Hotel i Bangkok
Fra : Ole

Dato : 04-01-04 14:24

Hej
Er der nogen der kan anbefale et rimeligt hotel med en god beliggenhed i
Bangkok.
Vi skal være i Bangkok i 5 dage før vi flyver videre. Derfor skal hotellet
ligge rimeligt centralt da vi skal ud at se det man nu skal se i byen. (Jeg
har endnu ikke fundet ud af hvad vi skal se. Ideer modtages med glæde)
Jeg har kigget på http://bangkok-hotelguide.com/ og kan se at det ikke er
vildt dyrt. Jeg regner med at betale omkring 20 - 30 USD pr. overnatning.

Med venlig hilsen
Ole

Fra : Jensb

Dato : 04-01-04 18:20

"Ole" <oledahl@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vildt dyrt. Jeg regner med at betale omkring 20 - 30 USD pr. overnatning.

Jeg boede på Zenith Sukhumvit
http://www.sawadee.com/bangkok/zenith/details/
Det var godt, og der var stor morgensmadsbuffet inkluderet i prisen. Og så
ligger det tæt på en sky-train station, som er den nemmeste og hurtigste
måde at komme rundt i Bangkok. Jeg tror vi gav omkring 250 dkr. pr. nat for
et dobbeltværelse.

Jens

Fra : Thom0603

Dato : 05-01-04 11:23

"Ole" skrev d. 04-01-04 14:24 dette indlæg :

> Hej
> Er der nogen der kan anbefale et rimeligt hotel med en god beliggenhed
> Bangkok.

Det kommer jo an på hvad du mener med god beliggenhed. Men det er
rimeligt nemt at finde gode og billige hoteller i bangkok. Men uanset
hvor du vælger at bo så skal du sikkert køre en del rundt i taxa eller
bedre skytrain (jeg har ikke prøvet det selv men jeg har prøvet at køre
2 km i taxa på ½ time)

Men du skal nok kigge efter hoteller i Silom eller Sukhumvit området så
lander du så vidt jeg husker tæt på indkøbscentrene og andre
turistfælder

> Vi skal være i Bangkok i 5 dage før vi flyver videre. Derfor skal
hotellet
> ligge rimeligt centralt da vi skal ud at se det man nu skal se i byen.

Igen uanset hvor i vælger at bo så vil i rende en del rundt. Men
heldigvis er taxa'er billige og der er mange af dem.

> (Jeg
> har endnu ikke fundet ud af hvad vi skal se. Ideer modtages med glæde)

Der er meget at kigge på og der er afgjort en del templer man skal ud og
kigge på. Især Grand palace er et beøg værd, men også wat arun og wat
poo skulle være et besøg værd (wat er thai for tempel)

> Jeg har kigget på http://bangkok-hotelguide.com/ og kan se at det ikke
er
> vildt dyrt. Jeg regner med at betale omkring 20 - 30 USD pr.
overnatning.

Jeg har bla kigget efter hoteller på dene side
http://www.hotelthailand.com/bangkok/bangkok.html ikke at det skulle
være bedre men det er meget rart at have mere end en pris på hotellet,
der kan være forskel.

Jeg vil ikke anbefale dig et hotel for dem jeg har boede i ligger ikke i
det område jeg har anbefalet dig men jeg har boet her

http://www.hotelthailand.com/bangkok/trang/index.html
Det var ok men holdt ikke helt standarden fra billederne. Men for 200 kr
for et dobbeltværelse var det ok. det ligger rigtigt lokalt taxa
chafører kender det ikke men til gengæld er det thai'er du møder på
gaden ikke turister når du går ud.

http://www.hotelthailand.com/prepaid/bkkprepaid/princepalace/index.html
Rigtigt flot hotel der står altid folk klar til at åbne døren for dig og
man kan se på møbler og andet at det er ordenlig kvalitet. Den ligger
lige midt i et tøj grossist område så hvis du skal bruge 12 ens bluser
er det lige stedet faktisk er de første 6 etager af hotellet et
marked med tøj grosister. igen et meget lokalt område hvor man ikke
bliver løbet over ende af turister.

Hvorfor boede vi så der? jo min kæreste er fra Thailand og hendes
familie boede/bor lige i nærheden.

næste fredag tager vi afsted igen og der skal mine forældre så med og
derfor har vi valgt et hotel i Silom området da det er lidt nemmere at
kunne klare sig uden at kunne Thai i det område. Og så ser vi ellers
hvor vi kan komme til og bo efter de første 5 dage i bangkok.

Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole

Dato : 05-01-04 17:03

"Thom0603" <Thom0603.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne klare sig uden at kunne Thai i det område. Og så ser vi ellers
> hvor vi kan komme til og bo efter de første 5 dage i bangkok.

Tak for oplysningerne
Jeg havde regnet med at I ville foreslå "Riverside" området, med vil nok
følge rådet med Sukhumvit.
Er det et stort problem med taxachauffører som ikke kender hotellerne?
Jeg læste på denne link http://bangkok.sawadee.com/ nederst på siden under
"reviews" om en chauffør som ikke kunne finde hotellet på trods af at kunden
havde en seddel hvor navn og adr. var skrevet på Thai. Han var nød til at
ringe til hotellet på sin mobillos og få receptionisten til at guide
chaufføren .

Mvh. Ole

Fra : Jensb

Dato : 05-01-04 17:29

> [...]
> havde en seddel hvor navn og adr. var skrevet på Thai. Han var nød til at
> ringe til hotellet på sin mobillos og få receptionisten til at guide

Tja, næste gang jeg skal til Bangkok så vil jeg overveje at bo på et
balkon-værelse med riverview, på Shangri-La
http://bangkok-hotelguide.com/hotels/bkksha.htm Men det er jo en noget
dyrere prisklasse, så det skal kun være hvis jeg kun har et par dage i
Bangkok. Men jeg så Shangri-La sidst jeg var i bangkok, og det ser rigtig
flot ud, med balkoner med udsigt til floden, hvor der altid er massere af
liv. Desuden ligger det LIGE VED både skytrain og express-flodbåden, så
bedre beliggenhed fås nok ikke i Bangkok.

Men som sagt så er det jo en helt anden pris. Så når man skal være mange
dage i Bangkok, så synes jeg at f.eks. Zenith Sukhumvit er et godt bud, da
det har en god belligenhed, og hotellet har en god standard. Og så vil jeg
tro at alle taxa-chauførrer kan finde det, da de forhåbentlig alle sammen
kender Sukhumvit Road.

Jeg har ikke selv den stor erfaring med taxachauffører i Bangkok, da vi
primært brugte skytrain.

Jens

Fra : Hans Poulsen

Dato : 05-01-04 18:18

Jeg har boet på Hotel Ambassador i Sukhumvit, og skal bo der igen 3 dage i
uge 8.
Det er et meget stort men ok hotel. Det ligger 200 m fra Skytrain og
natmarkedet. I øjeblikket har de en kampagne med 4 nætter for 3's pris.
http://www.amtel.co.th/bangkok/accommodation.html
I tilbuddet koster et dobbeltværelse USD 165 for 4 nætter i deres "fine"
afdeling Tower, hvor du har udsigt over det meste af Bangkok bare du sørger
for at komme over 15. etage.
Mvh,
Hans

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 06-01-04 09:55

"Ole" <oledahl@gvdnet.dk> wrote in message

> [...]
> havde en seddel hvor navn og adr. var skrevet på Thai. Han var nød til at
> ringe til hotellet på sin mobillos og få receptionisten til at guide

Hej Ole,

Sukhumwit er absolut ikke centralt mht. de store seværdigheder som fx. Wat
Phra Kaew, Wat Pho eller Wat Arun, National Museum, Jim Thompson hus, Sanarm
Luang etc.
Disse ligger alle tæt på floden ved den mole der hedder Thaa Chang.
Når det så er sagt er taxaer i bkk faktisk latterligt billige, men ved rush
hour kan det godt nok være belastende at skulle transportere sig frem via de
travle gader. Jeg ville absolut anbefale at bo i nærheden af floden. Og så
bruge Reua Duan - express river boat til at komme rundt med, koster omkring
10-15 bht og er nemt at bruge og langt sjovere end at sidde fast i
trafikken.
Området Banglampoo ligger centralt for disse seværdigheder og ligeledes
chinatown. Jeg har boet på Grand China Princess i chinatown til omkring 200
kroner. Super hotel med en panorama restaurant på øverste etage, der roterer
360 grader rundt.
mht taxachauffører, så kommer en stor procentdel af fleste taxa-chaufførerne
fra Isarn, nordøstthailand, og afhængigt af hvor langt tid de har opholdt
sig i BKK, så kan det af og til volde problemer for dem at finde et
specifikt hotel for ikke at tale om engelskkundskaber. Men igen er der så
mange hoteller/guest houses at det vil være urealistisk at forvente at de
kender dem alle.
Få et Narm Baht - et visitkort - fra det hotel du checker ind på til at
forevise taxachaufføreren. Hvis han ikke kender hotellet, så kender han
ihvertfald vejen og vil kunne finde det ad den vej.
Når det så er sagt har jeg meget sjældent haft problemer på trods af at jeg
har brugt dem jævnligt da jeg arbejdede dernede.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Ole

Dato : 06-01-04 20:11

> [...]
jeg
> har brugt dem jævnligt da jeg arbejdede dernede.

Hej Michael
Tak for den gode vejledning.

mvh. Ole

Fra : Jan

Dato : 07-01-04 20:19

> [...]
> havde en seddel hvor navn og adr. var skrevet på Thai. Han var nød til at
> ringe til hotellet på sin mobillos og få receptionisten til at guide

I Sukhumvit området er det en masse rimelige hotell, det er også mulig å
ordne hotell fra flyplassen. Jeg har faktisk opplevd på et hotekk Hong Kong
som vi hadde firmaavtale med at jeg fikk rom på flyplassen for halve prisen.
Ta et besøk på The Oriental Hotel i Bangkok, min favoritt og verdt et besøk.

Jan

Fra : Ole

Dato : 08-01-04 22:32

> [...]
prisen.
> Ta et besøk på The Oriental Hotel i Bangkok, min favoritt og verdt et

Det er ret dyrt - over 300 USD http://www.sawadee.com/bangkok/oriental/

/Ole

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 08-01-04 03:05

"Ole" <oledahl@gvdnet.dk> wrote in message news:LUfKb.67039

> Tak for oplysningerne
> Jeg havde regnet med at I ville foreslå "Riverside" området, med vil nok
> følge rådet med Sukhumvit.

Riverside er helt klart mere centralt for de par turist ting som man skal
se, men også lidt dyere end andre steder.

> [...]
> havde en seddel hvor navn og adr. var skrevet på Thai. Han var nød til at
> ringe til hotellet på sin mobillos og få receptionisten til at guide

Det lyder som noget jeg kunne have skrevet da vi skulle til det første hotel
fra lufthavnen. jeg tror det tog 1 time at finde hotellet og det lykkedes
først efter han havde ringet til dem flere gange. Men hvis du vælger et af
de store hoteller i de kendte områder er de ikke nogle problemer, det var
kun det ene som de ikke kendte.

Thomas

Fra : Kim

Dato : 08-01-04 18:28

Hej Ole

Hvad med at kikke en tur forbi DSB travel's hjemmeside
www.dsb.dk/rejsebureau/ og gå ind under oplev Østen Her kan du finde
hotel i BKK og det øvrige Thailand. bla. hotel Classic Place ca 15 min gang
fra Suk.rd. til en pris på 200,- pr nat for et DB. værelse (skal selv bo der
til marts)
lidt mere ydmygt, men rent ligger hotel Woodlands Inn Bangkok fundet på
http://bkk.sawadee.com/hotels/ reservation på
http://www.sawadee.com/bangkok/woodlandsinn/ prisen er under 10 US$ for et
DB værelse. Har boet på hotellet der er Indisk, ganske godt, men med English
Breakfast, ligger ikke i gåafstand fra de store seværdighedder, men som
andre også har skrevet er taxa meget billigt...

Venligst

Kim
kro90@REMOVEhotmail.com

Fra : Ole

Dato : 08-01-04 22:40

"Kim" <kro90@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Breakfast, ligger ikke i gåafstand fra de store seværdighedder, men som
> andre også har skrevet er taxa meget billigt...

Hej Kim
Det er en god side du har fundet der på DSB travel.
Og hotellet ser også godt ud, men vi vil gerne bo lidt centralt da vi kun
skal være der 5 dage.
Men jeg ved godt at man ikke kan være i gåafstand til det hele.

/Ole

Fra : RH

Dato : 20-01-04 13:51

Men jeg ved godt at man ikke kan være i gåafstand til det hele.

- Og husk at hvis du tager en taxa, så bed om at betale efter taxa-meteret
og ikke en fast pris, som de fleste chauffører altid forsøger med. Og lad
dig ikke friste, hvis hotel-personalet vil skaffe en taxa til dig. De steder
jeg har boet, har det altid været en af deres egne private biler man bliver
kørt i, og det koster meget mere end hvis du tager en af de almindelige
taxa'er! Og der står som regel en hel dynge taxa-chauffører udenfor hotellet
og venter på kunder......

/Sanne

Fra : Ole

Dato : 08-01-04 22:44

Der er tilsyneladende så mange gode og billige hoteller at vælge mellem, at
spørgsmålet måske nærmere skulle have været om man skal bo i Sukhumvit eller
Riverside.
Jeg er meget glad for alle Jeres svar

Mange hilsner
Ole