Min garage er for lille ...
Fra : anders majland

Dato : 04-01-04 19:19

... og det er der ikke noget at gøre ved - lige nu ...

Som i måske husker for et lille år siden spurgte jeg til råds herinde
mhs til garageportes størrelser. Det blev til 2 skydeporte i de hullerne
der ses i bunden her http://www.majland.org/hvolris/index.html

Til den store garage har jeg et hul med åben port omkring 230-235cm så
der er god plads mens den lille kun har et hul på ca 190-195cm.

Den store garage huser pt en storpalle med spånplader i 125x275cm samt 3
alm paller med træpiller. Desuden står havetraktoren og mc'en derinde
sammen med "kørende" legetøj og cykler. Alligevel er der god plads til
mazdaen kan kastes ind og stå med helt åbne døre uden at rage i noget.

Nu har jeg vi så lige lånt en bil nummer to til at løse et "akut
lokaltransportbehov" i de kommende dage og når det nu er snevejr skulle
den jo gerne indendøre. Jeg har fornyligt rydet op i den lille garage og
regnede med at det ville være nemt at putte den derind blandt brænde og
byggematerialer - men nej. Sådan en ældre Skoda Felicia kan netop ikke
lirkes derind. Sidespejlene rager for langt ud og kan ikke slåes ind
- ØV

Så overvejde jeg lidt om jeg bare skulle flytte nogele af småtingene fra
den store garage over i den lille garage men opgav. For at få plads til
Skodaen derinde ville jeg både skulle flytte spånplader og
træpiller/briketter - og jeg havde ikke lige lyst til manuelt at flytte
de ca 4ton. Så nu for den lov at holde ude i sneen...

Så lav ikke porthuller under 2meter !

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-01-04 20:03

Hej!

anders majland wrote:

> Så lav ikke porthuller under 2meter !

Over i Jan@Stevns' klub med dig

Jan: Hvorfor skriver du egenligt altid DOCH istedet for DOHC? *g*
--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-04 20:18

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Over i Jan@Stevns' klub med dig

Doehhh !!

<<grumle.wav>>

Du vil ikke vide hvad jeg har hentet i dag ...... fnis...

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 20:21

> Du vil ikke vide hvad jeg har hentet i dag ...... fnis...

En(dnu en) Sierra

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-04 21:11

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>En(dnu en) Sierra

seføli ;) man må jo holde stilen ? , hehe

Fra : anders majland

Dato : 04-01-04 22:09

> seføli ;) man må jo holde stilen ? , hehe

Hvormange biler har du egenligt dernede sydpå ?
Du finder dem jo vist "ret billigt" (udfra omtalen herinde) så måske jeg
til efteråret skal til "udsalg" på Stevns når de ikke allesammen kan
komme under tag

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-04 23:03

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev
:

>Hvormange biler har du egenligt dernede sydpå ?

Åehhh - et par stykker eller flere.

>Du finder dem jo vist "ret billigt" (udfra omtalen herinde) så måske jeg
>til efteråret skal til "udsalg" på Stevns når de ikke allesammen kan
>komme under tag

Jeg er et stort legebarn - og synes da egentligt det er rimeligt skægt
at hitte en fornuftig bil i mængden.
Nogle af dem jeg har fundet har været endda forbistret gode - f.eks
stationcaren, som jeg havde meget stor glæde ud af - den blev brugt
meget, og kørte da 48 tusinde problemfrie kilometre

Vend regnskabet om : 48 tusinde kilometre for 2500.- plus det løse -
det er *da* billigt.

Rekorden jeg kører mest i idag triller sine 2-400 daglige kilometre
uden så meget som at jamre sig.

Jeg er nok underlig - men synes egentligt hellere at jeg vil slide en
billig bil op, og så finde den næste, frem for Scorpio'en - som jeg
egentligt kun kører de lange ture i - resten af tiden står den lunt
indendøre.

Sierra'erne er nemme at finde, så i stedet for at købe en del nye
stumper, eller rende en skrotplads tynd, er det af og til nemmere at
købe en komplet bil. Nogle bliver strippet, andre bliver lavet til
familie/gode venner - og hvis man holder sig til en eller 2 modeller,
kommer man jo med tiden til at kende sine lus på gangen.

Fra : anders majland

Dato : 04-01-04 23:47

> Vend regnskabet om : 48 tusinde kilometre for 2500.- plus det løse -
> det er *da* billigt.

Den kan jeg godt slå ca. 75000km for kr 1,-
Men så kommer det løse der da også er løbet op - specielt
rust/svejsearbejde men med en mekaniker til 150kr/timen plus moms (som
jeg endda har betalt kan det jo godt forsvares at bruge nogle timer
på det "i byen". Det dyreste har vel næsten været nye ventilløftere (12
styk løber jo op) og med dæk og olie og sådan er den stadig langt under
0,50kr/km (på knapt 3år)og lige nu står den med helt friske helårsdæk
hvilket er dejligt på de sneglatte veje. Jeg læste også i fdm forleden
at de havde sat samme vector5 dæk på deres gamle testbil. De havde
ligesom mig fundet en god pris på dem hos center dæk & fælge

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid
Yamaha XT 600 Z Tenere (3DS m. 3AJ motor) 1988 38Mm
Aprilia Leonardo 150 1998 63Mm
Mazda 626 2,2i GLX st.car 90' 326Mm

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-01-04 20:26

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Doehhh !!

Jep :)

> <<grumle.wav>>
>
> Du vil ikke vide hvad jeg har hentet i dag ...... fnis...

Jo, det vil jeg egentligt godt :)

Sierra? Taunus? Spiril-inde? :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-04 20:17

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev
:

>Så lav ikke porthuller under 2meter !

Hvorfor tror du min Spiril holder udenfor ? <grin>

Fra : anders majland

Dato : 04-01-04 21:01

> Hvorfor tror du min Spiril holder udenfor ? <grin>

Ja godt min anden port/garage er stor nok