Bil vs. MC?
Fra : m0rt3n

Dato : 04-01-04 22:03

Hvad er bedst? Bil eller MC? Jaa det er vi jo nok ikke så uenige om her, men
jeg har brug for nogle henvisninger til facts og beviser omkring dette. Jeg
blev lokket i baghold hos nogle slyngler, der viste mig noget fra et engelsk
motorprogram fra TV. En fed gammel journalist ævlede om at han ikke var
bøsse, og derfor bedst kunne lide biler, og at biler var bedre end MCer. Så
kørte en R1 mod en Porche på bane og Porchen vandt med nogle tiendedele
sekunder. Nu står jeg så og vil tilbagevise alt det sludder! Er der nogle
gode websider jeg kan bruge til bevisførelse?
-m0rt3n zrx1100

Fra : Olesen

Dato : 04-01-04 22:15

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er bedst? Bil eller MC

Kan man stille det sådan op ?

En bil kan vel gøres lige så hurtig som en MC.
En bil har mere plads.
En bil er varm om vinteren.
En bil holder sig smuk, også når vinteren er ovre...
Man kan rulle ned, hvis det blir' for varmt.
Den kan trække campingvognen.
Anlægget lyder som regel bedre...

En MC har dog nok mere sexappeal
og lidt sjovere de første 14 dage...
Man kan mærke, når pigen er bagpå...

Fra : Ninja Rider

Dato : 04-01-04 22:31

Hejsa

> En MC har dog nok mere sexappeal
> og lidt sjovere de første 14 dage...
> Man kan mærke, når pigen er bagpå...

Og når hun er faldet af......

Kunne ikke lade være.

Forresten er Mc'en det køretøj i 150-200kkr klassen, som der er flest
piger der kikker efter.
Der er sQ ikke så mange piger der går og kikker efter en Seat Ibitza
f.eks. til 160kkr, som der er der kikker efter en Ninja!
Slet ikke efter den har fået en Brølepotte på!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-01-04 22:40

Ninja Rider wrote:
> [...]
> f.eks. til 160kkr, som der er der kikker efter en Ninja!
> Slet ikke efter den har fået en Brølepotte på!

Og hvis man køber Honda, så kigger mændene også

MVH / Best Regards
Anders Thorup(kunne ikke lige lade være)
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : S.G

Dato : 04-01-04 23:14

> Og hvis man køber Honda, så kigger mændene også

MAX ROFL!!!

Fra : FooBar

Dato : 05-01-04 15:21

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in news:3ff8825b$0$27419
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Kan man stille det sådan op ?

<Snik-snak og amatør-provokationer snippet>

"Don't feed the trolls!"

/Claus

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-01-04 15:35

Olesen wrote:
> En bil kan vel gøres lige så hurtig som en MC.

En bil er r0v langsom i tung trafik, en MC kører forbi den tunge
trafik..

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-01-04 22:18

> Hvad er bedst? Bil eller MC?

Æbler og bananer...

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-01-04 22:22

m0rt3n wrote:
> [...]
> står jeg så og vil tilbagevise alt det sludder! Er der nogle gode
> websider jeg kan bruge til bevisførelse?

Nååe, jeg har hele filmen. Du er faldet i kløerne på Jeremy Clarkson, som
selvom han er inkarneret MC hader, ellers laver nogle gud-benådede morsomme,
sjove vanvittige reportager og test af biler, generelt vil jeg anbefale alle
der har benzin i blodet, og se noget af det han laver. Han tester alle slags
biler, og der bliver ikke lagt fingre imellem, for manden har s.... kontrol
over maskineriet!

Grunden til at motorcyklen taber, er efter min mening, at der er for mange
sving, og banen er for kort, og da Porschen har lidt bedre nedbremsning, og
sving-evner en cyklen, så vinder den altså.

Find en hvilken som helst optagelse af et drag-race mlm en standard
sportsvogn, mod en standard sportsmotorcykel, og cyklen vil vinde
overbevisende hver gang.

MVH / Best Regards
Anders Thorup

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-04 23:11

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:

> [...]
> sving, og banen er for kort, og da Porschen har lidt bedre nedbremsning, og
> sving-evner en cyklen, så vinder den altså.

Tjobum....

Bike og det svenske søsterblad "alt om biler" lavede for nogle år
siden en test på Ringen med standard MC vs standard bil: R1 vs Dodge
Viper. R1'en vandt ganske klart.

YMMV.

--Kai

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 22:27

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in message
> [...]
nogle
> gode websider jeg kan bruge til bevisførelse?

Bedst? ..bedst til hvad?

Det kommer da vist meget an på hvad vi måler på her, og hvem man er.

Du kan sikkert finde biler der kan accelerere fra enhver mc, eller tage
hjørnerne med langt større hastigheder end mc'en kan, tag bare en formel
1, den klarer begge dele bedre.

Men prøv at finde en bil til en nypris på 100-200.000 kr der kan
accelere fra 0-100 på 3 sek. Eller find en bil i samme prisklasse man
kan more sig lige så godt med på en snoet landevej, som på en mc, svært
ikk?

...dog når det regner og sner, har jeg det personlig sjovest min gamle
Audi, end på R1'eren

Kenneth S

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 04-01-04 22:50

> her, men
> dette. Jeg
> engelsk

Ved ikke om du har det gamle blad bike fra november/december 2002.

Der er en test hvor en vis hr. Kevin Schwantz kører race på dels en GSXR1000
og dels en Corvette Z06 på en bane som hedder Willow Springs (USA)

Gennemsnitfarten for en omgang var for Corvetten 153 km/t og for GSXR1000
167 km/t

Hurtigeste tid for Corvetten var 1.34,2
- - - Suzukien var 1.26,6

Hvilket betyder at Corvetten ville være blevet sat med en omgang for hver
12. omgang. !

Tiden for bilen var forresten kun 3 sekunder langsommere end en dodge Viper
GTS !

Bilen koster ca 1.3 mill kr. (sælges ikke i Europa pga. emmsionsværdierne)
Mc'en koster ca 230.000 kr i DK

Det burde overbevise dem

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 23:18

"Jens B. Rasmussen" <rf900@email.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Ved ikke om du har det gamle blad bike fra november/december 2002.

Det har jeg...

>"bilen fik RØV"

Jeg scanner lige artiklen og smidder den i dk.binær.motor

Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 18:44

"Tobias Larsen" <Fup> skrev i en meddelelse

> Det har jeg...

> Jeg scanner lige artiklen og smidder den i dk.binær.motor
>
> Tobias
´Det gjorde jeg så ikke alligevel, kan ikke få det til at virke.

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 01:50

> [...]
> - - - Suzukien var 1.26,6
> Hvilket betyder at Corvetten ville være blevet sat med en omgang for hver

Jup! Og Hr. Schwantz er såvel tidligere RR-worldchamp, såvel som aktiv
bilracer i Staterne, så han skulle nok borgre for at kunne prygle begge
køretøjer ensartet (i modsætning til de piloter Jeremy Clarkson har
fundet!?)
Artiklen har et meget visende diagram over hastigheder, hvoraf jeg mener at
kunne huske at især nedbremsningerne og accelerationerne ved sving var
markant bedre for motorcyklen, men at bilen havde højere svinghastighed :-/

Et andet sted at informere sig er på Jyllandsringens site, hvor jeg fra
listen
over omgangs-rekorder vil fremdrage at 600-challenge klassen (der er let
tunede gade-motorcykler fra den populære 600'er-klasse) kun overgåes i
tider af formel- 1800 og 2000 bilerne (samt (go)Karts!!) - DTC-klassen
ligger
godtnok tæt, men ikke under!
Og dét er "kun" 600'ere, kan du eftertrumfe med overfor kammeraterne (uagtet
at få std. motorcykler kører hurtigere på Jyllandsringen!)

--
Armand.
(der på sin gamle RGV250 vil påtage sig at prygle enhver Bri.. øh - knægt i

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 04-01-04 22:40

m0rt3n wrote:
> [...]
> står jeg så og vil tilbagevise alt det sludder! Er der nogle gode
> websider jeg kan bruge til bevisførelse? -m0rt3n zrx1100

I sidste nummer af "Superbike" (Engelsk mag.) er der en lignende test med
bla. en st. GSX-R1000 oh netop en Porche og Porchen fik røv med et par
sekunder... Kan bare ikke lige finde det på deres hjemmeside
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.frac.dk

Fra : Rittig

Dato : 05-01-04 12:24

m0rt3n wrote:
> [...]
> sekunder. Nu står jeg så og vil tilbagevise alt det sludder! Er der nogle
> gode websider jeg kan bruge til bevisførelse?

LOL, sikke en konkurrence - en 2 mill. kr. bil mod en 200.000kr.
motorcykel!

For mig lyder det som at sammenligne æbler og pærer - jeg tager fx. aldrig
motorcyklen når jeg skal have begge ungerne med (spædbørn), men jeg tager
huleme heller ikke bilen hvis jeg skal en tur i skoven!

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-01-04 12:31

Rittig@Jubiipost.dk (Rittig) writes:

> LOL, sikke en konkurrence - en 2 mill. kr. bil mod en 200.000kr.
> motorcykel!

Heh, ja jeg kan huske en test fra det engelske Bike hvor de tester en R1
mod en Subaru Impreza. Det ender 2-2, hvor R1eren tog acclerations og
køre i rundkørsel prøven, mens Subaruen vandt "køre en baneomgang" og
bremsetesten.

Bladet tildelte R1eren sejren på grund af prisen. Og fordi det var et MC
blad der lavede testen.

De prøvede så at undskylde lidt med at deres hjemmebyggede bane måske var
for kort til at R1eren kunne udnytte sin overlegne accelleration.

Til sidst i artiklen undskyldte de overfor den bilforhandler de lånte
Subaruen af og lovede at købe et nyt sæt dæk til den

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : anders majland

Dato : 05-01-04 12:57

> For mig lyder det som at sammenligne æbler og pærer - jeg tager fx.
> aldrig motorcyklen når jeg skal have begge ungerne med (spædbørn),
> men jeg tager huleme heller ikke bilen hvis jeg skal en tur i skoven!

Forkert bil så - jeg ønsker mig også en landrover som firhjuler
Så vil det også blive endnu færre dage hvor der er problemer med at nå
"alfarvej". Vi er også kun 3 så en gulplade med midtersæde kan gøre det
(mere økonomisk opnåeligt)

Men jeg har måtte låne en bil nr 2 af svigerfamilien (selvom det går mig
noget imod). Konen bruger vores egen bil og Thomas er lige startet i
børnehave idag. Jeg (og ikke mindst konen) mener ikke han er gammel nok
til at sidde bag på en motorcykel endnu - og slet ikke på vinterglatte
veje ... Det ville da ellers være at komme ligt mere standsmæssigt bag
på ténéré'en en i en sur gammel skoda felicia ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-01-04 16:05

meddelelse news:btbjfq$drg$1@sunsite.dk...

> Forkert bil så - jeg ønsker mig også en landrover som firhjuler

Nul!
Uanset bilen, så bliver enhver ting med mere end 2 hjul totalt sat i skoven
af min KTM EXC 380!
Biler er laaaaangsomme i terræn. Hvis det er fladt og lange distancer kan
prototyper som i Paris-Dakar følge med, men i rammerne af en almindeligt
familiebudget kan man ikke få en bil der ikke er rasende langsom i terræn.

Rittig

Fra : anders majland

Dato : 06-01-04 17:02

> Nul!
> Uanset bilen, så bliver enhver ting med mere end 2 hjul totalt sat i
> skoven af min KTM EXC 380!

Det jeg vil bruge en bil som en landrover til er at komme igennem til
asfaltvejen når vejret er dårligt og til at trække en stor trailer.
Desuden vil jeg også slippe for at renovere gårdspladsen (godt det er
frostvejr for ellers sidder almindelige personbiler ret nemt fast nu da
der er så vådt ude

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 05-01-04 15:09

Du kan jo læse denne artikel, hvor en standard Yamaha YZF-R6 slår en Mercedes
Benz AMG E55 rundt på Assen med 10 sek. pr. omgang.
http://www.yamaha-racing.com/public/news/headline.asp?PressID=826

Men så snart vi taler formel-biler med vinger og lav vægt, er bilerne stort set
altid hurtigst på en omgang. Sammenlign evt. MotoGP tiderne med Formel-1
tiderne. Bilerne er tit over 20-25 sek. hurtigere pr. omgang.

-Jacob