/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
BMW Diesel
Fra : René Løweneck


Dato : 04-01-04 11:20

Hej !

Jeg har en BMW 324 D type E30. Den har motortype M1. BMW 324 TD har samme
motortype.

Mit spørgsmål er nu : Kan jeg uden videre sætte en turbo på min 324 D ?

Anyone !?!


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk



 
 
ENN (04-01-2004)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 04-01-04 11:37

Du skal også skifte brændstofpumpe og injektorer samt div indsugningsslanger
manifold mv. Men jeg mener motorene er identiske hvad angår blok stempler
mv.

324TD (turboversionen) kan endvidre udrustes med intercooler og bliver så
ret heftig af en så gammel diesel at være.

Jeg ved dog at denne motortype har haft "termiske" problemer med
topstykket - dvs. at de kan revne i topstykkerne ved lang tids hård kørsel
(typisk ved ca 200.000 km) hvis man presser dem for hård.

(rart at se at der findes endnu en E30 Diesel på gruppen - har selv en E30
324TD og en E46 320D)

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
news:8IRJb.36$7H7.6@news.get2net.dk...
> Hej !
>
> Jeg har en BMW 324 D type E30. Den har motortype M1. BMW 324 TD har samme
> motortype.
>
> Mit spørgsmål er nu : Kan jeg uden videre sætte en turbo på min 324 D ?
>
> Anyone !?!
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> René Løweneck
> www.loweneck.dk
>
>



Mogens... (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-01-04 11:44

On Sun, 4 Jan 2004 11:37:17 +0100, "ENN" <enn@nomail.com> wrote:

>> Jeg har en BMW 324 D type E30. Den har motortype M1.

Type M1 ?
Du mener sikkert M21...

> rart at se at der findes endnu en E30

Skulle der jo gerne være (E30) - der er produceret 2.2 mill stk


/Mogens

René Løweneck (04-01-2004)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 04-01-04 12:19

Hej Mogens !

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:8grfvv4tugj4anckcci9nqs0l47a87fdi0@4ax.com...
> Type M1 ?
> Du mener sikkert M21...

Ja, selvfølgelig. Sorry )


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk




René Løweneck (04-01-2004)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 04-01-04 12:35

Hej ENN !

"ENN" <enn@nomail.com> wrote in message
news:3ff7ed48$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Du skal også skifte brændstofpumpe og injektorer samt div
indsugningsslanger
> manifold mv. Men jeg mener motorene er identiske hvad angår blok stempler
> mv.

Jeg har heller ikke kunnet finde oplysninger på nettet, der skulle indikere
at de er forskellige.

> 324TD (turboversionen) kan endvidre udrustes med intercooler og bliver så
> ret heftig af en så gammel diesel at være.

Det lyder bare super

> Jeg ved dog at denne motortype har haft "termiske" problemer med
> topstykket - dvs. at de kan revne i topstykkerne ved lang tids hård kørsel
> (typisk ved ca 200.000 km) hvis man presser dem for hård.

Kan man så ikke evt. forbedre kølingen på motoren ?

> (rart at se at der findes endnu en E30 Diesel på gruppen - har selv en E30
> 324TD og en E46 320D)

Jeg synes også, at det er skønt at snakke med en, der har sådan en bil. Du
har sikkert en masse tips og tricks til den ) Min skal synes nu her d.
13, men der er nu ikke så meget, der skal laves på den. Dog skal den have
nye bremser bagpå. Ved du forøvrigt, om man må sætte skiver på ?


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk



ENN (04-01-2004)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 04-01-04 15:34

> > Jeg ved dog at denne motortype har haft "termiske" problemer med
> > topstykket - dvs. at de kan revne i topstykkerne ved lang tids hård
kørsel
> > (typisk ved ca 200.000 km) hvis man presser dem for hård.
>
> Kan man så ikke evt. forbedre kølingen på motoren ?

Det er vist et designproblem på topstykkerne der gør det.
Der skulle være kommet et forbedret topstykke til dem så får man et
nyt/ombytter skulle problemet være løst.
>
> > (rart at se at der findes endnu en E30 Diesel på gruppen - har selv en
E30
> > 324TD og en E46 320D)
>
> Jeg synes også, at det er skønt at snakke med en, der har sådan en bil. Du
> har sikkert en masse tips og tricks til den ) Min skal synes nu her d.
> 13, men der er nu ikke så meget, der skal laves på den. Dog skal den have
> nye bremser bagpå. Ved du forøvrigt, om man må sætte skiver på ?
>
Min 324td er født med skiver bagpå - jeg kan ikke forestille mig at man ikke
skulle kunne eftermontere dem - men håndbremsen der sidder inde i skiverne
(tromlebremser) skal også flyttes med og kabeltræk etc. skal ændres. Jeg
tror det smarteste ville være at få en komplet bagbro fra en E30 324 td.


>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste