horisontal-overflow: hidden; <= kan man de~
Fra : Daniel Grau

Dato : 04-01-04 14:52

Hej igen igen.. ;)

Lige et lille spørgsmål...

Ville høre om det kunne lade sig gøre at gøre den vandrette
overflow hidden, men stadig beholde den lodrette overflow ???

Ked af at jeg ikke kan poste et link, men siden ligger lokalt...
KAN oploade den, men det kræver at jeg oss oploader en BUNKE
billeder, før problemet kommer frem...

Mvh.
daniel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-04 16:06

Daniel Grau <grau@graus.dk> skrev :

>Ville høre om det kunne lade sig gøre at gøre den vandrette
>overflow hidden, men stadig beholde den lodrette overflow ?

Med overflow-x og overflow-y kan du skjule/vise henholdsvis den
ene og den anden.

Er ikke en del af css-standarden og forstås kun af IE.
--
Knud

Fra : Daniel Grau

Dato : 04-01-04 16:09

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Med overflow-x og overflow-y kan du skjule/vise henholdsvis den
> ene og den anden.

Ok..: Tak skal du ha... :)

> Er ikke en del af css-standarden og forstås kun af IE.

Ok... Hmm... Oss bare et mindre skønhedsproblem... ;)
Håber folk med andre browsere overlever dette ;)

Fra : Thomas Dybdahl Ahle

Dato : 04-01-04 17:50

> Ville høre om det kunne lade sig gøre at gøre den vandrette
> overflow hidden, men stadig beholde den lodrette overflow ???
Kun i IE. Prøv hellere at sige overflow:auto; det løser næsten altid
problemet.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-01-04 18:29

Daniel Grau <grau@graus.dk> skrev:

> Ville høre om det kunne lade sig gøre at gøre den vandrette
> overflow hidden, men stadig beholde den lodrette overflow?

Med hensyn til horisontal skroll, så er den bedste løsning nok
at sørge for at indholdet du hiver ind er fleksibelt - det vil sige
uden fast bredde - så vil teksten ombrydes automatisk.

Er indholdet bredere end det element det bliver hevet ind i, så
kommer den vandrette scrollbar - og så er det da en dødssynd
bare at skjule den - så kan brugeren slet ikke få det sidste med

--
Allan
http://html-faq.dk