VW Golf TDI GTI
Fra : phk

Dato : 01-01-04 12:51

Jeg har en Golf GTI der er lavet til en TDI.

Den er sat til at må trække 1.200kg. Det kunne jeg godt tænke mig at få sat
op hvis muligt i forbindelse med køb af campingvogn.

Er der nogen der har en 2-hjulstrukket Golf der må trække mere?

--
Per, Esbjerg

Fra : Gert

Dato : 01-01-04 14:41

> [...]
> op hvis muligt i forbindelse med køb af campingvogn.
>
> Er der nogen der har en 2-hjulstrukket Golf der må trække mere?

hmm jeg tror du har det de max må trække.
min som er en 1,8 benz. må med påløbsbremse trække 925 kg
--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 15:05

On Thu, 1 Jan 2004 14:41:02 +0100, "Gert" <GRM@SPAMSAKS...c.dk> wrote:

> Hmm... - jeg tror, du har dét, de max. må trække.

Jep - man finder ikke en større værdi end dette:
www.biltorvet.dk -> bilguider -> brugbilguiden

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : Martin Sand.

Dato : 01-01-04 16:05

phk wrote:
> [...]
> få sat op hvis muligt i forbindelse med køb af campingvogn.
> Er der nogen der har en 2-hjulstrukket Golf der må trække mere?

I VW kataloget for tekniske data står der, at en Golf IV 2,0 benzin må
trække 1400 kg anhængervægt med bremser, og 600 kg uden bremser. For Golf V5
er det hhv. 1500 kg/650kg og for Golf V6 4Motion er det 1500kg/700kg. Det er
for 2003-modellerne.

MVH Martin

Fra : phk

Dato : 01-01-04 16:17

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
V5
> er det hhv. 1500 kg/650kg og for Golf V6 4Motion er det 1500kg/700kg. Det

Glemte lige at sige min var en oldsag fra 97.

--
Per, Esbjerg

Fra : Rasmus

Dato : 01-01-04 23:42

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
Det
> er
>
> Glemte lige at sige min var en oldsag fra 97.

Husk på at du kun må køre med bilens egenvægt + 50kg som påhæng på et
normalt kørekort

kontakt SMC biler for at høre om det kan lade sig gøre at få ændret
totalvægten for påhængskøretøj, det ved de sikkert

mvh
Rasmus

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-01-04 21:29

Rasmus wrote:

> Husk på at du kun må køre med bilens egenvægt + 50kg som påhæng på et
> normalt kørekort

Hvis det bare var så enkelt...

Det du skriver /kan/ være korrekt - men det kan lige så godt være forkert.
Den med hvad man må køre med er delt op i hvad bilen må køre med og hvad
førerbeviset giver ret til.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : ak

Dato : 02-01-04 07:51

> Jeg har en Golf GTI der er lavet til en TDI.
>
> Den er sat til at må trække 1.200kg. Det kunne jeg godt tænke mig at få
sat
> op hvis muligt i forbindelse med køb af campingvogn.

tag reg attesten med iud i synshallen i sædding, de kan ud fra
typegodkendelses nummeret sige hvad den kan og må trække, der er et par
stykker der ved meget om vw'er der, ellers spørg efter verner Kjeldsen, han
er der for det samme, hvis du kommer med noget han ikke lige kan svare på,
bruger han gerne noget tid på at undersøge det.