Menighed har medlidenhed med præst:"Italie~
Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-04 17:09

I julen genså jeg i TV Lone Scherfigs film "Italiensk for begyndere" der
udstiller folkekirkens latterlighed ved at den gamle præst har været så
stridbar at organisten omkom i slagsmål med ham, og den ny præst er så
skvattet at folk har medlidenhed med ham. Men han er RAR.

Han er mindre troende end Grosbøll, og han erkender at være hykler, der
beder fordi _han skal_.
I intet har han følelserne med

RAR -
Og det er hvad journalister vil have vi skal være overfor de uduelige
præster, der intet har at sige, som nogen gider høre.

Vi skal betale dem af medlidenhed - ikke fordi de rummer kvalitet.

Enhver reform der rokker ved levebredspræsternes pengemaskines inerti, gør
gavn ved at få de særligt inkompetente til at forlade præstejob og blive
omskolet til noget de magter
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-01-04 19:09

Hej Bo

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev igen, denne gang i en
meddelelse news:AOBJb.79209$m32.9061@fe06.private.usenetserver.com...
> Enhver reform der rokker ved levebredspræsternes pengemaskines inerti, gør
> gavn ved at få de særligt inkompetente til at forlade præstejob og blive
> omskolet til noget de magter

Gad vide hvordan vi får omskolet dig til noget der bare bliver en smule
brugbart, i stedet for endeløse gentagelser om "sognebånd" -
"levebrøds-ditten" og "levebrøds-datten"....?

Nytårsforsættet med at være lidt mere kristen holdt jo ikke ret længe hos
dig...

Henrik, Slagelse

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-04 21:36

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> brugbart, i stedet for endeløse gentagelser om "sognebånd" -
> "levebrøds-ditten" og "levebrøds-datten"....?

Der er dyb filosofi i mine to kæpheste om udsmidning og sognebånd
Så indtil jeg har fremprovokeret modsigelse af mine reformplaner, anser jeg
ikke de emner for færdige

Jeg har fået mange tankevækkende emailsvar fx følgende fra en pensioneret
præst
----------------------------------

Discount-taler bør man holde sig fra. De korrumperer. Hvorfor ikke tale
direkte og umisforståeligt imod reinkarnationen, hvis man f.eks. vil af med
eller omvende en, der nærer den overtro? Hvis nogen ønsker at være medlem i
to trossamfund, så dem om det. Bare de betaler deres medlemsbidrag til
folkekirken og accepterer at få deres overtro hudflettet.

Problemet omkring sognebåndsløsning er i mine øjne især et praktisk problem.
Er der flere præster ved én kirke, kan præsten, der er årsag til mange
sognebåndsløsere, finde på at skulke fra det sognearbejde, han er ansat til
i samarbejde med menighedsrådet. Sognebåndsløsningen kan ændre miljøet ved
en kirke, så miljøet bliver et andet end miljøet i det sogn, der betaler og
vælger præsterne. Sognebåndsløsning anvendes i høj grad til at komme væk fra
kirker i socialt belastede områder til de "finere" kirker. Altså
snob-effekten. Der er faktisk ikke så lidt negativt at sige om
sognebåndsløsning. Man har jo mulighed for at danne en valgmenighed. Men der
kræver godt nok, at man smøger ærmerne op, - mere end de fleste gider at
ofre på frihedens alter. I parantes bemærket: vi har i folkekirken jævnthen
større frihed på prædikestolene end valgmenighedspræsterne har. Deres
bestyrelser ånder dem jo konstant i nakken. Desværre bruger de færreste
præster deres frihed.

Angående Grosbøll: han burde ta' sit tøj og gå. Subsidiært: biskoppen burde
hjælpe ham på gled ud. Det er meningsløst at kalde sig præst, når man ikke
tror på transcendensen.

mvh. Aage Møller.

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-01-04 22:01

I news:IIFJb.69023$706.17169@fe04.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Der er dyb filosofi i mine to kæpheste

Tja, de felste andre vil nu nok kalde det for noget andet ....

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-01-04 04:33

Hejsa Bo

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> mælte sligt:
>Der er dyb filosofi i mine to kæpheste om udsmidning og sognebånd

Jeg er svært tungtopfattende og har nok ikke forstået det større
perspektiv i sagen - kan du, bare kort, redegøre for det større
filosofiske projekt i de to sager? Hvad er din vision desangående?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"What kind of man wears Armor hot dogs?"

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-04 07:02

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message

> Jeg er svært tungtopfattende og har nok ikke forstået det større
> perspektiv i sagen - kan du, bare kort, redegøre for det større
> filosofiske projekt i de to sager? Hvad er din vision desangående?

Når vi ikke kan få den ideelle privatisering , kan vi tilstræbe fordele
derved ved at KIRKEN IKKE SÆTTER HR A OVER HR B

at den tilstræber gudsriget og ikke kejserriget
( i kejserrige er der dog præsteansættere over præster)

Ingen bør være dommer over, om andre skal smides ud eller ikke skal have
adgang til sognebåndsløsning som ønsket.
Kirker bør som Aldi og Netto konkurrere på KVALITET - ikke på centralistisk
styrings-magt

Hvis kirken sætter skel mellem unter og yber mensch bør det ske udfra klar
begrundelse og beskrivelse af det "værst tænkelig scenarie", der kan ske,
hvis fx 1.Ribers bliver eller 2.BW får sognebånd hvor han vil.
Det er fortænkt snak om at vi bliver som Indien med brutal
reinkarnationsfordømmelse af de fattige, hvis ikke vi udluger enhver menig,
der ikke mener som sin præst om Paulus 1..korinterbrev 15 v 34-54, der MEGET
VAGT antyder, at det evige liv ikke består af reinkarnations-cykler

Udsmidning pga disse subtile divergenser ligger særdeles fjernt fra NT's
eneste behandling af "hvem er ikke så godt kristne som visse andre kristne"
nemlig 1.korinterbrev 5 v 9-11 (surdejs-afsnittet) der præciserer følgende
argumenter for evt at udstøde her på jorden af en menighed, når følgende går
for vidt:

1. utugt 2.griskhed 3. røveri 4. afgudsdyrkelse 5. spotteri 6. drukkenskab

Steen Ribers eventuelle forsyndelser
- ud i Korint15v34-54-eksegese ! -
er ikke i nærheden af disse grove former for asocial adfærd, der nærmer sig
dødsssynd-format.

Ej heller er sogne-tugt mod BW pga hans Glistrup-holdning i nærheden af
noget som fortidige , nutidige eller fremtidige kristne kan opleve som
ukristeligt, uluthersk eller asocialt.

At bruge sin ytringsfrihed er at give sine med-kristne en gratis gave de kan
bruge eller lade være at bruge, og når det ikke sker anmasende offentligt
man kun i læserbreve og internetindlæg, er den eneste krænkede part den
mascohist der elsker at opleve sig som krænket