Andet multimedie
bentjuul 3670
Leje eller låne profesionel Dias Scanner
Fra : Allan Koch

Dato : 04-01-04 21:46

Kære NG,

Er der nogle der kan oplyse om, hvor man evt. kan leje en profesionel Dias
Scanner, f.eks en
CANON Canon CanoScan FS4000US jeg har ca. 1200 Dias jeg godt vil have
scannet ind.
Er der nogle der skulle være i besidelse af en sådan som måske kunne give
andre gode råd.

Jeg har lige købt en HP Scanjet 3970, dels bliver det nogle helt
forfærdelige farver, som ikke kan justeres til noget brugbart, dels tager
det umådelig meget mere tid en jeg havde regnet med. Så opgaver kan ikke
løses med denne, hverken kvalitetsmæsigt eller tidsmæsigt.

mvh
Allan

ps. ja ! og jeg ved godt at jeg også har skrevet dette i en engelsk
newsgroup men det var en fejl og hjælper mig jo nok ikke meget.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 05-01-04 03:03

"Allan Koch" <allan@koch.dk> wrote in message
> [...]
> Scanner, f.eks en
> CANON Canon CanoScan FS4000US jeg har ca. 1200 Dias jeg godt vil have

Prøv Foto/C eller Foto/C professional.

/Stig

---

Fra : Jakob

Dato : 09-01-04 02:31

Du skal regne med at det tager lang tid, også med en prof scanner. Min 10
min pr. dias, så 1200 tager jo lidt tid omkring 200 effektive timer - så det
er nok smartest at købe en scanner selv og ordne det lidt hen ad vejen...
Samtidig skal du jo lægge noget tid ind til at gemme dine filer og lave
cd'er med dine billeder - med mindre du har en meget stor disk at arbejde
på.

Man kan lige for tiden få Nikon ED IV til omkring 5000 kr. på udsalg eller
lidt mindre brugt. Dette er en meget fin lille scanner.

mvh

Jakob

Fra : Allan Koch

Dato : 09-01-04 23:16

Hej Jakob og alle andre.

Ja det bliver nok løsningen, jeg har faktisk købt en HP3970.
Der er dog en del skønhedsfejl ved den scanner, jeg synes ikke helt HP har
været så heldig, overvejer at skifte til en Epson istedet.
Men jeg kan også godt fortælle at det simpelthen ikke er muligt at finde et
sted der lejer sådan udstyr ud, alle mener tilsyneladende at det er for
besværligt for brugerne at få det sat op med deres PC og få det til at virke
før de skal aflevere den igen, og at det desuden bliver for dyrt.
Og man kan jo kun give dem ret, det kan godt være besværligt at få det til
at virke og finde ud af hvordan man skal gøre for at få det bedste resultat.

Men jeg har da fået lavet nogle gode scanninger omsider, så nu er der ca. x
gange 5 min pr. Dias foran en + efterfølgende redigering og sammling på CD.

Hilsen
Allan