Hej og farvel
Fra : jørgen

Dato : 02-01-04 20:20

Jeg har besluttet ikke at deltage mere i denne gruppe. Jeg får det altid
skidt på et tidspunkt det tager nogen gange flere dage før jeg kommer over
det fordi jeg let går i selvsving. Det skyldes i særlig grad min skrøbelige
psyke, som de fleste ved jeg har, men som ikke alle respektere og viser
hensyn til. Burde de det? Ja, det er jo et åbent spørgsmål om der er plads
til svage mennesker også?

Jeg håbede engang at gruppen kunne være et sted til velsignelse, hvor
kristne kunne støtte hinanden og der var et godt og positivt klima. De år
som gruppen har eksisteret viser desværre at det nærmere er en skændsel og
selvom man går ind med et ønske om at være positiv kan man let blive lokket
ud i skænderier, som man bagefter fortryder, men ikke i øjeblikket havde
evne til at modstå.

Jeg læser måske stadig i gruppen, men ønsker ikke at deltage mere, da det
altid ender med skænderier og uudholdelige tovtrækninger om hvem som har
ret. Men man kan som bekendt "sejre af helvede til" og den konkurrence
ønsker jeg ikke at være en del af.
Jeg er træt af den følelsesmæssige rusjebanetur og gensidige beskyldninger,
fornærmelser og selvhævdelser. At deltage i den form for "samvær" er vel
egentlig at leve i synd, det er ihvertfald langt fra hvad Gud har kaldet os
til, og den synd ønsker jeg ikke at deltage i mere.

jørgen.

Fra : JoVe

Dato : 02-01-04 21:02

Hej Jørgen

Jeg forstår din disposition, og deler langt hen ad vejen din opfattelse. På
den anden side skal dette forum ikke tages for mere end det er.

Ønsker dig Guds fred!

Jørgen Vestergaard

Fra : Knut

Dato : 02-01-04 22:06

On Fri, 2 Jan 2004 21:02:11 +0100, "JoVe"
<send_ikke_hertil@hotmail.com> wrote:

>Hej Jørgen
>
>Jeg forstår din disposition, og deler langt hen ad vejen din opfattelse. På
>den anden side skal dette forum ikke tages for mere end det er.

Jørgen, jeg er enig med JoVe, og noen ganger er det flere av oss som
må ta pauser fra diskusjonsgruppa, men vi følger litt med og kikker
innom en gang i blant. Og så når tiden er moden, tar vi del i praten
igjen. Vel, slik gjør i alle fall jeg. Ha det godt og på gjensyn.

>Ønsker dig Guds fred!

Så får jeg ønske deg shabbat shalom.

--
Yours, Knut
http://family.albert-schweitzer.com

Please note that identity e-mail is a spamgourmet address
that only forwards one e-mail from sender.
For further communication apply hineni at jerusalem-mail dot com
where at should be @ and dot should be .

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 22:06

"Knut" <forwarding.1.mail_to_knut@spamgourmet.com> wrote in message

> [...]
> innom en gang i blant. Og så når tiden er moden, tar vi del i praten
> igjen. Vel, slik gjør i alle fall jeg. Ha det godt og på gjensyn.

hvis i har brug fo ren pause en gang imellem, så hvorfor ikke være med til
at starte noget på mine forumer på www.skabelsesberetningen.dk jeg har så
mange besøgende men der er ikke nogen af dem der virkelig vil være med i for
umet

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-01-04 07:48

jørgen wrote:
> [...]
> alle respektere og viser hensyn til. Burde de det? Ja, det er jo et
> åbent spørgsmål om der er plads til svage mennesker også?

Lidt kringlet spurgt: Hvem af os er egentlig ikke netop "svage"?

Vi har jo tilsyneladende brug for hinanden, trods alt.

> [...]
> man let blive lokket ud i skænderier, som man bagefter fortryder, men
> ikke i øjeblikket havde evne til at modstå.

Du har - ligesom jeg - en ret skrøbelig psyke: Det kan være forbandet svært
at abstrahere fra hidsig, personlig internetdiskussion. Men den ER måske
ikke som sådan ment personlig, men snarer som en holdningskamp, hvor folk
bærer holdninger, som andre kæmper imod. Simulation. Træning. Leg.

> [...]
> som har ret. Men man kan som bekendt "sejre af helvede til" og den
> konkurrence ønsker jeg ikke at være en del af.

Og man vinder verden og taber sin sjæl, right?

> [...]
> for "samvær" er vel egentlig at leve i synd, det er ihvertfald langt
> fra hvad Gud har kaldet os til, og den synd ønsker jeg ikke at

Det har ikke en skid med synd at gøre. Tværtimod er det bare en
sadomasochistisk variant af overdreven næstekærlighed. Vi elsker jo faktisk
hinanden, for uden dèt forsonende element ville vi vel aldrig lytte til
hinanden...Derimod er vi som frænder frænde værst: Broderdrab i form af
"Raka!"-udråb er ironisk nok ikke særligt sjældne herinde, og jeg skal da
SLET ikke fremæve mit eget dårlige temperament i dèn sammenhæng....

Jeg skal lige anbefale dig noget Luther, da han desværre er stærkt overset
blandt mange kristne, men alligevel afsindigt inspirerende:

http://home1.stofanet.dk/martin.luther-dansk/

På denne side kan du finde mange Luther-tekster oversat til dansk og jeg kan
anbefale "Om den kristne frihed" (egl: "Om kristenmenneskets frihed")

Før vi "går i radiotavshed", vil jeg lige have lov at ønske dig godt nytår.

Vi skrives ved, Jørgen. Enten herinde eller privat.

Du har min mailadresse. Skriv endelig.

Anders Peter Johnsen