Holder til styrthjælm
Fra : Søren

Dato : 04-01-04 19:54

Hejsa

Det er jo tit et problem hvad man skal gøre ved hjælmen når man har parkeret
motorcyklen.
Jeg synes engang at have set en smart lille lås med en bøjle som man kan
bolte fast på cyklen, og bruge den til at låse hjælmen fast med. Jeg kan
imidlertid ikke finde sådan en nogle steder.

Er der nogen som har en fidus til hvordan man kan låse hjælmen fast på
motorcyklen?

Hilsen Søren

Fra : MFO

Dato : 04-01-04 20:38

Søren wrote:

> [...]
> Jeg kan imidlertid ikke finde sådan en nogle steder.
>
> Er der nogen som har en fidus til hvordan man kan låse hjælmen fast på

Hej!
Hvis du vipper sædet op på din Kawasaki Z650, er der nogle kroge du kan
hænge hjælmen på, når du smækker sædet ned, låser det hjælmen fast.

(jeg går ud fra at det er en 650'er du har, hvis det ikke er en Kawa,
kan du bare stoppe læderhjælmen i lommen)

på forhånd undskyld

mvh
Michael
der har en gammel Kawasaki

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-01-04 13:20

MFO wrote:

> Hvis du vipper sædet op på din Kawasaki Z650, er der nogle kroge du kan
> hænge hjælmen på, når du smækker sædet ned, låser det hjælmen fast.

Det er der også på min Fazer 600 Det er egentlig ret smart med sådan en
krog, for så kan man også mose bukser og rygskjold fast deri

> (jeg går ud fra at det er en 650'er du har, hvis det ikke er en Kawa,
> kan du bare stoppe læderhjælmen i lommen)

*lol*
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 20:41

> [...]
> imidlertid ikke finde sådan en nogle steder.
>
> Er der nogen som har en fidus til hvordan man kan låse hjælmen fast på

Tit og ofte hænger der en lille bøjle, man netop lige kan låse en
hjelmspænde fast med, men det er IMO ganske ubrugeligt.

Jeg bruger min ABUS kædelås til at låse fullface hjelmen(e) fast med,
som regel gennem forhjulet. Det har dog den ulempe (..erfarede jeg i år)
at HVIS nu der er en som får den idé at banke ind i den cykel og vælte
den, jamen så kan dine hjelme tage voldsom skade derved.

mvh
Kenneth S (pt. med en voldsomt outdated Nolan hjelm)

Fra : Brian Laursen

Dato : 05-01-04 08:53

Kenneth Sørensen wrote:

> [...]
>
> mvh
> Kenneth S (pt. med en voldsomt outdated Nolan hjelm)

Ja det er smart hvis man kører rundt med sin kædelås. Men er der nok ikke
mange der går. Den fylder og er tung og uhandig, i forhold til skivelås.

Tag istedet noget stålwire der er foret med gummi, på en meters penge, og
lave en løkke i hver ende med de hersens bolte man bruge til at spænde wire
op i løkker med. Enten føres wiren igennem hjelmen, og låses fast omkring
hjulet med en lille hængelås, eller før dem under sædet og fastgør dem til
stellet . Nemt, billigt, og så fylder det ikke ret meget.

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 21:31

> Ja det er smart hvis man kører rundt med sin kædelås. Men er der nok
ikke
> mange der går. Den fylder og er tung og uhandig, i forhold til
skivelås.

Ligger under sædet, ganske handy, men vejer noget, det er rigtigt.

> [...]
til
> stellet . Nemt, billigt, og så fylder det ikke ret meget.

Det er selvfølgelig også smart.

Kenneth S