Bil historie: hvor finder man det?
Fra : Peter W. Hansen

Dato : 03-01-04 20:17

Hej med jer

Jeg er ved at lave en opgave om Pininfarina men jeg har lidt problemer med
at finde oplysninger og billeder af bestemte modeller, f.eks Ferrari
Cisitalia 202 fra '55.
Er der nogen der har et par link liggende, til sider med fakta og også
dybere gennemgang af sådanne modeller?

På forhånd tak.
--
___________________
Peter W Hansen

Fra : Lars G

Dato : 03-01-04 22:08

Hej

"Peter W. Hansen" <p_werner_no1@NOThotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Cisitalia 202 fra '55.
> Er der nogen der har et par link liggende, til sider med fakta og også

Har du prøvet på google ?

Det lader til at din Cisitalia 202 er en Vignale istedet for Ferrari ?

Prøv at se eks

http://www.motionalmemories.com/Cisitalia-202-GT.htm

http://www.symbolicmotors.com/frames/images/Classics/CurrentClassics/1951Cisitalia202B/Cisitalia.html

http://www.ultimatecarpage.com/frame.mv?file=search.mv&search=yes&keys=Cisitalia+

\Lars G

Fra : Verner Johnsen

Dato : 04-01-04 00:41

On Sat, 3 Jan 2004 20:17:09 +0100, "Peter W. Hansen"
<p_werner_no1@NOThotmail.com> wrote:

>Hej med jer
>
>Jeg er ved at lave en opgave om Pininfarina

Det lyder meget spændende

>men jeg har lidt problemer med
>at finde oplysninger og billeder af bestemte modeller, f.eks Ferrari
>Cisitalia 202 fra '55.

Er du sikker på, at du mener Ferrari ?
I 1955 var Cisitalia 202 kommet til version D, som blev bygget i
ganske få versioner fra 1952 til 1955 af "Stabilimenti Farina", som
var ejet af Bastisto "Pinin" Farinas brødre, men det ved du jo nok
allerede.

>Er der nogen der har et par link liggende, til sider med fakta og også
>dybere gennemgang af sådanne modeller?

Hvis du virkelig vil gøre noget ud af opgaven (og har råd til at putte
lidt penge i det), så besøger du Østergade 9 i Randers *1, og så
sætter du et par timer af til at studere reolvæggen til venstre for
indgangen.

*1: der har Køsters Motorboghandel til huse.

Ellers må du, som Lars allerede har foreslået, i gang med Google.

Et sted du kan starte:
<http://www.carsfromitaly.com/others/index.html>

der kan du læse mere om både Pininfarina og Cisitalia

>På forhånd tak.

Velbekomme

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Peter W. Hansen

Dato : 04-01-04 01:05

Tak for det

Det var lige den slags information jeg havde brug for!
Kom gerne med mere hvis der er nogen der har lyst.

Peter W

--
___________________
Peter W Hansen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-04 10:35

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indgangen.
>
> *1: der har Køsters Motorboghandel til huse.

Så blev sløret løftet lidt.
Hvor vi andre kun kender omtalte boghandel gennem telefonen, så kender
Verner indretningen af boghandlen.
Tror det siger lidt om din interesse for biler Verner.
og ovenstående er absolut ikke ment som noget negativt, tvært imod

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Verner Johnsen

Dato : 04-01-04 20:08

On Sun, 4 Jan 2004 10:34:50 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvor vi andre kun kender omtalte boghandel gennem telefonen, så kender
>Verner indretningen af boghandlen.

Indtil for ca 3 år siden kendte jeg også kun boghandlen fra medier og
telefonkontakt. Men så en dag hvor jeg havde lidt overskydende tid
efter et møde længere nede i Jylland, valgte jeg at køre ind gennem
Randers for at se Køsters Motorboghanden.

Det var en oplevelse.

Jeg var så heldig, at der ikke var særlig travlt den dag, og jeg blev
vist rundt på hele etablissementet.

Selve butikken er et lille lokale på vel omkring 30 kvm måske mindre,
to udstillingsvinduer med en glasdør i midten, en lille bitte disk med
et kasseaparat fra før verden gik af lave, mekanisk med max. beløb på
999,99 kr.
Køber du for 1000 kr eller mere, må det deles op på flere handler .
Bagerst i lokalet et lille skrivebord med en PC og telefon, og så er
lokalet i øvrigt fyldt op med reoler. Billiteratur til venstre og
traktorer og motorcykler til højre.

Og så er der det ude bagved og bagved igen, og lige så meget ovenpå og
ovenpå igen. Det hele fyldt med reoler og alle reolerne var fyldt med
motorliteratur.

I alt 4000 reolmeter, og derudover har de lejet et stort kælderrum på
den anden side af gaden, hvor de har adskillige ton motorliteratur i
kasser og på paller.

Siden har jeg besøgt dem 3 - 4 gange, bl. a. i forbindelse med et
arrangement i Nordjysk Vintage Motor Klub, som Køsters Motorboghandel
er sponsor for.

>Tror det siger lidt om din interesse for biler Verner.
>og ovenstående er absolut ikke ment som noget negativt, tvært imod

I know

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-01-04 20:18

> I alt 4000 reolmeter, og derudover har de lejet et stort kælderrum på
> den anden side af gaden, hvor de har adskillige ton motorliteratur i
> kasser og på paller.

Jeg husker stadig da jeg ringede derover for at bestille en manual samt et
servicehæfte til en 1992 Ford Sierra Cosworth 4x4. Imens jeg talte med ham
i telefonen traskede han direkte ned til hylden og bladrede bøgerne igennem
og fortalte hvordan de så ud. Jo tak, et eksemplar af hver - som jeg
selvfølgelig modtog dagen efter. Super service - de har styr på de bøger
der! :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-04 20:56

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og fortalte hvordan de så ud. Jo tak, et eksemplar af hver - som jeg
> selvfølgelig modtog dagen efter. Super service - de har styr på de bøger

Eller da jeg kontaktede ham, mens jeg boede på Færøerne.
Han sendte fotokopier af forsiden samt indholdsfortegnelsen på de bøger vi
talte om.
Meget flot service, kan kun anbefales.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC