Solfim
Fra : Flemming

Dato : 31-12-03 16:35

Jeg har købt en bil med mørk solfilm på de bagerste ruder.
Udsynet er derfor ringe og jeg har fået filmen af ved hjælp af lidt varme.
Der sidder tilbage på ruden en lim som jeg ikke ved hvordan jeg kan få væk.
Jeg har prøvet acetone, rense benzin og sprit. Ingen af delene var til megen
hjælp.
Det skal nævnes at jeg forsøgte i dag meden bilen stod ude ved ca.
frysepunktet.
Er der nogen der har en god ide?
Hvad med varmetrådene i bagruden?
/Flemming

Fra : Flemming

Dato : 01-01-04 19:20

Kan det passe at der i gruppen ingen erfaring findes med fjernelse af
solfilm?
Der arbejdes måske mere med at sætte filmen på?
/Flemming

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-01-04 19:30

"Flemming" <vikingis@hotmail.com> skrev

> Kan det passe at der i gruppen ingen erfaring findes med fjernelse af
> solfilm?
> Der arbejdes måske mere med at sætte filmen på?

Det er nok ikke helt galt gættet.

Selv har jeg ingen erfaring med hverken på eller afmontering af solfilm,
men min erfaring med div. klistermærker siger mig, at de bedst
afmonteres i varme omgivelser, og at rensebenzin er velegnet til at
fjerne limrester.

Dog husler jeg en særlig fedtet limrest som nemmest blev nulret af, når
ruden havde været dugget i længere tid.

Stor forsigtighed tilrådes.

Mvnh.

Fra : IB

Dato : 01-01-04 19:32

Prøv forsigtigt med opvaskemiddel og en grydesvamp

Fra : Monsieur

Dato : 02-01-04 09:46

"IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv forsigtigt med opvaskemiddel og en grydesvamp
>

> "Flemming" <vikingis@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> varme.

man kan regulerere temperaturen og en glasskraber mage ved den der bruges på
keramiske komfurer......

Eller en føntørrer

Jens

Fra : stillcruising

Dato : 02-01-04 13:01

Start med en glasrenser.
rens resten med svamp og sæbe vand.
Brug rigelig tid, men det er den eneste udvej

Varme er ingen fordel ved afmont.

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-01-04 14:03

Flemming (vikingis@hotmail.com) skrev følgende:
> [...]
> af delene var til megen hjælp.
> Det skal nævnes at jeg forsøgte i dag meden bilen stod ude ved ca.

En blanding af rensebenzin og sprit.

> Hvad med varmetrådene i bagruden?

Tjahh... Hvad med dem?

- Martin