"fartmålere" ? I tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 19:15

Først et forsinket Godt nytår !

Jeg har været en tur op/ned af A1 i Tyskland her i julen, og der så jeg
flere steder at de havde sat en "bue" over vejbanen, hvorpå der var monteret
flere kassser, der unægtelig lignede fartmålere/fotokasser .... det kunne
jeg ikke få til at passe med, at de sad på steder hvor der ikke var
hastighedsbegrænsning ??

Jeg mener der sad 2-3 kasser på den vandrette stang og en på hver af de
lodrette..

Som Piet ville have spurgt ... Hvad er det ??

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-01-04 19:21

"Michael" <ambelgienAThotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> lodrette..
>
> Som Piet ville have spurgt ... Hvad er det ??

Mit bud: Kamera'er, trafiktællere eller fartmålere. Eller en kombination.
Man kan jo godt måle farten selv om den er fri...

Leo

Fra : Lars G

Dato : 04-01-04 21:09

"Leo Jensen" <maigaard-jensen.slet@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mit bud: Kamera'er, trafiktællere eller fartmålere. Eller en kombination.
> Man kan jo godt måle farten selv om den er fri...

Prøv lige se det her link ang "Tyske bilister registreres i al hemmelighed"
http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040102/IT/101090107

Men i danmark overvåger vi jo ikke befolkning !?!

Mvh
Lars G

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 19:29

On Sun, 4 Jan 2004 19:14:49 +0100, "Michael"
<ambelgienAThotmail.invalid> wrote:

> [...]
>lodrette..
>
>Som Piet ville have spurgt ... Hvad er det ??

Det er én af de største skandaler i tysk historie.

Man har besluttet at lastbiler skal betale vejskat ved kørsel i
Tyskland, og inddrivelsen af pengene skal foregå ved at hver lastbil
har en slags brobizz monteret.

Det er læserne til disse du har set.

Skandalen består i, at skidtet ikke virker, og at regeringen har lavet
finanslov for 2004, hvor de mange penge er indregnet.

Trafikministeren sidder løst på taburetten, dagbøder i mill. størrelse
til leverandøren og hele møllen.

Det er selvfølgelig stor spas for os der har udstyret monteret, men
ikke bliver bon'et for kørselen, men bedømt ud fra dagbødernes
størrelse, synes trafikministeren ikke at more sig på samme niveau.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 19:29

"Folmer Rasmussen" wrote in message

> [...]
> ikke bliver bon'et for kørselen, men bedømt ud fra dagbødernes
> størrelse, synes trafikministeren ikke at more sig på samme niveau.

ahh - havde slet ikke tænkt i de baner. Tak for den meget fine forklaring !!

Fra : Henrik

Dato : 04-01-04 20:16

> Tyskland, og inddrivelsen af pengene skal foregå ved at hver lastbil
> har en slags brobizz monteret.

Jeg troede det tyske system skulle baseres på Satellit systemer - modsat det
system som de har fået i Østrig, som netop ligner et "BroBizz" system -
http://altommauten.dk/main.dps?mode=1&id=12 ?

> Trafikministeren sidder løst på taburetten, dagbøder i mill.
> størrelse til leverandøren og hele møllen.

Under www.transit.dk læste jeg at den tyske stat, månedligt!, mister
156millioner Euro - et beløb der slet ikke står mål med de bøder der
"vistnok" ikke opkræves.

Fra : Lukas Lunow

Dato : 04-01-04 20:23

------- klip-----
> Som Piet ville have spurgt ... Hvad er det ??

Jeg kan se du allerede har fået svar et andet sted i tråden, så jeg vil
berøre et andet aspekt af trådens emne.

Jeg har ligeledes kørt gennem tyskland i julen og har bemærket 2 steder hvor
der i midterrabaten på motorvejen var opstillet noget som for mig godt
kunne ligne en fotofælde. Har andre bemærket samme fænomen?

Desuden har tyskerne fået en "uvane", ved grænseovergangene, at opstille en
fotovogn midt i køen af de ventende lastbiler. Så mens man farer på vej mod
overgangen ser man til højre:
Lastbil, lastbil, lastbil, lastbil, * Blitz *, lastbil, lastbil...
fandens!!! .. lastbil, lastbil.... osv....
Denne har taget en foto af vores bil, men hvor stor er faren for at tyskerne
finder ud af at sende en regning med mit smukke ansigt på?

Mvh
Og godt nytår
Lukas

Fra : Gunnar007

Dato : 04-01-04 23:24

"Lukas Lunow" <FJERNivan@del33tFJERN.dk> skrev i en meddelelse
Klip en masse

> [...]
tyskerne
> finder ud af at sende en regning med mit smukke ansigt på?

Meget stor sandsynlighed. Kender en gut som kørte frisk til i
søndretyskland.
At betale..

Hilsen G.

Fra : Jørgen L

Dato : 05-01-04 00:50

>men hvor stor er faren for at tyskerne
> finder ud af at sende en regning med mit smukke ansigt på?

Reelt burde der ikke ske noget for Danmark og Tyskland har ikke bøde
samarbejde, dvs. er du ikke blevet stoppet og afkrævet pengene, så kan de
intet gøre dig.
hvis du får en bøde alligevel uden om det danske politi skal du henvende dig
til dem med din bøde for som sagt de må ikke opkræve noget som helst i DK.
Det samme gælder tyskere og andre borgere i resten af Europa på nær
Skandinavien hvor der netop er bøde samarbejde.

Du kan dog risikere ved et tilfælde at du bliver stoppet og opkrævet pengene
hvis du er i det pågældende land igen.

Hilsen Jørgen

---

Fra : phk

Dato : 05-01-04 12:38

"Jørgen L" <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan dog risikere ved et tilfælde at du bliver stoppet og opkrævet
pengene
> hvis du er i det pågældende land igen.

Jeg er blevet blitzet i Tyskland i konens bil. Vil det sige hun kan risikere
at blive afkrævet for en hastighedsoverskridelse en anden har begået?

--
Per, Esbjerg