysgerrighed:
> Hårlakkkens effekt kommer af at det er butangas der er drivmidlet - Er der
> ingen der har erfaringer med gasser (á: lightergas eller dieselstart
> (=æter)) med større "knaldeffekt"??

Jeg ved at en af gutterne ved mosten mc er mesget optaget af emnet. Og ingen af
de to nævnte ting overgår hårlak. Vores erfaring går på at jo billigere hårlak
jo bedre. Efter sigende skulle de indeholde acetone. Og så gælder det om af have
den rette blanding. 5 sekunder hårlak og to pust i et halv meter 160 mm rør
giver et rigtigt godt resultat. Og så skal der lige udluftes godt inden næste
skydning.

> --
> Armand.
> (der hellere vil bygge sig en armbrøst af de tyk-væggede 2" glasfiberrør han
> faldt over engang)

Åh ja, det er man også blevet indblandet i. Her er det bare asktræ med et par
torsionsstænger fra en bagklap til en bil.

Ib Jakobsen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-01-04 23:54

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> writes:

> Jeg ved at en af gutterne ved mosten mc er mesget optaget af emnet. Og
> ingen af de to nævnte ting overgår hårlak.

Samme her. Vi har også eksperimenteret med dieselstart, men hårlak er
stadig nummer 1. Ihvertfald når der skal flækkes lokumsdøre af træ
på 50 meters afstand på de Lundske jorde

> Vores erfaring går på at jo billigere hårlak jo bedre.

Hehe, det har PerP også påstået men jeg har aldrig rigtig troet ham.
Måske er der alligevel noget om det

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Armand

Dato : 07-01-04 22:19

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hårlak
> jo bedre. Efter sigende skulle de indeholde acetone.

Var (først) efterfølgende på den link'ede site hvor der vurderes et væld af
drivmidler (propeller (ud fra "propellant") iflg. Disc.'s shity translatør)!

> Åh ja, det er man også blevet indblandet i. Her er det bare asktræ med et
par
> torsionsstænger fra en bagklap til en bil.

Og aftrækkeren??
Tænker selv på noget ud fra princippet af en musefælde (lille påvirkning kan
udløse en hæftig forspænding)

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-01-04 23:01

Armand wrote:

> Og aftrækkeren??
> Tænker selv på noget ud fra princippet af en musefælde (lille påvirkning kan
> udløse en hæftig forspænding)

Der mest den del jeg skal lave. Jeg har et billede et sted. Mener det var noget
med en ca. 25 akselstump. Siddende på tværs med et hak til aftrækkeren og et
andet til bagenden af pilen. Sat ind på tværs i en vugge i kolben. På siderne
sidder en blikplade, så den ikke falder ud igen. Jeg har sagt jeg ikke går igang
før jeg ser resten som delvis færdigt. Det kunne være man lige skulle høre
hvorlangt det er fremskredet.

Ib Jakobsen

Fra : Hekto

Dato : 07-01-04 00:32

Armand wrote in news:btf6de$rnl$8@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> --
> Armand.
> (der hellere vil bygge sig en armbrøst af de tyk-væggede 2"

http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/kemi/02052604.htm

Bemærk især:
3.1 Definition af hårstylingsprodukter
Hårstylingsprodukter hører under gruppen af kosmetiske produkter.
Kosmetikprodukter defineres som produkter, der er bestemt til at
komme i kontakt med forskellige dele af det menneskelige legemes
overflade, dvs. hud, hovedhår og anden hårvækst, negle, læber og ydre
kønsorganer, eller med tænderne og mundens slimhinder, udelukkende
eller hovedsageligt for at rense, parfumere, beskytte eller ændre
udseendet (BEK 594, 2000).

..... jeg forstår mig mindre og mindre på kvinder!!!???

Ellers indeholder hårlak jo 3-4 forskellige stoffer som gas og
alkohol, der i forstøvet form sammen med ilt udgør et glimrende
brændstof.
Man skal huske på at benzin indeholder 5 gange så meget energi som
trotyl. Under normale forhold er det bare ikke muligt at bringe
benzinen i en tilstand hvor den kan forbrænde hurtigt nok til at
fremkalde det man vil kalde en detonation (nej det heder en
FORBRÆNDINGSmotor!).
Fuel-air explosives er stort set korrekt forstøvet benzin, antænt på
det kritiske tidspunkt. Med Tordenskiolds ord, er det 'noget der
temmeligen lader se sin effekt!'
Egentlig havde jeg en fornemmelse af at hårlak på een eller anden
måde var 'nitreret', altså syrebehandlet, på samme måde som bomuld
bliver, for at blive til skydebomuld, eller glycerin til
nitroglycerin. Jeg kan bare ikke i denne opskrift se tegn på det!?
Måske fedtsyrerne?

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-01-04 22:39

Arne Lorenzen wrote:

> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i

> Så hvordan laver I dem? Kom nu med det

Slå et smut forbi: http://www.appelsin-kanon.dk/indexdk.html. Det er skide
skægt. Prøv det om natten med et knæklys i.

Ib Jakobsen

Fra : Hekto

Dato : 06-01-04 00:35

Arne Lorenzen wrote in news:Xns9467BC284F609alonospamdkfritidmot@
62.243.74.162:

> Så hvordan laver I dem? Kom nu med det

Bare søg på nettet efter potatoegun eller spudgun.

Bare husk at det skal være PVC og ikke noget andet plast der
splintrer.
Der er selvfølgelig grund til at advare imod ......... HØRER I
EFTER???? Nå, OK, splinter fjernes med bidetang!