/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Automatgear igen
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 04-01-04 19:40

Hejsa

Tak for svarende i min tidligere tråd, hvor jeg spurgte generelt om
automatgear.

Nu er jeg kommet frem til 2 konkrete emner, som jeg er meget interesseret i
at købe.

Men: Det er jo en stor investering, så jeg kunne godt tænke mig at høre om
erfaringer med disse eller tilsvarende modeller, ligeledes omkring
holdbarhed og intervaller for renovation af automatgearet.

Det drejer sig om en følgende biler

Nissan Primera 2.0 Sport (med CVT-6M trinløst automatgear) fra 2000 med
148.000 km på bagen. (140hk)
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Comfort Aut. fra 2000 med 78.000 km på bagen.
(125hk)

Der er jo tale om 2 meget forskellige biler, hvor den sidste jo nok er den
mest fornuftige, men prisforskellen er kun ca. 25.000kr. Og det må jo også
gerne være sjovt at køre

Hvornår kan man betragte ovenstående modeller som slidt? Er der nogen kendte
slitageproblemer med f.eks. CVT-gearet?

Målet er at købe den af dem, som kan forventes at køre uden de helt store
reparationer de næste 5-6 år (20.000km/år). Det vil f.eks. være lidt surt at
skulle bekoste renovationen af den CVT-gearkasse om et par år, da det jo
ligner noget dyrt noget...

Er der nogen, der har hørt om eller set noget lignende og kan give et godt
råd her? Jeg har kigget på FDM's bildatabase og mandagsbiler.dk og i øvrigt
søgt på google uden at finde nogle erfaringer med netop disse modeller...

Det skal lige siges, at jeg har prøvekørt begge biler, og de kører begge som
en drøm, dog havde Nissan'en den absolut bedste komfort. Hvis nogen kan
overbevise mig om, at den ikke behøver at være dyr i reparationer, bliver
det i hvert fald den, jeg kaster min kærlighed på


--

Hilsen Jacob



 
 
Mogens... (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-01-04 19:43

On Sun, 4 Jan 2004 19:39:31 +0100, "Jacob Buus Smidt"
<jacob.smidt@tiscali.dk> wrote:

>Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Comfort Aut. fra 2000 med 78.000 km på bagen.
>(125hk)

GDI teknologien kører ikke optimalt jvf. dé problemer, en ejer har
skitseret her inde - jég ville undgå bilen eller undersøge
problematikken til bunds før et køb...


/Mogens

Jacob Buus Smidt (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 04-01-04 21:49

>
> >Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Comfort Aut. fra 2000 med 78.000 km på bagen.
> >(125hk)
>
> GDI teknologien kører ikke optimalt jvf. dé problemer, en ejer har
> skitseret her inde - jég ville undgå bilen eller undersøge
> problematikken til bunds før et køb...
>
>

Mange tak for oplysningen. Jeg har nu læst hans beretning og en del
tidligere tråde om emnet her i gruppen, og det sætter ligesom valget af
model lidt i perspektiv

Nu er jeg så i trivl om problemet er det samme på en model fra 2000, da
modellen jo netop fik et såkaldt 'facelift' i denne periode. Kunne man
formode, at der var sket nogle tiltag for at undgå de nævnte problemer?

Hilsen Jacob



Martin Sand. (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 05-01-04 00:47

Jacob Buus Smidt wrote:
> Nu er jeg så i trivl om problemet er det samme på en model fra 2000,
> da modellen jo netop fik et såkaldt 'facelift' i denne periode. Kunne
> man formode, at der var sket nogle tiltag for at undgå de nævnte
> problemer?

Næppe. Problemet er vist, at der er for meget svolv i den danske benzin til
at GDI-motorprincippet kan fungere ordenligt uden at sode til. Bl.a. syd for
grænsen er der mig bekendt ingen problemer med denne motortype.

Spændende at se om VW's nye FSI-motorer kan tåle mosten i DK.

MVH Martin



Jacob Buus Smidt (06-01-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 06-01-04 02:19

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bta8m5$4p0vm$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
> Jacob Buus Smidt wrote:
> > Nu er jeg så i trivl om problemet er det samme på en model fra 2000,
> > da modellen jo netop fik et såkaldt 'facelift' i denne periode. Kunne
> > man formode, at der var sket nogle tiltag for at undgå de nævnte
> > problemer?
>
> Næppe. Problemet er vist, at der er for meget svolv i den danske benzin
til
> at GDI-motorprincippet kan fungere ordenligt uden at sode til. Bl.a. syd
for
> grænsen er der mig bekendt ingen problemer med denne motortype.

Det var også det jeg kunne læse ud fra diverse beretninger her i gruppen.
Jeg har i dag talt med forhandleren, og han påstår ikke desto mindre, at det
kun var de første årgange, dvs. 97-98, der led af disse problemer, og jeg
derfor trygt kan købe hans bil

Mon ikke den skal en tur på rullebånd først?

>
> Spændende at se om VW's nye FSI-motorer kan tåle mosten i DK.
>

Ja, det må man sige. Det er vel i sig selv meget problematisk, at de kun
yder optimalt med 98 oktan...



Nå, efter alt dette her GDI-snak må jeg indrømme, at jeg har fået lidt kolde
fødder... Så det bliver nok Nissan'en, hvis ingen vil fraråde mig dette

Tak for svarene.


Hilsen Jacob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste